Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Här rösterna i avsnittet Double-O-Duck in You Only Crash Twice

Göran Engman
Adam Portnoff
Mikaela Tidermark Nelson
Felix Von Bahder
Mattias Knave
Vicki Benckert
Emelie Clausen
Johan Schinkler
Nicklas Engdahl
Göran Gillinger
Christian Fex
Daniel Sjöberg
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Credits till Vivo, del 1:


Detta verkar vara den enda delen av creditslistan som jag kan ladda upp, med resterande delar får jag bara felmeddelanden om nån säkerhetsinställning som inte tillåter uppladdningen.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

#197
 Jag tar och skriver av resten av filmens credits:

Skådespelare:

Vivo - Bruno Mitsogiannis
Gabi Hernandez - Juliette Safani
Andrés - Claes Janson
Rosa Hernandez - Anna Sahlene
Becky - Viva Östervall Lyngbrant
Dancarino - John Lundvik
Marta Sandoval - Kayode "Kayo" Shekoni

Eva - Vanja Kåse
Sarah - Meleah Myhrberg
Sarah (vocal) - Olivia Cepeda
Valentina - Laila Adéle
Lutador - Ivan Mattias Petterson
Montoya - Ole Ornered


Andra Medverkande:

Björn Bengtsson
Cedrik Hammar
Isabel Rebola
Jamil Drissi
Lars Säfsund
Ole Ornered
Stran Hêlîn Çetin
Åsa Persson Meczynski
Cecilia Wrangel
David Lenneman
Ivan Mathias Peterson
John-Alexander Eriksson
Magnus Rongedal
Ruben Adolfsson
Tyra Adolfsson
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios


Anders M Olsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet  6 augusti 2021 kl. 12:02:19
Credits till Vivo, del 1:


Detta verkar vara den enda delen av creditslistan som jag kan ladda upp, med resterande delar får jag bara felmeddelanden om nån säkerhetsinställning som inte tillåter uppladdningen.

Ja, jag har också råkat ut för det ett par gånger. Det måste vara någon bugg i forumet. Kan du undersöka det, Daniel?

Som workaround brukar jag ta in bilden i något bildredigeringsprogram och spara ut den igen som jpg, men med något lägre kvalité. Då brukar det fungera.

Har du fotograferat tv:n Simon? Det ser ut som om du själv har kommit med på bilden! :)

Här är i alla fall de tre creditssidorna som du inte lyckades ladda upp. Bra att du skrev av namnen, men det kan ju ändå vara bra att ha originalsidorna som jämförelse.






Simon Axelsson

#200
Citat från: Anders M Olsson skrivet  6 augusti 2021 kl. 13:46:33
Har du fotograferat tv:n Simon? Det ser ut som om du själv har kommit med på bilden! :)

Jag har fotat min dator och det har jag gjort ett antal gånger tidigare. Jag har tidigare försökt ta en skärmdumt av diverse creditslistor på mobilen, men det resulterar bara i en svart bild vad jag erfarit.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

#201
Citat från: Simon Axelsson skrivet  6 augusti 2021 kl. 13:56:15
Jag har fotat min dator och det har jag gjort ett antal gånger tidigare. Jag har tidigare försökt ta en skärmdumt av diverse creditslistor på mobilen, men det resulterar bara i en svart bild vad jag erfarit.

Jag håller med - om man bara får en svart bild är det "skärmdumt".

Netflix tycks på olika sätt ha gjort det svårt att ta skärmdumpar, men det brukar gå om man kör Firefox. Problemet är förstås att man då inte alltid får full upplösning, utan som här bara 960x540. Det räcker vanligtvis för att läsa namnen i en creditslista, men bara för att jag påstår det får jag naturligtvis äta upp orden.

Ett par av skådespelarna har accenter i sina namn som kan vara svåra att tyda i den lägre upplösningen.

Det hjälper naturligtvis inte att höja upplösningen om Netflix har vänt accenterna fel. Jag tror t.ex. att Laila Adèle ska ha grav accent över e:et, inte akut som Netflix har angett.


Daniel Hofverberg

Trevligt men förvånansvärt att den svenska dubbningen av Vivo gjorts av Eurotroll, med tanke på att den norska, danska och finska dubbningen samtliga görs av IYUNO-SDI Group.

En lite märklig detalj är att "Ivan Mattias Petterson" står med i rollistan (som Lutador), medan "Ivan Mathias Petersson" står med under övriga medverkande - ska det vara samma person, eller finns det verkligen två olika skådespelare med så väldigt snarlika namn...?

Citat från: Anders M Olsson skrivet  6 augusti 2021 kl. 14:35:57
Det hjälper naturligtvis inte att höja upplösningen om Netflix har vänt accenterna fel. Jag tror t.ex. att Laila Adèle ska ha grav accent över e:et, inte akut som Netflix har angett.
Laila Adèles officiella webbsajt anger namnet med grav accent över E:et, så jag förutsätter att det är det korrekta.

Fast det här är nog inte den enda gången som någon har vänt accenterna fel - när jag söker på Dubbningshemsidan hittar jag 6 creditlistor med "Laila Adéle", men bara en med "Laila Adèle". Jag har svårt att tänka mig att jag har skrivit fel hela sex gånger, så mest troligt är åtminstone några av dessa felskrivna i de officiella creditlistorna... :(

Citat från: Simon Axelsson skrivet  6 augusti 2021 kl. 12:02:19
Detta verkar vara den enda delen av creditslistan som jag kan ladda upp, med resterande delar får jag bara felmeddelanden om nån säkerhetsinställning som inte tillåter uppladdningen.
Citat från: Anders M Olsson skrivet  6 augusti 2021 kl. 13:46:33
Ja, jag har också råkat ut för det ett par gånger. Det måste vara någon bugg i forumet. Kan du undersöka det, Daniel?
Det låter märkligt. Jag har tittat igenom inställningarna för bifogade filer i forumprogramvaran SMF, och det enda som låter misstänkt är funktionen "Utför omfattande säkerhetskontroller av uppladdade bildbilagor"; men den funktionen är redan avstängd... Det här är alla inställningar som finns kring bifogade filer (med nuvarande värden):

Vilket filtillägg och vilken filstorlek har filerna som inte går att ladda upp?

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 augusti 2021 kl. 03:26:18
Det låter märkligt. Jag har tittat igenom inställningarna för bifogade filer i forumprogramvaran SMF, och det enda som låter misstänkt är funktionen "Utför omfattande säkerhetskontroller av uppladdade bildbilagor"; men den funktionen är redan avstängd... Det här är alla inställningar som finns kring bifogade filer (med nuvarande värden):

Vilket filtillägg och vilken filstorlek har filerna som inte går att ladda upp?

Det kan inträffa lite då och då med helt vanliga jpg-filer av väldigt blygsam storlek.

Jag bifogar en zip-fil med två jpg-filer av samma bild. Den första kunde jag inte ladda upp (Img_4003.jpg). Jag fick följande felmeddelande:

CitatEtt fel har uppstått!

Din bilaga avvisades tack vare säkerhetsinställningar och kan inte laddas upp. Vänligen kontakta en administratör.

"...tack vare..." -- Ja, jag är såklart väldigt tacksam för att filen inte gick att ladda upp! :)

Då ökade jag kompressionsgraden något i Paint Shop Pro och sparade bilden igen. Den nya filen (Img_4003_1.jpg) gick då att ladda upp utan problem.

Det gick även att ladda upp zip-filen med den trilskande bilden utan problem, så tydligen gör forumprogrammet ingen uppackning och kontroll inne i zip-filer. Annars hade det väl också misslyckats.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 augusti 2021 kl. 06:56:01
Det kan inträffa lite då och då med helt vanliga jpg-filer av väldigt blygsam storlek.

Jag bifogar en zip-fil med två jpg-filer av samma bild. Den första kunde jag inte ladda upp (Img_4003.jpg). Jag fick följande felmeddelande:
Tack för filen. Först fick jag samma felmeddelande som du med Img_4003.jpg. Men när jag sen aktiverade funktionen "Utför omfattande säkerhetskontroller av uppladdade bildbilagor", försökte bifoga samma fil igen och sen stängde av den funktionen igen; så fungerar det helt plötsligt. :)

Väldigt skumt, och jag kan inte helt förklara vad som hänt - kanske forumet hade fastnat i något konstigt läge, så att forumet trodde att inställningen "Utför omfattande säkerhetskontroller av uppladdade bildbilagor" var aktiverad även fast den inte var det...? ???

Nu fungerar det i alla fall för mig med Img_4003.jpg, så förhoppningsvis fungerar det för dig också med den och andra krånglande bilder; liksom för er andra. :)

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 augusti 2021 kl. 06:56:01
"...tack vare..." -- Ja, jag är såklart väldigt tacksam för att filen inte gick att ladda upp! :)
Jag håller med att "tack vare" var ett väldigt opassande ordval. Jag har nu ändrat i översättningen av forumprogramvaran och laddat upp de nya språkfilerna - så nu står det "på grund av", som sig bör.

Men med lite tur kommer du aldrig få se meddelandet igen, så att det inte spelar någon roll vad det står... ;)

Anders M Olsson

Så bra att problemet löste sig. Då var tydligen funktionen med omfattande säkerhetskontroller trots allt aktiverad fast det inte syntes i inställningarna.

Finns det någon logg där du kan se motivering till varför bilagan avvisades? Kanske falsk positiv virusidentifiering?

Simon Axelsson

I och med att det troligtvis ser bättre ut om jag skriver av credits än om jag fotar dem tänker jag i fortsättningen troligtvis hålla mig till det förstnämnda, så här kommer credits till första avsnittet av den nya Marvelserien på Disney+; What If...?.

Svensk version

Röster

The Watcher - Anton Olofsson Raeder
Peggy Carter - Paulina Åberg
Steve Rogers - Fredrik Hiller
Nick Fury - Ole Ornered
Hawkeye - Natanael Horn Weitzberg
Dr. Abraham Erskine - Anders Öjebo
Howard Stark - Ole Ornered
Colonel Flynn - Patrik Grönlund
Johann Schmidt - Victor Segell
Dum Dum Dugan - Niklas Engdahl
Bucky Barnes - Sebastian Karlsson
Arnim Zola - Niklas Engdahl

Dialogregissör - Jonne Wilkinson
Dialogöversättare - Nils Jansson/Media Plant Books and Games

Övriga röster:

Adam Fietz
Daniel Sjöberg
Lawrence Mackrory
Mattias Knave


Jag tycker det är intressant att de valt att dubba den här serien, det är det första projektet inom Marvels Cinematiska Universum som har det och serien har dessutom 12-årsgräns på Disney+. Valde de att dubba den bara för att den var animerad tro?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Sabelöga

Jag skulle vilja bidra med creditlistan till Den sista legosoldaten (Le dernier mercenaire) som går nu på Netflix.

Svensk version

Studio: IYUNO-SDI GROUP
Översättare: Mattias Johannesson
Regissör: Bjarne Heuser
Editerare: Miguel Pizzaro
Mixare: Henrik Vindeby
Projektledare: Jörn Falk

Skådespelare

Alexandre Lazare: Adam Fietz
Minister Sivardière: Anette Belander
Guy Jouard: Björn Andrésen
Ferdinand: Calle Carlswärd
Simyon: Christian Hedlund
Hugo: Göran Engman
Colbert: Jesper Adefelt
Momo: John Alexander Eriksson
Paul: John Lundvik
Marguerite: Kajsa Ernst
Bournette: Lucas Krüger
Jeroboam: Magnus Wedrup
Richard Brumère: Ole Ornered
Mao: Pa Modou Badjie
Herr Ivanovitj: Urban Wrethagen
Dalila: Yamineth Dyall

Andra medverkande:
Malin Bylund
Sara Huss Kleimar
Steve Kratz
Houba !

gstone

Här är rösterna i Yakari: Djurens bästa vän.

Yakari – Orlando Wahlsteen
Lilla Åskan – Nick Atkinsson
Regnbåge – Norea Sjöquist
Buffelgrodd – Adil Backman
Falköga – Daniel Sjöberg
Månfläta – Mikaela Tidermark
Stora Örnen – Mattias Knave
Sloköra – Cecilia Wrangel
Småfjäder – Nicklas Berglund
Lind – Mikael Regenholz
Fridfulla Klippan – Daniel Sjöberg
Lugna Klivet – Salim Häggelin

Övriga röster:

Mikael Regenholz
Norea Sjöquist
Joakim Tidermark
Jennie Jahns
Daniel Sjöberg
Mikaela Tidermark
Salim Häggelin
Nicklas Berglund
Cecilia Wrangel
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

#209
Credits till avsnitt 2 av What If...?

Svensk version

Röster:

The Watcher - Anton Olofsson Raeder
T'challa - Jamil Drissi
Nebula - Cecilia Wrangel
Yondu - Claes Ljungmark
Korath - Oscar Harryson
T'chaka - Stephan Karlsén
Thanos - Adam Fietz
Taneleer Tivan/Collector - Figge Norling
Kraglin - Mattias Knave
Taserface - Stephan Karlsén
Howard the Duck - Ole Ornered
Okoye - Jennie Jahns
Carina - Elif Grahn
Proxima Midnight - Paulina Åberg
Ebony Maw - Adam Fietz
Drax - Stephan Karlsén
Corvus Glaive - Figge Norling
Unga T'challa - Rasmus Liljeholm Güettler
Peter Quill - Figge Norling
Kvinnlig Ravager - Cecilia Wrangel

Dialogregissör - Jonne Wilkinson
Dialogöversättare - Nils Jansson/Media Plant Books and Games

Övriga röster:

Joakim Jennefors

Dubbstudio - Iyuno Media Group
Mixstudio - Shepperton International


Måste ha missat att skriva ner dubb- och mixstudior förra avsnittet.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats