Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Legendaren Jan Malmsjö! 🔥🔥🔥🔥❤️❤️❤️❤️

Startat av Elios, 25 april 2023 kl. 22:28:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Nej. Han lever fortfarande men denna tråden är till för att hylla denna LEGENDAR som medverkat i en hel del dubbningar inom Disney etc. Här kanske han är allra mest känd i att ha medverkat i originaldubbningar eller senare dubbningar utav Disney då han är med i den andra omdubbningen utav Dumbo och då är det ju en annan femma. Där han då spelade Timothy Mus som senare kom att spelas av Anders Öjebo. Främst hör vi han med i Kalle Ankas Julafton där vi hör han som Lufsen i originaldubbningen utav Lady & Lufsen  ;D
Men vad förknippar ni han mest med!?
Självklart vill jag ju också lyfta upp hans fina sånger men också hans onda roll som den märkliga prästen Edvard i Fanny & Alexander

Lillefot

Lumiere från Skönheten och Odjuret. Det var intressant att få se en video med "bakom kulisserna"-arbetet på filmens dubbning, där ett av inslagen är när han spelar in sina repliker.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Det känns synd att nästan hela hans livsverk inom dubbning är "borta" och omdubbat, och de enda roller han gjort som "finns kvar" och inte har dubbats om är Lumiere och Dr Terminus.

Elios

Han känns som han skulle kunnat spela Doktor Snuggles också.  ;D ;D