Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2022 kl. 22:07:15
Jag ser nu att jag har färdigsynkade filer av The Scooby-Doo Show säsong 2, med svenskt ljud synkat mot amerikansk iTunes-bild, kvar på hårddisken; även fast råfilerna i VHS-kvalitet är borttagna. :)

Kruxet är bara det att jag inte riktigt känner mig bekväm med att ladda upp synkade filer i DVD-kvalitet på Archive.org - jag är ju trots allt i ett lite utsatt läge, då det bara finns en enda person i Sverige som heter Daniel Hofverberg, så om Warner Bros. advokater skulle vilja hitta åt mig krävs inte direkt något vidare detektivarbete...

Men om någon annan här har ett lite mer anonymt konto på Archive.org, och kan, vill och vågar lägga upp synkat material i DVD-kvalitet, så kan jag gärna skicka de åtta avsnitten till er så att ni kan ladda upp det på Archive.org. :)

Om ingen annan vill, så kan jag fråga "Ovanliga dubbningar" om hon kan tänka sig det.
Jag är också den enda i Sverige med mitt namn så får dom tag på mig e jag körd.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2022 kl. 22:07:15
Jag ser nu att jag har färdigsynkade filer av The Scooby-Doo Show säsong 2, med svenskt ljud synkat mot amerikansk iTunes-bild, kvar på hårddisken; även fast råfilerna i VHS-kvalitet är borttagna. :)

Kruxet är bara det att jag inte riktigt känner mig bekväm med att ladda upp synkade filer i DVD-kvalitet på Archive.org - jag är ju trots allt i ett lite utsatt läge, då det bara finns en enda person i Sverige som heter Daniel Hofverberg, så om Warner Bros. advokater skulle vilja hitta åt mig krävs inte direkt något vidare detektivarbete...

Men om någon annan här har ett lite mer anonymt konto på Archive.org, och kan, vill och vågar lägga upp synkat material i DVD-kvalitet, så kan jag gärna skicka de åtta avsnitten till er så att ni kan ladda upp det på Archive.org. :)

Om ingen annan vill, så kan jag fråga "Ovanliga dubbningar" om hon kan tänka sig det.
Det var kul att du hittade säsong 2 av the Scooby doo show säsong 2 med mediadubb.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2022 kl. 22:07:15
Jag ser nu att jag har färdigsynkade filer av The Scooby-Doo Show säsong 2, med svenskt ljud synkat mot amerikansk iTunes-bild, kvar på hårddisken; även fast råfilerna i VHS-kvalitet är borttagna. :)

Kruxet är bara det att jag inte riktigt känner mig bekväm med att ladda upp synkade filer i DVD-kvalitet på Archive.org - jag är ju trots allt i ett lite utsatt läge, då det bara finns en enda person i Sverige som heter Daniel Hofverberg, så om Warner Bros. advokater skulle vilja hitta åt mig krävs inte direkt något vidare detektivarbete...

Men om någon annan här har ett lite mer anonymt konto på Archive.org, och kan, vill och vågar lägga upp synkat material i DVD-kvalitet, så kan jag gärna skicka de åtta avsnitten till er så att ni kan ladda upp det på Archive.org. :)

Om ingen annan vill, så kan jag fråga "Ovanliga dubbningar" om hon kan tänka sig det.
Jag skulle kunna, mitt användarnamn bör inte kunna leda till min riktiga identitet.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 21 juli 2022 kl. 22:42:17
Jag skulle kunna, mitt användarnamn bör inte kunna leda till min riktiga identitet.
Så bra, då skickar jag filerna till dig. :)

Det är dock inte säkert att jag hinner förrän på söndag, för fredag och lördag kommer jag (som varje år) att vara flertalet timmar på Trästockfestivalen här i Skellefteå (som blir av nu igen efter två års uppehåll p.g.a. pandemin)

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 juli 2022 kl. 01:13:31
Så bra, då skickar jag filerna till dig. :)

Det är dock inte säkert att jag hinner förrän på söndag, för fredag och lördag kommer jag (som varje år) att vara flertalet timmar på Trästockfestivalen här i Skellefteå (som blir av nu igen efter två års uppehåll p.g.a. pandemin)
Ta din tid, Det viktigaste är bara att de får bevaras.

Steffan Rudvall

Upptäckte precis att Daniel har laddat upp avsnitt 1 till 4 av Scooby Doo: Var är du! säsong 2 med Media Dubbs dubbning.

https://archive.org/details/scooby-doo-var-ar-du-sasong-2

Just nu håller archive.org dock på med att bearbeta filerna.

Gustav Jonsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2022 kl. 00:30:43
Upptäckte precis att Daniel har laddat upp avsnitt 1 till 4 av Scooby Doo: Var är du! säsong 2 med Media Dubbs dubbning.

https://archive.org/details/scooby-doo-var-ar-du-sasong-2

Just nu håller archive.org dock på med att bearbeta filerna.
Gud vad annorlunda Steve låter

Daniel Hofverberg

#607
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2022 kl. 00:30:43
Upptäckte precis att Daniel har laddat upp avsnitt 1 till 4 av Scooby Doo: Var är du! säsong 2 med Media Dubbs dubbning.

https://archive.org/details/scooby-doo-var-ar-du-sasong-2

Just nu håller archive.org dock på med att bearbeta filerna.
Jag satte på överföringen tidigt i eftermiddags, innan jag for iväg till Trästockfestivalen, så jag är glad att de äntligen är uppladdade i alla fall - och att uppladdningen tydligen inte avbröts en enda gång. :)

Men då inte en enda av avsnitten är spelbara online än, så kan det nog dröja nästan ett dygn innan Archive har tagit fram spelbara H264-versioner till alla avsnitten - det brukar tyvärr ta sin lilla tid...

Edit: Det gick snabbare än väntat. Nu verkar alla fem avsnitten vara spelbara online. :)

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2022 kl. 00:30:43
Upptäckte precis att Daniel har laddat upp avsnitt 1 till 4 av Scooby Doo: Var är du! säsong 2 med Media Dubbs dubbning.

https://archive.org/details/scooby-doo-var-ar-du-sasong-2

Just nu håller archive.org dock på med att bearbeta filerna.
Intressant att det på vissa ställen förekommer dubbla läten då man verkar dubbat dessa läten fast de redan varit med på m&e spåret.

Zebastian

I varje avsnitts slut så är det ju en röst som säger Scooby Doo kommer tillbaks men inte i det sista så det kan vara bevis på att avsnitt 5 till 8 inte dubbats.

Zebastian

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2022 kl. 22:07:15
Jag ser nu att jag har färdigsynkade filer av The Scooby-Doo Show säsong 2, med svenskt ljud synkat mot amerikansk iTunes-bild, kvar på hårddisken; även fast råfilerna i VHS-kvalitet är borttagna. :)

Kruxet är bara det att jag inte riktigt känner mig bekväm med att ladda upp synkade filer i DVD-kvalitet på Archive.org - jag är ju trots allt i ett lite utsatt läge, då det bara finns en enda person i Sverige som heter Daniel Hofverberg, så om Warner Bros. advokater skulle vilja hitta åt mig krävs inte direkt något vidare detektivarbete...

Men om någon annan här har ett lite mer anonymt konto på Archive.org, och kan, vill och vågar lägga upp synkat material i DVD-kvalitet, så kan jag gärna skicka de åtta avsnitten till er så att ni kan ladda upp det på Archive.org. :)

Om ingen annan vill, så kan jag fråga "Ovanliga dubbningar" om hon kan tänka sig det.

Är Media Dubb Internationals originaldubbning?

Scoobydoofan1

Citat från: Zebastian skrivet 25 juli 2022 kl. 16:20:41
Är Media Dubb Internationals originaldubbning?
Bolagets namn var tidigare mediadubb, efter det så ändrades namnet osv. Är osäker på vad mer som hände efteråt.

Lillefot

Citat från: Zebastian skrivet 25 juli 2022 kl. 16:20:41
Är Media Dubb Internationals originaldubbning?
För de avsnitt som de dubbat, ja.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Scoobydoofan1

Citat från: Lillefot skrivet 25 juli 2022 kl. 16:27:40
För de avsnitt som de dubbat, ja.
Men är inte det mediadubb? Eller förvirras frågan?

Lillefot

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 juli 2022 kl. 16:28:48
Men är inte det mediadubb? Eller förvirras frågan?
Nja, när det gäller Scooby-Doo Show så dubbade först Lasse Svenssons Media Dubb avsnitten. Sedan när företaget köpts upp och blev Media Dubb International, så tog de över arbetet med serien. Källa:
https://www.dubbningshemsidan.se/omdubbningar.php#Serier_ej_Disney
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran