Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Zebastian

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 juli 2022 kl. 16:27:21
Bolagets namn var tidigare mediadubb, efter det så ändrades namnet osv. Är osäker på vad mer som hände efteråt.
Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 juli 2022 kl. 16:28:48
Men är inte det mediadubb? Eller förvirras frågan?
Jag har inte frågat någonting om själva bolaget. Min fråga är om Media Dubb Internationals dubbning är original eftersom att Sun Studio också höll på att dubba Scooby Doo för Cartoon Network samtidigt.

Scoobydoofan1

Citat från: Zebastian skrivet 25 juli 2022 kl. 16:33:23
Jag har inte frågat någonting om själva bolaget. Min fråga är om Media Dubb Internationals dubbning är original eftersom att Sun Studio också höll på att dubba Scooby Doo för Cartoon Network samtidigt.
Okej.

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet 25 juli 2022 kl. 16:33:23
Jag har inte frågat någonting om själva bolaget. Min fråga är om Media Dubb Internationals dubbning är original eftersom att Sun Studio också höll på att dubba Scooby Doo för Cartoon Network samtidigt.
Jag misstänker att säsong 2 av Scooby-Doo - Var är du? dubbades av gamla Media Dubb (inte Mediadubb International), i och med att förtexterna anger "Svensk produktion: MEDIADUBB" - trots hopskrivningen så verkar det mer sannolikt att det är Media Dubb än att de skulle ha missat att skriva ut "International".

Oavsett vilket är TV3s dubb i alla fall originaldubben - den serien dubbades inte för Cartoon Network, utan dubbades om först under 2000-talet.

Med The Scooby-Doo Show är det mer gränsfall, som dubbades väldigt tidigt för Cartoon Network. Den hann sändas på TV3 först, men då dubbningarna för Cartoon Network gjordes långt innan kanalen startade är det inte omöjligt att de hann påbörja dubbningen innan. Utan mer insider-information går det inte att avgöra med säkerhet...

Marcusen

Citat från: BPS skrivet 21 juli 2022 kl. 22:42:17
Jag skulle kunna, mitt användarnamn bör inte kunna leda till min riktiga identitet.
När kommer den uppladdningen då?

Daniel Hofverberg

Citat från: Marcusen skrivet 25 juli 2022 kl. 20:18:28
När kommer den uppladdningen då?
Jag har tyvärr inte hunnit skicka filerna till BPS än, då jag prioriterade att få upp Dubbningshemsidans första uppdatering på drygt två månader igår.

Så har jag också hjälpt "Ovanliga dubbningar" lite med hennes nästa projekt, som i alla fall jag verkligen ser fram emot - det är verkligen något i hästväg, enligt min ringa åsikt... :)

Marcusen

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2022 kl. 20:43:37
Jag har tyvärr inte hunnit skicka filerna till BPS än, då jag prioriterade att få upp Dubbningshemsidans första uppdatering på drygt två månader igår.

Så har jag också hjälpt "Ovanliga dubbningar" lite med hennes nästa projekt, som i alla fall jag verkligen ser fram emot - det är verkligen något i hästväg, enligt min ringa åsikt... :)
Hjälpt på vilket sätt?

Daniel Hofverberg

Citat från: Marcusen skrivet 25 juli 2022 kl. 20:45:34
Hjälpt på vilket sätt?
Lite research men huvudsakligen röstidentifiering, även om jag också har "tvingats" ta hjälp av Erika, då hon är betydligt bättre på röstidentifiering än jag. Det är alltså inför utsättande av dubbcredits, då Josefin håller på att framställa en svensk bildversion just nu.

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2022 kl. 20:50:51
Lite research men huvudsakligen röstidentifiering, även om jag också har "tvingats" ta hjälp av Erika, då hon är betydligt bättre på röstidentifiering än jag. Det är alltså inför utsättande av dubbcredits, då Josefin håller på att framställa en svensk bildversion just nu.
Det lät spännande, jag bara längtar att få se det slutliga resultatet av ert arbete.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Marcusen

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2022 kl. 20:50:51
Lite research men huvudsakligen röstidentifiering, även om jag också har "tvingats" ta hjälp av Erika, då hon är betydligt bättre på röstidentifiering än jag. Det är alltså inför utsättande av dubbcredits, då Josefin håller på att framställa en svensk bildversion just nu.
Är det någon riktigt ovanlig dubbning? Eller är det Dumbo som hon frågat dig om tidigare?

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 25 juli 2022 kl. 20:59:42
Det lät spännande, jag bara längtar att få se det slutliga resultatet av ert arbete.
Jag också, och jag ser verkligen fram emot att se hur hon får till bildversionen; som jag inte skulle kunna klara av...

Det kommer nog inte dröja mer än några dagar till, lät det som.

Citat från: Marcusen skrivet 25 juli 2022 kl. 21:00:25
Är det någon riktigt ovanlig dubbning? Eller är det Dumbo som hon frågat dig om tidigare?
Det är en väldigt ovanlig dubbning, men jag vill inte avslöja vilken utan det är upp till henne att offentliggöra när hon känner för det. :)

Om jag förstod saken rätt ska Dumbo bli hennes nästa projekt efter den här.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2022 kl. 20:50:51
Lite research men huvudsakligen röstidentifiering, även om jag också har "tvingats" ta hjälp av Erika, då hon är betydligt bättre på röstidentifiering än jag. Det är alltså inför utsättande av dubbcredits, då Josefin håller på att framställa en svensk bildversion just nu.

Och svettigt värre, är ganska trött i huvudet efter ha lyssnat och identifierat röster i flera timmar... :)

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2022 kl. 21:02:44
Det är en väldigt ovanlig dubbning, men jag vill inte avslöja vilken utan det är upp till henne att offentliggöra när hon känner för det. :)

Samma här.  :-X

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2022 kl. 20:43:37
Jag har tyvärr inte hunnit skicka filerna till BPS än, då jag prioriterade att få upp Dubbningshemsidans första uppdatering på drygt två månader igår.

Så har jag också hjälpt "Ovanliga dubbningar" lite med hennes nästa projekt, som i alla fall jag verkligen ser fram emot - det är verkligen något i hästväg, enligt min ringa åsikt... :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2022 kl. 21:02:44
Jag också, och jag ser verkligen fram emot att se hur hon får till bildversionen; som jag inte skulle kunna klara av...

Det kommer nog inte dröja mer än några dagar till, lät det som.
Det är en väldigt ovanlig dubbning, men jag vill inte avslöja vilken utan det är upp till henne att offentliggöra när hon känner för det. :)

Om jag förstod saken rätt ska Dumbo bli hennes nästa projekt efter den här.

Är det en film som det finns credits på hemssidan för ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Kan inte ni lägga upp Landet för längesedan `(den första filmen)  ?

Steffan Rudvall

Citat från: moviefan skrivet 25 juli 2022 kl. 21:53:41
Kan inte ni lägga upp Landet för längesedan `(den första filmen)  ?
Det är absolut inte någon ovanlig dubbning då den släppts på VHS, DVD, Blu-ray och finns att streama.