Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Avatar

Startat av moviefan, 26 september 2016 kl. 16:29:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juni 2023 kl. 17:53:43Jag som dessutom såg Avatar uppföljaren i 4DX hade behövt en paus. Man orkar liksom inte sitta igenom en 3 timmar lång film i en vanlig biograf för att man ska kunna göra det i en "stol" som konstant rör sig och slänger omkring dig.
Oj! Jag visste inte ens att så långa filmer visades i sådana "format"...?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juni 2023 kl. 20:41:17Oj! Jag visste inte ens att så långa filmer visades i sådana "format"...?
Nordisk Film Bio här i Malmö har börjat visa nästan alla filmer i det formatet till och med animerade familjefilmer.

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juni 2023 kl. 21:50:30Nordisk Film Bio här i Malmö har börjat visa nästan alla filmer i det formatet till och med animerade familjefilmer.
Gräsligt!

Sånt kan möjligen vara kul som tivolinöje med tiominuters kortfilmer, men jag har svårt att förstå varför folk skulle vilja se en långfilm på över tre timmar på det viset.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 juni 2023 kl. 22:08:15Sånt kan möjligen vara kul som tivolinöje med tiominuters kortfilmer, men jag har svårt att förstå varför folk skulle vilja se en långfilm på över tre timmar på det viset.
Precis min tanke. Jag har provat på sådant på nöjesfält och liknande, men då har det på sin höjd rört sig om 25 minuter långa kortfilmer - har det känts ganska häftigt och trevligt. Men att visa långfilmer, och till råga på allt väldigt långa långfilmer, i den formen låter outhärdligt... :(

gstone

Dom är filmerna är sjukt överskattade ::)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.