Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

gstone

I fall ni inte vist kom det nyligen   en serie Mimmi kortfilmer på tjänsten Mimmis Toons: Festpalatsets vänner.

Jag tror att dom tidagre vistas på tv.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag tycker ändå Daniel borde lägga upp credits till Manolos magiska resa  på Dubbningshensidan för säkerhets skull trotts att dom inte här kompletta.

När allt kommer omkring vet man ju aldrig när Disney får för sig att ta bort filmen  ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Zach66

En fråga till någon av er som har Disney+:

Är TV-serien AMERICAN BORN CHINESE dubbad till svenska?
Vad vore livet utan film?

Sabelöga

Citat från: Zach66 skrivet  2 juni 2023 kl. 22:03:36En fråga till någon av er som har Disney+:

Är TV-serien AMERICAN BORN CHINESE dubbad till svenska?
Nej
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Zach66 skrivet  2 juni 2023 kl. 22:03:36En fråga till någon av er som har Disney+:

Är TV-serien AMERICAN BORN CHINESE dubbad till svenska?
De ljudspår som finns är för övrigt: Tjeckiska, tyska, engelska, spanska, franska, italienska, japanska, ungerska, polska, slovenska och turkiska. Så serien har inte dubbats till något av de länder som traditionellt är mer återhållsamma med dubbning.

Jag hade dock å andra sidan inte väntat mig något annat.

Men det finns förstås svensk, norsk, dansk och finsk text.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juni 2023 kl. 22:21:32De ljudspår som finns är för övrigt: Tjeckiska, tyska, engelska, spanska, franska, italienska, japanska, ungerska, polska, slovenska och turkiska. Så serien har inte dubbats till något av de länder som traditionellt är mer återhållsamma med dubbning.

Jag hade dock å andra sidan inte väntat mig något annat.

Men det finns förstås svensk, norsk, dansk och finsk text.
*slovakiska

Slovenčina är slovakiska, medans slovenski eller slovenščina är slovenska.
Houba !

Zach66

Vad vore livet utan film?

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet  2 juni 2023 kl. 22:29:18*slovakiska

Slovenčina är slovakiska, medans slovenski eller slovenščina är slovenska.
Jag ber så mycket om ursäkt, jag tolkade tydligen fel då ju språken står på respektive språk... :-[

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juni 2023 kl. 22:31:10Jag ber så mycket om ursäkt, jag tolkade tydligen fel då ju språken står på respektive språk... :-[
Lätt hänt

slovenski (slavenski, slovanski o.d.y.) kan ju betyda lite allt möjligt, allt ifrån slovenska och slovakiska till slaviska på olika språk (eller dialekter om man så vill)
Houba !

Zach66

#2994
Disney Officially Discloses $1.5B In Write-Downs For Yanked Streaming Content

Och mer kommer att plockas bort senare i år  >:(

"The take-downs took effect on May 26, according to the filing. A review of remaining streaming fare is continuing. Disney said it expects more programming to be removed from direct-to-consumer and other platforms, largely during the rest of the company's fiscal third quarter. About $400 million in further impairment charges will result, Disney projects."
Vad vore livet utan film?

gstone

Citat från: Zach66 skrivet  3 juni 2023 kl. 17:28:38Disney Officially Discloses $1.5B In Write-Downs For Yanked Streaming Content

Och mer kommer att plockas bort senare i år  >:(

"The take-downs took effect on May 26, according to the filing. A review of remaining streaming fare is continuing. Disney said it expects more programming to be removed from direct-to-consumer and other platforms, largely during the rest of the company's fiscal third quarter. About $400 million in further impairment charges will result, Disney projects."
Det här är fruktansvärt  >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Zach66 skrivet  3 juni 2023 kl. 17:28:38Och mer kommer att plockas bort senare i år  >:(
Verkar helt klart väldigt oroväckande...

Får hoppas att de sköter det bättre då, så att man får ordentlig förvarning innan och att Disney+ själva går ut med det på sajten/appen några veckor i förväg, så att man har en rimlig chans att hinna se det man vill se. Att inte säga ett ord förrän det redan är borta, om man nu inte råkar ha läst externa tidningsartiklar, är helt oacceptabelt - och att även tidningsartiklarna bara upplyste om det någon vecka i förväg, så att man var helt chanslös att hinna se allt man ville se... :(

Att innehåll försvinner från streamingtjänster är som sagt något man får leva med, och det har man ju fått göra med Netflix och övriga tjänster i flera år, men det minsta man kan begära är ju att de förvarnar inne i appen/sajten 3 - 4 veckor i förväg så att man har en rimlig chans att hinna se klart eventuella påbörjade serier; och inte plötsligt får en kalldusch när serien man är mitt inne i försvinner när det är som mest spännande...

gstone

Citat från: Zach66 skrivet  3 juni 2023 kl. 17:28:38Disney Officially Discloses $1.5B In Write-Downs For Yanked Streaming Content

Och mer kommer att plockas bort senare i år  >:(

"The take-downs took effect on May 26, according to the filing. A review of remaining streaming fare is continuing. Disney said it expects more programming to be removed from direct-to-consumer and other platforms, largely during the rest of the company's fiscal third quarter. About $400 million in further impairment charges will result, Disney projects."
Det här vidrigt  >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kommer Kizazi Moto: Generation Fire kommat till Disney Plus i sverige ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag har börjat The Ghost and Molly McGee :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.