Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Er favorit Disney tik

Startat av Zebastian, 6 maj 2022 kl. 08:00:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zebastian

Vilken är er favorit Disney tik?

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet  6 maj 2022 kl. 08:00:32
Vilken är er favorit Disney hynda?
Det finns inte så många så jag antar att det får bli Lady...


Marcusen



Goliat

Ursäkta men hynda? Det är ju en lösaktig person som används som kränkande ord för kvinnor...finns det nån serie/film som heter så eller vad menar personen ursprungligen det betyder.

Edit: det är väl inte 1800-talet? 🤣🤣

MOA

Citat från: Goliat skrivet  6 maj 2022 kl. 12:06:32
Ursäkta men hynda? Det är ju en lösaktig person som används som kränkande ord för kvinnor...finns det nån serie/film som heter så eller vad menar personen ursprungligen det betyder.

Edit: det är väl inte 1800-talet? 🤣🤣
Så de e alltså ett gammaldags ord?

Goliat

Citat från: MOA skrivet  6 maj 2022 kl. 13:04:21
Så de e alltså ett gammaldags ord?

Nja, eller ja det har använts länge, men det var mer en synonym till ordet tik i gammalt tal. Numera är det ett starkt nedsättande ord.

Lite fördomar här men skulle säga så här, den yngre generationen ersatte ordet med h*ra på samma sätt som att kränka någon.

Det är inte dagligt språk hynda används i men det dyker upp då o då. Är väl mer "finare" att säga än h*ra.

Zebastian

Citat från: Goliat skrivet  6 maj 2022 kl. 12:06:32
Ursäkta men hynda? Det är ju en lösaktig person som används som kränkande ord för kvinnor...finns det nån serie/film som heter så eller vad menar personen ursprungligen det betyder.

Edit: det är väl inte 1800-talet? 🤣🤣
Jag menade honhund och använde det ordet för att det betyder tik!

MOA


Goliat

#10
Citat från: Zebastian skrivet  6 maj 2022 kl. 17:57:49
Jag menade honhund och använde det ordet för att det betyder tik!

Inte riktigt i dagens tal eller mening. Du får leta i böcker som är över 100 år om du ska finna någon som syftar på ordet tik. Kanske bättre använda ett ord som används i dagligt språk och inte betyder något helt annat idag.  ;)

gstone

#11
Peggy
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


Disneyfantasten

Jag måste säga att jag verkligen gillar karaktären Dixie i Micke och Molle 2 även om jag inte alls är lika förtjust i filmen i allmänhet.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 maj 2022 kl. 20:23:15
Jag måste säga att jag verkligen gillar karaktären Dixie i Micke och Molle 2 även om jag inte alls är lika förtjust i filmen i allmänhet.
Vet int vad jag säger men hon har en riktigt cringig låt