Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Svensk översättning och försökskaniner

Startat av Daniel Hofverberg, 5 januari 2005 kl. 17:24:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

PAAATE

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 januari 2005 kl. 01:16:13
Patrik: Har du ställt in rätt tidszon i din Profil? Servern ligger i USA, och eftersom forumet är avsett för många länder (och inte bara Dubbningshemsidan), så kan jag inte ställa om hela centrala tiden...


Nu är det fixat. Jag visste inte ens att man kunde ändra tidszon. Tack så mycket! :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Anders M Olsson

CitatDet är meningen att rättstavningskontrollen ska fungera på svenska.
På tal om det så tycker jag att ordet "rättstavningskontroll" låter lite krystat. Naturligtvis inte fel, men lite som tårta på tårta och onödigt långt. "Stavningskontroll" borde räcka...

PAAATE

Mmm, tårta på tårta...  :P *dräggel*

Anyway, så håller jag inte med. Jag tycker att rättstavningskontroll låter bättre än stavningskontroll. Det låter bättre helt enkelt...  :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

När man trycker på knappen "HITTA MEDLEMMAR" så är det nåt som inte stämmer till 100%.  ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Citat från: Patrik skrivet  6 januari 2005 kl. 17:59:07
När man trycker på knappen "HITTA MEDLEMMAR" så är det nåt som inte stämmer till 100%.  ;)
Nu får du lov att hjälpa mig på traven lite... Jag hittar ingen sån knapp. Vilken knapp, exakt var, och vad är det som inte är som det ska?

PAAATE

#20
Nej, det var inget. Knappen funkar tydligen nu.  ::)  Den finns t.ex. när man ska skicka ett privat meddelande till någon. Innan stod det: Verifiering av sessionen misslyckades. Försök att logga ut och in igen, och försök sedan igen. Jag förstår inte riktigt vad det var för fel...  ???
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Okej, nu har jag däremot hittat ett "riktigt" fel. Om man kollar vilka som är online, och någon håller på att logga in, så står det: "LLoggar in". Kanske inget stort fel, men ett fel, likväl...  ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Okej, "LLoggar in" är nu fixat.

Anders & Patrik: Efter mycket övervägande, har jag beslutat att följa Anders tips och byta till "Stavningskontroll". Jag tycker fortfarande att "Rättstavningskontroll" låter bättre,  men en snabb sökning på Internet verkar antyda att flertalet inte håller med mig. En sökning på Google på ordet "rättstavningskontroll" gav 155 träffar, medan en sökning på "stavningskontroll" gav 1320 träffar. Visserligen är knappast alla dessa sidor relevanta i sammanhanget, men det är ändå så pass stor övervikt att det verkar uppenbart att majoriteten använder "stavningskontroll".

Jag har dock beslutat att behålla "Underrätta", men jag har ändrat i tooltip-texten som visas när man håller musen över knappen för att bättre beskriva vad det handlar om. Det är inte ett perfekt ord och det låter alldeles för högtidligt, men i brist på bättre ord har jag valt att behålla "Underrätta" tills vidare.

Jag har också valt att ändra alla förekomster av ordet "avaktivera" (disable) till "inaktivera", då jag tycker att det låter bättre och för att bättre följa Svenska språknämndens rekommendationer.

GaBBe

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 januari 2005 kl. 05:45:04
Okej, "LLoggar in" är nu fixat.

Anders & Patrik: Efter mycket övervägande, har jag beslutat att följa Anders tips och byta till "Stavningskontroll". Jag tycker fortfarande att "Rättstavningskontroll" låter bättre,  men en snabb sökning på Internet verkar antyda att flertalet inte håller med mig. En sökning på Google på ordet "rättstavningskontroll" gav 155 träffar, medan en sökning på "stavningskontroll" gav 1320 träffar. Visserligen är knappast alla dessa sidor relevanta i sammanhanget, men det är ändå så pass stor övervikt att det verkar uppenbart att majoriteten använder "stavningskontroll".

Jag har dock beslutat att behålla "Underrätta", men jag har ändrat i tooltip-texten som visas när man håller musen över knappen för att bättre beskriva vad det handlar om. Det är inte ett perfekt ord och det låter alldeles för högtidligt, men i brist på bättre ord har jag valt att behålla "Underrätta" tills vidare.

Jag har också valt att ändra alla förekomster av ordet "avaktivera" (disable) till "inaktivera", då jag tycker att det låter bättre och för att bättre följa Svenska språknämndens rekommendationer.

Det var tråkigt, rättstavningskontroll som lät så fint..=)

PAAATE

Citat från: GaBBe skrivet  8 januari 2005 kl. 11:58:27
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 januari 2005 kl. 05:45:04
Okej, "LLoggar in" är nu fixat.

Anders & Patrik: Efter mycket övervägande, har jag beslutat att följa Anders tips och byta till "Stavningskontroll". Jag tycker fortfarande att "Rättstavningskontroll" låter bättre,  men en snabb sökning på Internet verkar antyda att flertalet inte håller med mig. En sökning på Google på ordet "rättstavningskontroll" gav 155 träffar, medan en sökning på "stavningskontroll" gav 1320 träffar. Visserligen är knappast alla dessa sidor relevanta i sammanhanget, men det är ändå så pass stor övervikt att det verkar uppenbart att majoriteten använder "stavningskontroll".

Jag har dock beslutat att behålla "Underrätta", men jag har ändrat i tooltip-texten som visas när man håller musen över knappen för att bättre beskriva vad det handlar om. Det är inte ett perfekt ord och det låter alldeles för högtidligt, men i brist på bättre ord har jag valt att behålla "Underrätta" tills vidare.

Jag har också valt att ändra alla förekomster av ordet "avaktivera" (disable) till "inaktivera", då jag tycker att det låter bättre och för att bättre följa Svenska språknämndens rekommendationer.

Det var tråkigt, rättstavningskontroll som lät så fint..=)

BOOYA!  :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Kan någon förklara detta:

2: move_uploaded_file(): open_basedir restriction in effect. File(/usr/local/psa/home/vhosts/daniel.com.ru/httpdocs/forum/attachments/avatar_tmp_6) is not within the allowed path(s): (/home/httpd/vhosts/daniel.com.ru/httpdocs:/tmp)

Jag kan inte ladda upp bilden, och tänkte att den kanske är för stor... Eller?
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Hmm, verkar som någon galen sökväg på servern... När får du detta? Är det vid bifogande av filer till inlägg, eller uppladdning av avatar (personlig bild)?

PAAATE

Det är när jag ska försöka ladda upp en avatar, som det kommer upp. :/
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

#28
Jag försöker alltså ladda upp denna bilden:


Och sen går det åt hel... ehh, helsike.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?