Forumnyheter:

Just nu blockerar Gmail alla e-postmeddelanden som skickas från Dubbningshemsidan, inklusive forumet. Vi beklagar detta och gör vårt bästa för att lösa problemet. Om du p.g.a. detta inte får viktiga e-postmeddelanden för att exempelvis nollställa lösenordet eller aktivera ditt konto, vänligen kontakta webbmastern på den alternativa e-postadressen (då inte ens manuella mail till Gmail går fram just nu).

Huvudmeny

Idol

Startat av E, 10 september 2018 kl. 15:47:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Som jag misstänkte så vann Birkir, trots att Jacqline utan tvekan passade bättre för vinnarlåten. Dessutom hörde man ju att Birkirs röst lät ansträngd, plus att han kom av sig ett par textrader under vinnarlåten. Ärligt talat hade ingen kvinnlig deltagare någonsin haft en chans att komma undan med det och ändå vinna, men tyvärr bedöms kvinnliga och manliga deltagare inte efter samma måttstock - det är den bistra sanningen. :(

Utifrån kvällens prestationer tycker jag faktiskt att Jacqline hade förtjänat att vinna. Hon tycker jag dessutom har utvecklats mest under hösten, och känns oerhört professionell, medan Birkir mer varit kvar på samma nivå.

Missförstå mig inte nu - jag tycker mycket om Birkir och han är absolut en värdig vinnare, men särskilt utifrån kvällens prestationer så var Jacqline helt klart strået vassare (dock förstås delvis beroende på att Birkir uppenbarligen var förkyld och hade problem med rösten); och ser man på hela hennes utveckling tycker jag också att hon förtjänat att vinna. Men båda finalisterna var helt klart väldigt bra, så man får väl ändå vara nöjd; det är långt ifrån jämt som båda finalisterna faktiskt varit så här bra...

Vize

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 december 2021 kl. 02:48:46
Som jag misstänkte så vann Birkir, trots att Jacqline utan tvekan passade bättre för vinnarlåten. Dessutom hörde man ju att Birkirs röst lät ansträngd, plus att han kom av sig ett par textrader under vinnarlåten. Ärligt talat hade ingen kvinnlig deltagare någonsin haft en chans att komma undan med det och ändå vinna, men tyvärr bedöms kvinnliga och manliga deltagare inte efter samma måttstock - det är den bistra sanningen. :(

Utifrån kvällens prestationer tycker jag faktiskt att Jacqline hade förtjänat att vinna. Hon tycker jag dessutom har utvecklats mest under hösten, och känns oerhört professionell, medan Birkir mer varit kvar på samma nivå.

Missförstå mig inte nu - jag tycker mycket om Birkir och han är absolut en värdig vinnare, men särskilt utifrån kvällens prestationer så var Jacqline helt klart strået vassare (dock förstås delvis beroende på att Birkir uppenbarligen var förkyld och hade problem med rösten); och ser man på hela hennes utveckling tycker jag också att hon förtjänat att vinna. Men båda finalisterna var helt klart väldigt bra, så man får väl ändå vara nöjd; det är långt ifrån jämt som båda finalisterna faktiskt varit så här bra...

Tyckte Birkir darrade lite på rösten.

Men när Agnes vann 2005 så var hon hes från en förkylning, så man kan vinna trots att man har en problematisk hals.

Vize

Någon som kan tolka låttexten till vinnarlåten och skriva ned den?

Vize

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 december 2021 kl. 02:48:46

Birkir hade en större power is in röst i vinnarlåten än Jacqline.

Den finalist som aldrig hängt löst brukar vinna.

E

Citat från: Vize skrivet 21 mars 2022 kl. 12:44:13
Tusse hängde löst en gång 2019 men han vann ändå. Sen är det så att den ena som hänger löst och sen går vidare brukar inte vara den som fått näst minst röster eftersom det räknas upp utan inbördes ordning.

Daniel Hofverberg

Citat från: Vize skrivet 21 mars 2022 kl. 12:44:13
Som regel sant, men för 2021 vet vi ju inte vilka som har hängt löst - för i och med det nya upplägget med att de presenterar vilka som fått tillräckligt många röster för att få sjunga, vilket innebär att alla presenteras utan inbördes ordning. De två som är kvar sist är alltså inte de två som fått minst röster, utan det är bara den som inte fått sjunga som vi vet fått minst röster. Således är det bara TV4 som vet vilka som hängt löst, då de inte ens presenterat det efter finalens slut. :(

Så till och med Idol 2020 vet vi ju att de två som hängt löst fått minst antal röster, men så var ju inte fallet 2021 i och med det nya upplägget.

Vize

Bara jag eller är det någon som inte gillade Elin Bergman när hon var med i Idol 2013? Tyckte hon sjöng ganska svagt. Hon sjöng lite falskt också. Hon var kass när hon framförde vinnarlåten.