Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney Channel Scandinavia Logo

Startat av Artan1528, 24 november 2018 kl. 19:39:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 november 2018 kl. 06:11:10
Trots allt har det blivit lite bättre på senare år. Tidigare var där ett stort Musse-huvud som skymde en stor del av bilden.
Jo, den gamla loggan var onekligen väldigt iögonfallande och skymmande. På Disney Channel gick det väl an, då loggan ofta (men inte jämt) var halvgenomskinlig, men på Toon Disney (som på din bild) var det ju alltid en heltäckande logga med solid bakgrund; oerhört störande...

Artan1528

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 november 2018 kl. 08:23:26
Jo, den gamla loggan var onekligen väldigt iögonfallande och skymmande. På Disney Channel gick det väl an, då loggan ofta (men inte jämt) var halvgenomskinlig, men på Toon Disney (som på din bild) var det ju alltid en heltäckande logga med solid bakgrund; oerhört störande...

Upopulær mening, men jeg kunne faktisk godt lide det røde Toon Disney logo. Måske fordi jeg ikke havde Toon Disney. Jeg havde kun Toon Disney om aftnen omkring klokken 20, da vores udbyder ikke havde Toon Disney i pakken. :P

TrondM

Citat från: Artan1528 skrivet 26 november 2018 kl. 16:11:08
Upopulær mening, men jeg kunne faktisk godt lide det røde Toon Disney logo. Måske fordi jeg ikke havde Toon Disney. Jeg havde kun Toon Disney om aftnen omkring klokken 20, da vores udbyder ikke havde Toon Disney i pakken. :P

Vel. Logoen i seg selv er fin, men som en kanallogo i bildet på en tv-sending, så er den alt for stor og forstyrrende. Når den til og med er helt ugjennomsiktig, så vil jeg si den er totalt uegnet til denne bruken.

Artan1528

Citat från: TrondM skrivet 26 november 2018 kl. 23:16:46
Vel. Logoen i seg selv er fin, men som en kanallogo i bildet på en tv-sending, så er den alt for stor og forstyrrende. Når den til og med er helt ugjennomsiktig, så vil jeg si den er totalt uegnet til denne bruken.

Det har du måske nok ret i. De skulle nok have gjort den lidt gennemsigtig. :)

Daniel Hofverberg

Precis. Den gamla Toon Disney-loggan var absolut fin och läcker, men med sin solida bakgrund blev den alldeles för stor och iögonfallande när man faktiskt tvingades genomlida den längre perioder...

Artan1528

Så kom der et nyt logo i dag, og jeg ELSKER det. Den er virkelig sjov og elsker et rødt logo.


Artan1528

I dag havde de sat "HD" ved siden af logoet:

Artan1528

Hvad synes I om Sommer logoet? Personligt elsker jeg det selv. :D


moviefan

Disney Junior loggan är numera gul, den var röd förut.

Artan1528

Citat från: moviefan skrivet 10 juni 2019 kl. 18:06:27
Disney Junior loggan är numera gul, den var röd förut.
Jep. Selvom det ikke er et sommer look. Den har været gul i mange måneder. Men stadig flot. :)

TrondM

Citat från: Artan1528 skrivet 10 juni 2019 kl. 18:02:07
Hvad synes I om Sommer logoet? Personligt elsker jeg det selv. :D

Jeg liker den ikke i det hele tatt. Jeg synes den er helt grusom.

Litt av problemet er at jeg ikke har Disney Channel i HD. I SD er det vanskelig å tyde logoen. Spesielt "channel" blir nesten uleselig. Det gule omrisset går nesten i ett med bakgrunnsfargen



Nei, jeg synes dette var veldig mislykket og jeg håper de bytter tilbake veldig snart, eller i det minste justerer fargene.

Daniel Hofverberg

Jag håller med att bakgrundsplattan är alldeles för lik "Channel" färgmässigt, så att det blir svårläst - i synnerhet då för oss utanför Danmark som inte har möjlighet att se kanalen i HD...

För övrigt obegripligt varför Disney Channel i Sverige, Norge och Finland efter alla dessa år fortfarande inte sänds i HD av någon leverantör... :( Varför ska vi behandlas så mycket sämre än danskarna, som haft kanalen i HD i flera år...?

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juni 2019 kl. 01:59:58För övrigt obegripligt varför Disney Channel i Sverige, Norge och Finland efter alla dessa år fortfarande inte sänds i HD av någon leverantör... :( Varför ska vi behandlas så mycket sämre än danskarna, som haft kanalen i HD i flera år...?

Ja, det är märkligt. Com Hem var väl den enda svenska operatören som hade Disney Channel i HD, men de tog bort alla Disney-kanalerna ur sitt sortiment i oktober i fjol.

Det är också märkligt att Com Hem och Disney inte tycks visa några som helst tecken på att återuppta samarbetet. Man tycker ju att båda parterna skulle förlora på att kanalerna inte finns i Com Hems nät.

Fast Disney kanske struntar i kabel-tv-marknaden nu när de står i begrepp att lansera sin egen streaming-tjänst?

Alexander

Citat från: Anders M Olsson skrivet 11 juni 2019 kl. 03:44:34
Ja, det är märkligt. Com Hem var väl den enda svenska operatören som hade Disney Channel i HD, men de tog bort alla Disney-kanalerna ur sitt sortiment i oktober i fjol.

Det är också märkligt att Com Hem och Disney inte tycks visa några som helst tecken på att återuppta samarbetet. Man tycker ju att båda parterna skulle förlora på att kanalerna inte finns i Com Hems nät.

Fast Disney kanske struntar i kabel-tv-marknaden nu när de står i begrepp att lansera sin egen streaming-tjänst?

Disney Channel har också tagits bort från Boxers sortiment.

Daniel Hofverberg

Jo, nyligen försvann Disney Channel även från Boxer, vilket är väldigt olyckligt. :(

Citat från: Anders M Olsson skrivet 11 juni 2019 kl. 03:44:34
Ja, det är märkligt. Com Hem var väl den enda svenska operatören som hade Disney Channel i HD, men de tog bort alla Disney-kanalerna ur sitt sortiment i oktober i fjol.
Jo, det är mycket märkligt. Och även Com Hem hade ju ingen "officiell" Disney Channel HD, utan en fullösning där de tog bild från den danska satellitfeeden och ersatte ljudspåret till ett svenskt. Ingen perfekt lösning, men icke desto mindre betydligt bättre än ingenting.