Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vad är det här ?

Startat av gstone, 17 april 2021 kl. 20:16:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 17 april 2021 kl. 20:16:43
Vad är det här för något ?


Vilken tecknat film är det här ?
https://www.tradera.com/item/302150/462081339/lilla-rockford-vhs-tom-jerry-hyrfilm-hemvideofilm
Spontant skulle jag säga att det är någon slags Tom och Jerry kopia.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 april 2021 kl. 20:24:13
Spontant skulle jag säga att det är någon slags Tom och Jerry kopia.

Samma här...

Daniel Hofverberg

Det skulle man kunna säga. Little Roquefort var en serie biovisade kortfilmer som producerades av Terrytoons mellan 1950 och 1955 och distribuerades av 20th Century Fox. Kortfilmerna var uppenbarligen inspirerade av Tom & Jerry, som vid det laget hade hunnit produceras i 10 år, men trots låg budget blev ändå Little Roquefort ganska populär i framförallt USA. I Sverige tror jag dock aldrig att filmerna vare sig visats på bio eller på TV, men jag kan ha fel på den punkten.

Det gjordes 18 kortfilmer i serien Little Roquefort, så den här VHS-filmen lär väl bara innehålla några få av dessa.

Filmbolaget Terrytoons lades ned 1972, varpå deras filmbibliotek köptes upp av det amerikanska TV-bolaget CBS. I dagens läge är det Paramount som äger rättigheterna till allt som Terrytoons producerade; inklusive den här "serien".

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 april 2021 kl. 20:58:10
Det skulle man kunna säga. Little Roquefort var en serie biovisade kortfilmer som producerades av Terrytoons mellan 1950 och 1955 och distribuerades av 20th Century Fox. Kortfilmerna var uppenbarligen inspirerade av Tom & Jerry, som vid det laget hade hunnit produceras i 10 år, men trots låg budget blev ändå Little Roquefort ganska populär i framförallt USA. I Sverige tror jag dock aldrig att filmerna vare sig visats på bio eller på TV, men jag kan ha fel på den punkten.

Det gjordes 18 kortfilmer i serien Little Roquefort, så den här VHS-filmen lär väl bara innehålla några få av dessa.

Filmbolaget Terrytoons lades ned 1972, varpå deras filmbibliotek köptes upp av det amerikanska TV-bolaget CBS. I dagens läge är det Paramount som äger rättigheterna till allt som Terrytoons producerade; inklusive den här "serien".
E int Terrytoons tjeckiskt?

Steffan Rudvall


gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 april 2021 kl. 20:58:10
Det skulle man kunna säga. Little Roquefort var en serie biovisade kortfilmer som producerades av Terrytoons mellan 1950 och 1955 och distribuerades av 20th Century Fox. Kortfilmerna var uppenbarligen inspirerade av Tom & Jerry, som vid det laget hade hunnit produceras i 10 år, men trots låg budget blev ändå Little Roquefort ganska populär i framförallt USA. I Sverige tror jag dock aldrig att filmerna vare sig visats på bio eller på TV, men jag kan ha fel på den punkten.

Det gjordes 18 kortfilmer i serien Little Roquefort, så den här VHS-filmen lär väl bara innehålla några få av dessa.

Filmbolaget Terrytoons lades ned 1972, varpå deras filmbibliotek köptes upp av det amerikanska TV-bolaget CBS. I dagens läge är det Paramount som äger rättigheterna till allt som Terrytoons producerade; inklusive den här "serien".

Då är den ju amerikansk  :D

Då han kanske jag köper den ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.