Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kalle Anka och hans vänner önskar god jul

Startat av Mysan, 7 december 2007 kl. 15:04:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Är alltid super hypade och nyfiken på att se vilken dom två nya klippen på slutet är varje år. Dom två nyheter på Kalle Anka kan vara min nästa bästa sak med julafton efter julklapparna till och med.

Ja skulle nog faktiskt gå så långt somnat säga det.

Tror dom visar klipp från Frost och Framåt i i år

Om jag hat riktigt tur kan dock kanske det bli Framåt och Själen. Men chansen för det är nog rätt minimal.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 23 december 2019 kl. 23:05:34
Är alltid super hypade och nyfiken på att se vilken dom två nya klippen på slutet är varje år. Dom två nyheter på Kalle Anka kan vara min nästa bästa sak med julafton efter julklapparna till och med.

Ja skulle nog faktiskt gå så långt somnat säga det.

Tror dom visar klipp från Frost och Framåt i i år

Om jag hat riktigt tur kan dock kanske det bli Framåt och Själen. Men chansen för det är nog rätt minimal.

Tänk om det visas något för alla tre? Som du dock verkar tro, är nog chansen för att ett klipp från Själen visas näst intill minimal.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 23 december 2019 kl. 23:05:34
Är alltid super hypade och nyfiken på att se vilken dom två nya klippen på slutet är varje år. Dom två nyheter på Kalle Anka kan vara min nästa bästa sak med julafton efter julklapparna till och med.

Ja skulle nog faktiskt gå så långt somnat säga det.

Tror dom visar klipp från Frost och Framåt i i år

Om jag hat riktigt tur kan dock kanske det bli Framåt och Själen. Men chansen för det är nog rätt minimal.

Precis som du så tror jag också att Frost 2 och Framåt visas i år...

Nästa år kan man nog vara rätt säker på att Raya and The Last Dragon är ett av inslagen... (befarar dock att Själen också kommer att vara med som "nödlösning")

Men sen blir det svårare... (då Disney inte verkar ha fastställt några fler titlar ännu för Walt Disney Animation Studios och Pixar Animation Studios efter 2020, men det kommer de väl att göra så småningom, förmodligen redan nästa år)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 december 2019 kl. 23:20:09
Precis som du så tror jag också att Frost 2 och Framåt visas i år...

Nästa år kan man nog vara rätt säker på att Raya and The Last Dragon är ett av inslagen... (befarar dock att Själen också kommer att vara med som "nödlösning")

Men sen blir det svårare... (då Disney inte verkar ha fastställt några fler titlar ännu för Walt Disney Animation Studios och Pixar Animation Studios efter 2020, men det kommer de väl att göra så småningom, förmodligen redan nästa år)

tekniskt sätt har du fel. Dom har fast stället filmer ända till November 2023 vi vet bara Inget om dom.
12:e mars 2021 kommer en okänd Disney animerad film och 21 juni 2021 kommer en okänd Pixar film.

Sams år har också Disney en till okänd animerad film sätt för 24:e November och 2022 harPixar en okänd film daterad för  18:e och ännu en fl8: Juli medan Disney har en okänd animerad som kommer 23:e November även tre animerad filmer utan namn och handling är sätt för 2023.

Så Disney har plenarsession filmer för dom kommande fyra år det är bara det att effter Rats and the Last Dragon vet vi absolut INGET om dom än.

Och jag tror att så länge det finns biografer kvar kommer nog alla stora animerad filmer gå på bio i Sverige och vi alla sådan från Disne Pixar som man nog kan med rätta påstår är dom två största animation studiona i Väst världen i alla som gör filmer för bio😀 🎥🎞📽
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 december 2019 kl. 06:48:54
tekniskt sätt har du fel. Dom har fast stället filmer ända till November 2023 vi vet bara Inget om dom.
12:e mars 2021 kommer en okänd Disney animerad film och 21 juni 2021 kommer en okänd Pixar film.

Sams år har också Disney en till okänd animerad film sätt för 24:e November och 2022 harPixar en okänd film daterad för  18:e och ännu en fl8: Juli medan Disney har en okänd animerad som kommer 23:e November även tre animerad filmer utan namn och handling är sätt för 2023.

Så Disney har plenarsession filmer för dom kommande fyra år det är bara det att effter Rats and the Last Dragon vet vi absolut INGET om dom än.

Och jag tror att så länge det finns biografer kvar kommer nog alla stora animerad filmer gå på bio i Sverige och vi alla sådan från Disney Pixar som man nog kan med rätta påstår är dom två största animation studiona i Väst världen i alla som gör filmer för bio😀 🎥🎞📽

Jo, jag vet redan att det är stämplade datum, som jag skrev så är det OTITLADE filmer som kommer!  ;) (alltså att de inte har fått några bestämda titlar ännu)

Dock har du fel i att en animerad Disneyfilm kommer att ha premiär 2021-03-12, det datumet är faktiskt avsett för en Disney-SPELFILM!

Såhär är det;

- vid 2021-06-18 kommer en långfilm från Pixar Animation Studios med obestämd titel

- vid 2021-11-24 kommer en långfilm från Walt Disney Animation Studios med obestämd titel

- vid 2022-03-11 kommer en långfilm från Pixar Animation Studios med obestämd titel

- vid 2022-06-17 kommer en långfilm från Pixar Animation Studios med obestämd titel

- vid 2022-11-23 kommer en långfilm från Walt Disney Animation Studios med obestämd titel

- vid 2023-06-16 kommer en långfilm från Pixar Animation Studios med obestämd titel

- vid 2023-11-22 kommer en långfilm från Walt Disney Animation Studios med obestämd titel

Men nästa år kommer förhoppningsvis titlarna att avslöjas...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 december 2019 kl. 07:27:15
Jo, jag vet redan att det är stämplade datum, som jag skrev så är det OTITLADE filmer som kommer!  ;) (alltså att de inte har fått några bestämda titlar ännu)

Dock har du fel i att en animerad Disneyfilm kommer att ha premiär 2021-03-12, det datumet är faktiskt avsett för en Disney-SPELFILM!

...

Jag ber så mycket om ursäkt. Läst vist för fort ! Förlåt. Hoppas du inte blir itererad ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Henrik Karlsson

Jag undrar varför de valt att visas
Toy Story 4 eftersom den redan varit ute i några månaderna tycker dem borde ha visat Framåt (Onward) istället eftersom att det ska vara överraskning.

TonyTonka

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 24 december 2019 kl. 16:08:57
Jag undrar varför de valt att visas
Toy Story 4 eftersom den redan varit ute i några månaderna tycker dem borde ha visat Framåt (Onward) istället eftersom att det ska vara överraskning.

Troligen för att den kommer på DVD och Blu-Ray i dagarna.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios


Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 24 december 2019 kl. 16:50:36
Undrar också varför dem visade Toy Story 4.
;D

Säkert av samma anledning som de visade Superhjältarna 2 (om jag inte minns fel i att den visades), alltså säkert för att öka försäljningen (vilket jag inte är säker på).
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 december 2019 kl. 10:39:42
Jag ber så mycket om ursäkt. Läst vist för fort ! Förlåt. Hoppas du inte blir itererad ?

Det är klart att jag inte blev irriterad!  :) (men en sak som är värd att tänka på är att man lär sig av sina misstag och så kan det alltid vara extra bra att läsa noggrant)

Citat från: TonyTonka skrivet 24 december 2019 kl. 16:12:49
Troligen för att den kommer på DVD och Blu-Ray i dagarna.

Jag skulle nog snarare gissa att det var en "nödlösning" (som troligen också var därför som Superhjältarna 2 visades ifjol)...

"nödlösning" = att Framåt kanske inte var färdigdubbad ännu...

Av den anledningen misstänker jag att Själen mest troligt lär bli nästa års "nödlösning" (och att Raya and The Last Dragon är en av kandidaterna då)

Jag har iallafall väldigt svårt att tänka mig att Disney skulle ha med filmer enbart för DVD & Bluray, trots allt drar ju biofilmer in pengar på bio och inte för billigt hemmatittande...

Daniel Hofverberg

Jag tycker det var logiskt och väntat att Toy Story 4 blev en av Surprise Gift-segmenten i år. Trots allt brukar ju nyheterna traditionsenligt vara på filmer som antingen nyligen har haft premiär eller snart kommer att få premiär på antingen bio eller DVD/Blu-Ray. I de flesta länder i världen har nog Toy Story 4 antingen nyligen släppts på DVD/Blu-Ray (såsom i Norge och Danmark) eller kommer att släppas snart (såsom i Sverige) - således var det rimligt och logiskt att välja det som nyhet.

Framåt/Onward hade förstås varit en annan tänkbar kandidat, men då den filmen verkar ska få premiär i de flesta länder mellan början av mars och slutet av april 2020 är det nog rimligt att anta att den förmodligen ännu inte är färdigdubbad i alla länder i världen.

Man får ju inte glömma bort det faktum att Surprise Gift-inslagen nuförtiden är identiska över hela världen, med samma inslag som ingår i alla länder som visar någon form av julprogram från Disney; som sammanställs i USA med lokala dubbningar och bildversioner. Således lär man ju få behöva utgå ifrån "minsta gemensamma nämnare", och välja inslag som finns färdigdubbade i de allra flesta länder i världen.

Det enda undantaget till den principen är ifall något av Surprise Gift-segmenten kommer från någon film som redan ingår som ordinarie inslag i något lands julprogram - vilket exempelvis skedde under 2000-talet med Pinocchio och Bambi (som ingår som ordinarie inslag i många länder, dock inte i Sverige) - i vilket fall dessa länder förstås får en alternativ förberedd nyhet istället. Den alternativa nyheten 2004 (för de länder som redan har med Bambi som ordinarie inslag, såsom Danmark) blev exempelvis Kogänget.

För övrigt är det intressant att notera att SVT i år av någon märklig anledning hade klippt in eftertexterna från fjolårets program i slutet av Kalle Anka och hans vänner önskar god jul, vilket resulterade i att slutet av eftertexterna listade "(C) 2018"... På norska NRK (som ju visar nästan samma program som i Sverige, med ett fåtal avvikelser) var det däremot rätt eftertexter som angav 2019 som år; liksom i Danmark (där de ju har ett helt annat program).

Anders M Olsson

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 24 december 2019 kl. 16:08:57
Jag undrar varför de valt att visas
Toy Story 4 eftersom den redan varit ute i några månaderna tycker dem borde ha visat Framåt (Onward) istället eftersom att det ska vara överraskning.

Då blev det ju faktiskt en överraskning (för dem som väntade sig Framåt)!

Erik Friman

Är det första gången som svenska undertexten, som är gjord för Bengt Feldreich, togs bort och istället används för några enstaka text för engelska språket, exempel Musse Pigg?

Anders M Olsson

Citat från: Erik Friman skrivet 25 december 2019 kl. 13:31:05
Är det första gången som svenska undertexten, som är gjord för Bengt Feldreich, togs bort och istället används för några enstaka text för engelska språket, exempel Musse Pigg?

Nej, det har varit så sen 2012 när man bytte till en HD-version av programmet. Texten finns fortfarande kvar, men ligger nu i Text-TV sid 199 så att man själv kan välja om man vill ha programmet textat eller inte. Översättningen av engelska repliker är dock inbränd så att alla kan läsa det.