Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sandokan TV3 & TV1000?

Startat av TecknatÄlskare, 11 juli 2020 kl. 19:47:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TecknatÄlskare

Hej jag bara undrade om någon har något av den här serien. Den sändes på TV3 under blocket "Barntrean" i alla fall någon gång under 1995. Om den sändes innan 1995 eller efter också har jag dessvärre ingen aning om. Hur jag vet att den sändes just runt 1995 är genom denna reklamen som visar att Sandokan sänds:
https://www.youtube.com/watch?v=W2aDz0ffXP0

Sandokan verkar vara en rätt sällsynt serie av någon anledning men det hade varit så kul att höra seriens röster igen! Hade även varit roligt om någon hade kunnat komma med lite mer specifik information om exakta årtal serien sändes och om den sändes på någon mer kanal än TV3 :)

Scoobydoofan1

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 11 juli 2020 kl. 19:47:11
Hej jag bara undrade om någon har något av den här serien. Den sändes på TV3 under blocket "Barntrean" i alla fall någon gång under 1995. Om den sändes innan 1995 eller efter också har jag dessvärre ingen aning om. Hur jag vet att den sändes just runt 1995 är genom denna reklamen som visar att Sandokan sänds:
https://www.youtube.com/watch?v=W2aDz0ffXP0

Sandokan verkar vara en rätt sällsynt serie av någon anledning men det hade varit så kul att höra seriens röster igen! Hade även varit roligt om någon hade kunnat komma med lite mer specifik information om exakta årtal serien sändes och om den sändes på någon mer kanal än TV3 :)
Skrattar åt mario serien. LOL.

TecknatÄlskare

#2
Enligt en kontakt så ska Sandokan även ha sänts på TV1000.

Edit: Serien sändes även på TV1000 under MC Tiger.

TecknatÄlskare

#3
Har kollat igenom SMDB och där står det även att serien ska ha sänts på Barntrean under 1993 och 1994.

TecknatÄlskare

Sammanfattning:

Sandokan ska ha sänts på både TV3 och TV1000.

På TV3 ska den ha sänts 1993-1995 och på TV1000 i alla fall under 1993.

Jabberjaw

Sandokan sändes första gången på TV1000 i blocket MC Tiger!  år 1993. Alla avsnitten dubbades och sändes sammtidigt som den tecknade serien
Captain Zed and the Zee Zone (Kapten Zed). Sändningarna pågick året därpå 1994 Januari - Februari och i repris September - December -94.

Serien fick seriestart 1994-12-01 på TV3. Under året därpå 1995 sändes serien återigen på Barntrean ihop med flera andra serier såsom Twinkle, Yogi bear,  Widget och Luftens Hjältar , Darkwing Duck osv. Sedan sändes serien en sista gång på TV3 1996.


Så nog så har serien inte varit alltför "okänd" och sällsynt. Men kanske heller inte tillräckligt bra enligt många för att vara värd att spela in. Jag vet att det var snack för ett x antal år sedan om att folk hade avsnitten inspelade och hade tänkt dela dessa. Detta rann nog ut i sanden och nu är dessa personer som bortblåsta. Försökte få tag på dom för 4-5 år sedan utan att lyckas.  :(

TecknatÄlskare

Citat från: Jabberjaw skrivet 12 juli 2020 kl. 01:16:34
Sandokan sändes första gången på TV1000 i blocket MC Tiger!  år 1993. Alla avsnitten dubbades och sändes sammtidigt som den tecknade serien
Captain Zed and the Zee Zone (Kapten Zed). Sändningarna pågick året därpå 1994 Januari - Februari och i repris September - December -94.

Serien fick seriestart 1994-12-01 på TV3. Under året därpå 1995 sändes serien återigen på Barntrean ihop med flera andra serier såsom Twinkle, Yogi bear,  Widget och Luftens Hjältar , Darkwing Duck osv. Sedan sändes serien en sista gång på TV3 1996.


Så nog så har serien inte varit alltför "okänd" och sällsynt. Men kanske heller inte tillräckligt bra enligt många för att vara värd att spela in. Jag vet att det var snack för ett x antal år sedan om att folk hade avsnitten inspelade och hade tänkt dela dessa. Detta rann nog ut i sanden och nu är dessa personer som bortblåsta. Försökte få tag på dom för 4-5 år sedan utan att lyckas.  :(

Hade ju varit otroligt kul om man lyckades hitta ett avsnitt av serien...

Jabberjaw

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 12 juli 2020 kl. 01:19:15
Hade ju varit otroligt kul om man lyckades hitta ett avsnitt av serien...

Håller med  :( Lite irriterande faktiskt. Hade hellre hittat 1 avsnitt av alla serier som någonsin sänts på CN , TV3, TV1000 osv. Än att hitta 20 av en och 0 av en..
Liksom många andra tecknade serier saknas även denna på kända nätverk vilket betyder att även introt tråkigt nog saknas på youtube.

TecknatÄlskare

Citat från: Jabberjaw skrivet 12 juli 2020 kl. 01:22:08
Håller med  :( Lite irriterande faktiskt. Hade hellre hittat 1 avsnitt av alla serier som någonsin sänts på CN , TV3, TV1000 osv. Än att hitta 20 av en och 0 av en..
Liksom många andra tecknade serier saknas även denna på kända nätverk vilket betyder att även introt tråkigt nog saknas på youtube.

Ja dem flesta intros finns uppe nu men ännu är det vissa som saknas tyvärr...

Jabberjaw

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 12 juli 2020 kl. 01:26:57
Ja dem flesta intros finns uppe nu men ännu är det vissa som saknas tyvärr...

Viktigaste för mig är att intron eller lite klipp på hur rösterna lät för varje serie finns tillgängligt. Allra helst kanske en hel episod men det kan man inte begära.
Men svenska intron med credits och gärna några samples från ett avsnitt typ 3-4 minuter är alltid kul att se på ibland när man skrollar runt på youtube. Tyvärr är det ju som sagt en bristvara  :-[

Men hittar du Sandokan så lägg gärna upp introt och en snutt från en episod. Nyfiken på vilka som spelar vilka. Serien finns till en långfilm dock på DVd  :)
Vet inte om den finns som svensk men norsk har jag den på DVD.

TecknatÄlskare

Citat från: Jabberjaw skrivet 12 juli 2020 kl. 01:30:27
Viktigaste för mig är att intron eller lite klipp på hur rösterna lät för varje serie finns tillgängligt. Allra helst kanske en hel episod men det kan man inte begära.
Men svenska intron med credits och gärna några samples från ett avsnitt typ 3-4 minuter är alltid kul att se på ibland när man skrollar runt på youtube. Tyvärr är det ju som sagt en bristvara  :-[

Men hittar du Sandokan så lägg gärna upp introt och en snutt från en episod. Nyfiken på vilka som spelar vilka. Serien finns till en långfilm dock på DVd  :)
Vet inte om den finns som svensk men norsk har jag den på DVD.

Om du hittar serien hoppas jag också att du slänger upp introt och en snutt av avsnitt hade varit otroligt roligt.

Men man kan ju tycka att man borde springa på det förr eller senare...

Jabberjaw

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 12 juli 2020 kl. 01:37:09
Om du hittar serien hoppas jag också att du slänger upp introt och en snutt av avsnitt hade varit otroligt roligt.

Men man kan ju tycka att man borde springa på det förr eller senare...

;)
https://www.youtube.com/watch?v=6p-dDykF8Xg
Får kolla på detta sålänge  ;D

TecknatÄlskare

Citat från: Jabberjaw skrivet 12 juli 2020 kl. 01:38:40
;)
https://www.youtube.com/watch?v=6p-dDykF8Xg
Får kolla på detta sålänge  ;D

Jepp alltid lite trevligt med norskt men hade ju varit trevligare med svenskt :(

TecknatÄlskare

Någon som ännu inte hittat något avsnitt av serien?

MOA

Den har aldrig släppts på VHS heller?