Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 juli 2020 kl. 09:22:00
Jag tror redan att dom har hackat Disney+ på dom där sidorna och att man kan säkert ladda ner dom serierna.

Som jag skrev finns det pirater som har tillgång till hemliga program och metoder för att ladda ner och dekryptera material från Disney+ och andra sajter som använder DRM med stark kryptering. Men de vill inte gärna att deras program och hemligheter ska spridas fritt. Däremot släpper de nerladdade filmer och serier på piratsajter.

Men upp till bevis! Om du känner till något riktigt nerladdningsprogram som kan tanka ner från Disney+ i orört och dekrypterat originalskick, så berätta för all del var man kan hitta det. Betal- eller gratisprogram går lika bra. Men screen-recorders räknas inte!

Scoobydoofan1

Citat från: Anders M Olsson skrivet 11 juli 2020 kl. 09:41:58
Som jag skrev finns det pirater som har tillgång till hemliga program och metoder för att ladda ner och dekryptera material från Disney+ och andra sajter som använder DRM med stark kryptering. Men de vill inte gärna att deras program och hemligheter ska spridas fritt. Däremot släpper de nerladdade filmer och serier på piratsajter.

Men upp till bevis! Om du känner till något riktigt nerladdningsprogram som kan tanka ner från Disney+ i orört och dekrypterat originalskick, så berätta för all del var man kan hitta det. Betal- eller gratisprogram går lika bra. Men screen-recorders räknas inte!
Det gör dom säkert på dom sidorna.

TrondM

Citat från: Anders M Olsson skrivet 11 juli 2020 kl. 06:32:44
För oss som inte rör oss i de inre piratkretsarna finns i så fall bara möjligheten att spela in från bildskärmen. Det finns en väldig massa program som kan göra det. Många säljs kommersiellt, men de flesta är rena skräpet.

Alternativet til screenrecorder er å bruke en avspiller med HDMI, og koble den til noe som tar bort HDCP kopibeskyttelsen, og så bruke en HDMI-opptaker. Det vil også komprimere filmen på nytt, men det gir som oftest et bedre resultat enn en screenrecorder.

Samlaren

Det finns givetvis sätt att ladda ned från Disney+ men det är inte det som de menar. Det är som från många andra tjänster att man kan ladda ned för att se offline. Men jag har en kontakt som kan ladda ned från Disney+.

Jag vet delvis hur man går tillväga men kommer inte gå in på det mer här.

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet 11 juli 2020 kl. 15:35:32
Det finns givetvis sätt att ladda ned från Disney+ men det är inte det som de menar. Det är som från många andra tjänster att man kan ladda ned för att se offline. Men jag har en kontakt som kan ladda ned från Disney+.

Jag vet delvis hur man går tillväga men kommer inte gå in på det mer här.
Ok.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 11 juli 2020 kl. 06:32:44
Tyvärr har jag inte kunnat testa nerladdningsfunktionen eftersom det inte går att hämta appen med mitt svenska Apple-konto. Kanske hade det gått bättre på en Android-enhet, men jag har bara iPhone och iPad att testa med.
Tyvärr är det lika illa på Android, och jag har inte heller lyckats få igång appen där. Den verkar inte bry sig om IP-adressen man ansluter från, så VPN gör ingen skillnad, utan verkar titta på vilket land som telefonens/surfplattans Google-konto är registrerat i.

Har man ett svenskt Google-konto finns inte Disney+ med i Google Play Butik. Jag lyckades visserligen installera appen "den hårda vägen" genom att ladda hem och installera själva .APK-filen direkt, utan att gå via Google Play Butik, men det hjälpte ändå inte då Disney+-appen anser att jag inte befinner mig i en region som tjänsten stödjer trots amerikansk VPN... Så även själva appen verkar alltså titta på vilket land som Google-kontot tillhör. :(

Så tills tjänsten släpps i Norden verkar vi vara förpassade till enbart webbsidan på datorer, utan möjlighet att kunna casta till Chromecast, ladda hem material eller spela upp i mobiler/plattor... :(

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juli 2020 kl. 17:38:58
Tyvärr är det lika illa på Android, och jag har inte heller lyckats få igång appen där. Den verkar inte bry sig om IP-adressen man ansluter från, så VPN gör ingen skillnad, utan verkar titta på vilket land som telefonens/surfplattans Google-konto är registrerat i.

Har man ett svenskt Google-konto finns inte Disney+ med i Google Play Butik. Jag lyckades visserligen installera appen "den hårda vägen" genom att ladda hem och installera själva .APK-filen direkt, utan att gå via Google Play Butik, men det hjälpte ändå inte då Disney+-appen anser att jag inte befinner mig i en region som tjänsten stödjer trots amerikansk VPN... Så även själva appen verkar alltså titta på vilket land som Google-kontot tillhör. :(

Så tills tjänsten släpps i Norden verkar vi vara förpassade till enbart webbsidan på datorer, utan möjlighet att kunna casta till Chromecast, ladda hem material eller spela upp i mobiler/plattor... :(
Tänk efter allt det här så kommer du få serierna i bra kvalité med nordisk ljudspår.

Anders M Olsson

Citat från: TrondM skrivet 11 juli 2020 kl. 15:05:42
Alternativet til screenrecorder er å bruke en avspiller med HDMI, og koble den til noe som tar bort HDCP kopibeskyttelsen, og så bruke en HDMI-opptaker. Det vil også komprimere filmen på nytt, men det gir som oftest et bedre resultat enn en screenrecorder.

Det största problemet med hårdvarulösningen brukar vara att få bildfrekvensen att stämma med materialet som streamas, så att man får rätt bildfrekvens (oftast 23,976 fps eller 24,000 fps) så att man varken tappar bildrutor eller får dubblerade bildrutor. Har du några rekommendationer på hårdvara som du vet fungerar?

---

Det finns en mjukvaruutvecklare som kallar sig för FreeGrabApp som skulle kunna bli intressant så småningom. De har en unik lösning som är lite besläktad med screen recorders, men som ger ett mycket bättre resultat. Jag har använt deras mjukvara i flera år för att "ladda ner" från Netflix. Tricket är att de har en egen webbläsare som inte syns på skärmen, men som körs i bakgrunden där de gör en screen capture på en virtuell bildskärm. Då är de inte beroende av att följa uppspelningshastigheten i vanliga webbläsare, utan kan sakta ner eller snabba upp inspelningen allt efter behov utan att tappa eller dubblera en enda bildruta.

FreeGrabApp har nyligen lanserat en betaversion av ett nerladdningsprogram för Hulu, vilket inte har funnits tidigare. Så det skulle inte förvåna mig alls om det inom kort kommer motsvarande program för Disney+.

Fördelen med att göra på det här viset jämfört med "riktiga" nerladdningsprogram är att de inte behöver knäcka några skydd, så det går inte att komma åt juridiskt. Och kvalitén blir faktiskt ypperlig, vilket de har bevisat på Netflix.

Samlaren

Och den andra föedelen är att man kan få ned hd kvalitet som annars på det riktiga sättet är tidskrävande.

FlixGrab kommer kanske också snart släppa en downloader för HBO Nordic. Jag har önskat en viaplay downloader också.

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet 11 juli 2020 kl. 18:49:52
Och den andra föedelen är att man kan få ned hd kvalitet som annars på det riktiga sättet är tidskrävande.

FlixGrab kommer kanske också snart släppa en downloader för HBO Nordic. Jag har önskat en viaplay downloader också.
Det här är nytt information.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 juli 2020 kl. 19:26:36
Kommer Ivan dubbas ?!

Med 90% sannolikhet lär den nog dubbas tror jag iallafall...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2020 kl. 22:36:41
Justé, jag hade nästan glömt att många avsnitt av Boken om Puh inte dubbats till svenska...

Om det blir tilläggsdubbning så lär det nog bli i princip samma röster som i Christoffer Robin & Nalle Puh, vilket innebär att Jan Jönsson och Daniel Goldmann antagligen kommer att spela Nalle Puh respektive Kanin...

Jag hade inget emot dom i rollerna även om Kanin lät märkbart annorlunda  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 juli 2020 kl. 22:38:03
Jag hade inget emot dom i rollerna även om Kanin lät märkbart annorlunda  :D

Det är iallafall bra att jag är beredd på tilläggsdubbningar på vissa av serierna så att jag kan välja!  :)

Steffan Rudvall

Daniel är en bra skådespelare men som Kanin och ersättare till Charlie är han inget vidare Jag tror Christian Hedlund skulle funka bra som kanin bättre än Daniel iallafall