Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hitta Nemo

Startat av Disneyfantasten, 13 april 2020 kl. 17:21:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vilka spelar Johan Hedenberg, Henrik Pellmé, Ida Norman, Emma Norman, Teodor Erngren, Johan Pisoni Sundahl, Adam Edlund, Julius Wallén och Blenda Nyman i filmen?

Niclas Ekholm spelar iallafall Sjöhäst-Pappan och Krabban, Anders Byström spelar Flapjack-Bläckfisk-Pappan, Peter Kjellström spelar Fjärilsfisk-Pappan och att Frida Nilsson spelar Kycklingfisken...

Disneyfantasten

#1
Idag såg jag filmen och listade ut att Johan Hedenberg spelade en av pelikanerna...

Mer än så vet jag tyvärr inte...  :( (förutom att Niclas Ekholm spelar Gröna Krabban och Sjöhäst-Pappan, att Anders Byström spelar Bläckfisk-Pappan, att Peter Kjellström spelar Fjärilsfisk-Pappan, samt att Frida Nilsson spelar Kycklingfisken)

Någon som vet de andra rollerna? (Röda Krabban, Hummern, Svärdfisken, Delfinen, Plattfisken, osv.)

Låter som Röda Krabban har samma dialekt som Fågeln som sitter på fyrtornet...

Elios

Är inte Lennart Jähkel också med som Hank?^^

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 21 april 2020 kl. 09:35:22
Är inte Lennart Jähkel också med som Hank?^^

Karaktären Hank (som på svenska heter Ingvar) medverkar endast i Hitta Doris!  ;) (och den filmen kom ut 13 år senare)

Lilla My


Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 april 2020 kl. 18:09:15
Karaktären Hank (som på svenska heter Ingvar) medverkar endast i Hitta Doris!  ;) (och den filmen kom ut 13 år senare)

Jo jag menade den!^^

Elios

Såg denna här om dagen och mycket riktigt hörde jag Johan Hedenberg som en pelikan.
Men det jag funderat lite över är ju självklart som Lilla My här undrade varför man byter ut det coola namnet Hank mot fucking Ingvar?
Inte fel på namnet men det liksom platsar inte där riktigt heller tycker jag.  ??? ???

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 april 2020 kl. 21:29:23Någon som vet de andra rollerna? (Röda Krabban, Hummern, Svärdfisken, Delfinen, Plattfisken, osv.)
Svärdfisken låter lite som Hasse Jonsson.

Platfisken ( farbror Johansson ) är Johan Whalström.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet 22 december 2022 kl. 23:33:44Svärdfisken låter lite som Hasse Jonsson.

Platfisken ( farbror Johansson ) är Johan Whalström.

Fast Hasse Jonsson är väl inte med i filmen då han inte ens står med i rollistan, och eftersom KM Studio (i vanlig ordning med Disney på den tiden) skötte den svenska dubbningen så tror jag sannolikheten att den är han är väldigt liten, han medverkade visserligen i Raw Toonage, men där skulle jag gissa att en del skådespelare spelades in i Eurotrolls studio i Stockholm.

Isåfall är det märkligt att jag inte tänkt på det, då jag brukar känna igen Johan Wahlström i sömnen, å andra sidan KAN han givetvis ha förställt rösten extra, dessutom så medverkar han i filmen och spelar Skum, så det låter inte helt otippat.

gstone

Det är Pia Johansson spelar som Doris i den här trailern ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det är Olof Thunberg spelas som Bruce i den här trailern..
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 juni 2023 kl. 16:46:44Det är Olof Thunberg spelas som Bruce i den här trailern..
Det är jag inte så säker på, Olof Thunbergs röst är lätt att känna igen och jag vill minnas att rösten inte alls lät som honom.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 juli 2023 kl. 10:54:27Det är jag inte så säker på, Olof Thunbergs röst är lätt att känna igen och jag vill minnas att rösten inte alls lät som honom.
Det sa någon.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 juli 2023 kl. 10:54:27Det är jag inte så säker på, Olof Thunbergs röst är lätt att känna igen och jag vill minnas att rösten inte alls lät som honom.
Det var nog bara en gissing ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Säg om denna för precis ett år sedan nu.  8)