Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Coronaviruset

Startat av gstone, 16 mars 2020 kl. 17:09:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 september 2020 kl. 22:11:44
Ska jag bara lägga  mig ner och dö !!!!!!!!!!!! :-\ :-\ :-\ :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Det ska du absolut inte allt kommer bli bra igen I sinom tid :) Jag har sagt det förut men jag säger det igen Man måste se allt från den ljusa sidan :)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2020 kl. 22:15:11
Det ska du absolut inte allt kommer bli bra igen I sinom tid :) Jag har sagt det förut men jag säger det igen Man måste se allt från den ljusa sidan :)

Jag håller till 100% med dig!  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 september 2020 kl. 22:11:44
Ska jag bara lägga  mig ner och dö !!!!!!!!!!!! :-\ :-\ :-\ :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Kan du inte försöka få lite perspektiv på det här...? Det finns faktiskt viktigare saker här i världen än biopremiärer...

Och även fast det är tråkigt när filmer skjuts upp, är jag övertygad om att det fortfarande finns tillräckligt med filmer och serier via streamingtjänster, DVD/Blu-Ray, TV-kanaler och bio för att hålla sig sysselsatt i väntan på storfilmerna man längtar efter.

Missförstå mig inte nu - jag tycker också det är tråkigt när man måste vänta på filmer som man sett fram emot, men att behöva vänta några månader på specifika filmer är knappast jordens undergång, och jätteallvarligt är det faktiskt inte...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 september 2020 kl. 01:59:01
Kan du inte försöka få lite perspektiv på det här...? Det finns faktiskt viktigare saker här i världen än biopremiärer...


NEJ DET FINNS DET INTE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 september 2020 kl. 01:59:01
Kan du inte försöka få lite perspektiv på det här...? Det finns faktiskt viktigare saker här i världen än biopremiärer...

DU ÄR DUM !!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 september 2020 kl. 14:23:42

DU ÄR SÅ HIMLA ELAK !!! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

NU ÄR JAG ARG "!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Kan du lugna ner dig lite nu...? Jag är inte elak, utan jag bara konstaterar fakta. Och faktum är att hur irriterande det än må vara, så finns det större problem här i världen än försenade biofilmer.

Och jag förstår inte riktigt varför du blir arg av detta - ledsen har jag full förståelse för, och det är jag med, men inte arg...

Och här på forumet tycker vi inte om personangrepp eller att vara elak mot varandra, utan jag får be dig att lugna ned dig med dina ordval och tona ner inläggen en liten aning. :)

Disneyfantasten

#383
Citat från: gstone skrivet 19 september 2020 kl. 22:56:09
Familjen Bigfoot värkar som en skit film >:(

Och jag vill inte se Trubbel för Annica Semdius dubbar Betty White  >:( >:( >:(

Så nej tack


Som jag förstått det så är du inte förtjust i vissa personer som Annica Smedius, Jennie Jahns, Adam Fietz, Peter Sjöquist, Michael Blomqvist, Jesper Adefeldt, Ole Ornered, Mattias Knave, Hasse Jonsson, Stefan Frelander (och kanske någon/några till som jag kan ha glömt) just för att de inte är "kändisar" och du föredrar när kändisar dubbar, så att du tappar lusten när okändisar dubbar...

Jag skulle ändå säga att de är "kända", iallafall inom dubbningssammanhang, dessutom så är alla dubbare frilansare och har dubbning som extraknäck!

Dessutom så vill jag även säga att dessa är utmärkta skådespelare, under förutsättning att de får roller som de faktiskt passar till! (Annica Smedius är dessutom bra på att förställa rösten, vilket gör att det blir variation i hennes roller, samma med Hasse Jonsson)

Sen så är ju Michael Blomqvist sångare till yrket!

För mig spelar det ingen roll om det är kändisar eller vanliga dubbare, så länge de passar sina roller och jag har bra smak för massor av skådespelare, ibland kan det dock förekomma personer som för mig är okända, men det kanske är en fråga om att vänja sig vid namnet... (jag är fortfarande urdålig på namnet på personen som spelar Cassandra i Trassel TV-serien, men prestationen är det inget fel på)

Vad jag kan komma på så finns det inga dubbare/skådespelare/kändisar/programledare/artister/sångare jag direkt ogillar...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 september 2020 kl. 21:56:44
Som jag förstått det så är du inte förtjust i vissa personer som Annica Smedius, Jennie Jahns, Adam Fietz, Peter Sjöquist, Michael Blomqvist, Jesper Adefeldt, Ole Ornered, Mattias Knave, Hasse Jonsson, Stefan Frelander (och kanske någon/några till som jag kan ha glömt) just för att de inte är "kändisar" och du föredrar när kändisar dubbar, så att du tappar lusten när okändisar dubbar...

Jag skulle ändå säga att de är "kända", iallafall inom dubbningssammanhang, dessutom så är alla dubbare frilansare och har dubbning som extraknäck!

Dessutom så vill jag även säga att dessa är utmärkta skådespelare, under förutsättning att de får roller som de faktiskt passar till! (Annica Smedius är dessutom bra på att förställa rösten, vilket gör att det blir variation i hennes roller)

Sen så är ju Michael Blomqvist sångare till yrket!

För mig spelar det ingen roll om det är kändisar eller vanliga dubbare, så länge de passar sina roller och jag har bra smak för massor av skådespelare, ibland kan det dock förekomma personer som för mig är okända, men det kanske är en fråga om att vänja sig vid namnet... (jag är fortfarande urdålig på namnet på personen som spelar Cassandra i Trassel TV-serien, men prestationen är det inget fel på)
Håller med dig :)

gstone

Kommer det komma ett vaccin ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 september 2020 kl. 19:39:54
Kommer det komma ett vaccin ?

Definitivt, men exakt när det kommer är det ingen som vet ännu, men ju förr desto bättre...

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet 22 september 2020 kl. 19:39:54
Kommer det komma ett vaccin ?
Ryssarna har gjort ett vaccin men det verkar inte funka särskilt bra då de verkar ha bieffekter

Jag tror att USA jobbar på det

Jag tror att lilla Sverige också försöker hitta lösningar

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 september 2020 kl. 21:56:44
Som jag förstått det så är du inte förtjust i vissa personer som Annica Smedius, Jennie Jahns, Adam Fietz, Peter Sjöquist, Michael Blomqvist, Jesper Adefeldt, Ole Ornered, Mattias Knave, Hasse Jonsson, Stefan Frelander (och kanske någon/några till som jag kan ha glömt) just för att de inte är "kändisar" och du föredrar när kändisar dubbar, så att du tappar lusten när okändisar dubbar...

Jag skulle ändå säga att de är "kända", iallafall inom dubbningssammanhang, dessutom så är alla dubbare frilansare och har dubbning som extraknäck!

Dessutom så vill jag även säga att dessa är utmärkta skådespelare, under förutsättning att de får roller som de faktiskt passar till! (Annica Smedius är dessutom bra på att förställa rösten, vilket gör att det blir variation i hennes roller)

Sen så är ju Michael Blomqvist sångare till yrket!

För mig spelar det ingen roll om det är kändisar eller vanliga dubbare, så länge de passar sina roller och jag har bra smak för massor av skådespelare, ibland kan det dock förekomma personer som för mig är okända, men det kanske är en fråga om att vänja sig vid namnet... (jag är fortfarande urdålig på namnet på personen som spelar Cassandra i Trassel TV-serien, men prestationen är det inget fel på)

Det finns dock två personer jag inte är förtjust i oavsett roll; Oliver Åberg och Johan Rabeus! Men annars finns det inte så många dubbare/skådespelare/kändisar/programledare/artister/sångare jag direkt ogillar...

DET STÄMMER, Jag gillar inte Annica Smedius, Jennie Jahns, Adam Fietz, Peter Sjöquist, Michael Blomqvist, Jesper Adefeldt, Ole Ornered, Mattias Knave, Hasse Jonsson eller Stefan Frelander just för att dom inte är kända ;D

Det är min åskit och jag står fast vid den

Se tråden favritdubbare ! för lista över folk som jag gillar  ;D

Jag har också gjort några trådar om särskilda dubbare som är extra bra

Du verkar ha förstått mig bra ! ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet 22 september 2020 kl. 19:45:47
DET STÄMMER, Jag gillar inte Annica Smedius, Jennie Jahns, Adam Fietz, Peter Sjöquist, Michael Blomqvist, Jesper Adefeldt, Ole Ornered, Mattias Knave, Hasse Jonsson eller Stefan Frelander just för att dom inte är kända ;D

Det är min åskit och jag står fast vid den

Se tråden favritdubbare ! för lista över folk som jag gillar  ;D

Jag har också gjort några trådar om särskilda dubbare som är extra bra

Du verkar ha förstått mig bra ! ;D ;D
Så även om någon av dessa är jättebra i sin roll så gillar du inte  dem för att de inte är kända