Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Coronaviruset

Startat av gstone, 16 mars 2020 kl. 17:09:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Citat från: TonyTonka skrivet 11 juni 2020 kl. 08:35:34
Må så vara, men man utsätter sig fortfarande för viss risk genom att åka kollektivtrafik.

Sant. Men än sålänge har Sverige varit väldigt duktiga på att "anta" saker och att gissa. Man har till att börja med inte stängt ner landet i tid utan stått och predikat över att detta virus minsann inte kommer att nå fina vackra norden. Istället för att stänga gränsen i god tid när många andra länder gjorde detta så har man försökt att ta hem folk från dom drabbade delarna så fort som möjligt. I slutändan var kanske inte detta det bästa man kunde göra  ::)

I Australien såvitt jag vet så måste medborgarna som flyger in i landet igen sättas i 14 dagars karantän oavsett om man är smittad eller inte. Just för att ingen riktigt vet varför vissa som drabbas utav viruset får hårdare symptom och till och med dör, medan andra immunförsvar klarar viruset smärtfritt och blir friska inom någon vecka eller två (som en vanlig säsongs förkylning) eller influensa vad man nu väljer att kalla det.  :-X


Elios

Har inte studenten ställts in i år för jag ser några har ändå firat!? :o

Oskar

Vaccin kanske kan i höst.
Jag har läst nyheter.

Scoobydoofan1

#228
Tycker att det här börjar bli jobbigt, varför stängde inte Sverige som grannländerna tidigare innan covid 19 hade ökat så mycket? Vad tycker ni andra om det här?

Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 juli 2020 kl. 19:57:05
Tycker att det här börjar bli jobbigt, varför stängde inte Sverige som grannländerna tidigare innan covid 19 hade ökat så mycket? Vad tycker ni andra om det här?

Den hade ju redan hittat hit tidigare. De berättade om någon som ett par veckor innan hade Covid19. så hade nog inte spelat någon roll.

Dessutom är vi dåligt självförsörjande och man rev ner alla reservlaget, o medicin ska vi inte tala om. Vi trodde allt skulle bli bra inom EU men nu är vi att det inte funkar och det kommer ta år att få ihop allt igen. O medicin...varför ska vissa företag ha patent på något, vi borde ha det fritt och tillverkning här istället så vi alla kan komma undan billigare ekonomiskt och om något skulle hända i omvärlden.

Scoobydoofan1

#230
Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 13 juli 2020 kl. 09:03:31
Den hade ju redan hittat hit tidigare. De berättade om någon som ett par veckor innan hade Covid19. så hade nog inte spelat någon roll.

Dessutom är vi dåligt självförsörjande och man rev ner alla reservlaget, o medicin ska vi inte tala om. Vi trodde allt skulle bli bra inom EU men nu är vi att det inte funkar och det kommer ta år att få ihop allt igen. O medicin...varför ska vissa företag ha patent på något, vi borde ha det fritt och tillverkning här istället så vi alla kan komma undan billigare ekonomiskt och om något skulle hända i omvärlden.
Det är så Sverige fungerar, till en stor del så verkar EU vara ett misstag, vi borde aldrig ha gåt med och istället gjort som Norge. Nu så verkar det vara försent.


Problemet är också att regeringen inte bryr sig. Vilket skulle ha varit bättre, företagen under regeringen (dom äger företagen) och kontrollerar vad dom producerar? Eller privat företag som tjänar pengar?

Scoobydoofan1

Man blir deprimerad av hela situationen.

Anders M Olsson

Det meddelas att Indiens mest kände filmstjärna, Amitabh Bachchan, och hans familj har smittats av coronaviruset. En del hävdar att han t.o.m. är världens mest kände filmstjärna eftersom Indiens befolkning är så stor att den överskuggar hela västvärlden.

Han är förmodligen den ende indiske skådespelare som jag omedelbart skulle känna igen...

Här är han i ett häftigt musiknummer från filmen Kabhi Alvida Naa Kehna (2006). (Man känner igen honom på glasögonen och det gråa eller vita skägget.):

https://youtu.be/7nDKFPWbJMU

Scoobydoofan1

6 månader har snart gått och coronavirus tar livet ut Sverige. Sommaren är bortslösad, samma sak med våren.

Goliat

#234
Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 13 juli 2020 kl. 10:36:23
Det är så Sverige fungerar, till en stor del så verkar EU vara ett misstag, vi borde aldrig ha gåt med och istället gjort som Norge. Nu så verkar det vara försent.


Problemet är också att regeringen inte bryr sig. Vilket skulle ha varit bättre, företagen under regeringen (dom äger företagen) och kontrollerar vad dom producerar? Eller privat företag som tjänar pengar?

Tror EU är bra...någorlunda...eller...tror egentligen...ne du har rätt. O visst bryr sig inte regeringen alls, det är väl rätt uppenbart. Många där sitter och försönar mycket med tal.

Citat från: Anders M Olsson skrivet 13 juli 2020 kl. 14:19:23

Här är han i ett häftigt musiknummer från filmen Kabhi Alvida Naa Kehna (2006). (Man känner igen honom på glasögonen och det gråa eller vita skägget.):

https://youtu.be/7nDKFPWbJMU


Tees maar khan, Det är en favoritfilm. Gillar även liten äldre som Seeta Sur Greta. Mysiga filmer. Såg förresten en film för något år sedan där de hade hade gjort en pop-rock-version av Modern Talking, av nu alla artister.  8) har inte hittat den igen, tror dock det kan ha varit Thomas Anders solo-låt de sjöng. Helt absurt men väldigt kul.


Hittade inte filmen jag såg men hittade denna:

https://m.youtube.com/watch?v=y7Dgdv8zjII

Scoobydoofan1

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 13 juli 2020 kl. 22:56:31
Tror EU är bra...någorlunda...eller...tror egentligen...ne du har rätt. O visst bryr sig inte regeringen alls, det är väl rätt uppenbart. Många där sitter och försönar mycket med tal.
Tror du att jag har rätt? Jag trodde inte att nån skulle gilla min åsikt om regeringen eller EU.

Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 13 juli 2020 kl. 23:10:38
Tror du att jag har rätt? Jag trodde inte att nån skulle gilla min åsikt om regeringen eller EU.

Tror de flesta har en blandad åsikt om regeringen. Men just hanteringen av C19 har inte varit den bästa.

gstone

Stefan Löven är ändå bättre än Trump >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet 14 juli 2020 kl. 12:15:36
Stefan Löven är ändå bättre än Trump >:(
Båda av dom är hönshjärnor, särskilt löven.

Sabelöga

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 juli 2020 kl. 12:24:54
Båda av dom är hönshjärnor, särskilt löven.
Olika mycket men visst.
Houba !