Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

En av dom som tävlar nästa vecka är William Strid som kom 5:a i Idol 2018. Även om jag inte har hört hans låt än så är jag ändå tveksam om han kommer vara bra. I Idol så sjöng han falskt ganska ofta men hölls sig kvar länge på grund av att han var en flickidol och ni vet ju hur Idol-röstningen är >:(

Men vi får se om han har utvecklats

Simon Axelsson

Någon annan som upplevde att bakgrundsmusiken i Anis' låt påminde Ceiling Can't Hold Us (som inte är ett tidigare mellobidrag om någon undrar)?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

E

#317
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 februari 2020 kl. 11:17:28
det här är ju nämligen det sista året som Christer Björkman är ansvarig och tävlingsproducent för Melodifestivalen, för att fr.o.m. nästa år ersättas av Karin Gunnarsson. Jag förmodar att Karin kommer att vilja sätta sin egen prägel på programmet, och inte fortsätta exakt som Christer gjort med allt, varför det kan finnas större chanser till förändringar nästa år
Karin är redan producent för Mello, Christer är numera Senior Producent

2021 ska Christer sluta med Mello helt och hållet (jag vet inte om det är innan eller efter Mello 2021)

Jag kan dock ha fel

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 februari 2020 kl. 08:19:54
En av dom som tävlar nästa vecka är William Strid som kom 5:a i Idol 2018. Även om jag inte har hört hans låt än så är jag ändå tveksam om han kommer vara bra. I Idol så sjöng han falskt ganska ofta men hölls sig kvar länge på grund av att han var en flickidol och ni vet ju hur Idol-röstningen är >:(

Men vi får se om han har utvecklats
Det beror på. Har han bara gått hos en sångpedagog för att förbättra sångrösten, så brukar sådana kunna åstadkomma underverk på relativt kort tid. Med en sångpedagogs hjälp brukar sångrösten kunna bli mycket bättre på några månaders tid. Se bara på Tove Styrke exempelvis, vars sångröst inte var alltför imponerande när hon var med i Idol men som var väldigt mycket bättre något halvår senare.

Fast den stora frågan är ju förstås om William Strid faktiskt har gått hos någon sångpedagog för att förbättra rösten, eller om han har nöjt sig med dåvarande nivå...? Jag är också lite milt skeptisk, och är hans sångröst på samma nivå som i Idol lär han inte duga för sådana här sammanhang.

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 17 februari 2020 kl. 18:35:00
Karin är redan producent för Mello, Christer är numera Senior Producent

2021 ska Christer sluta med Mello helt och hållet (jag vet inte om det är innan eller efter Mello 2021)
Icke desto mindre märker man ju tydligt av Christer Björkmans närvaro fortfarande, och hans nya titel till trots finns det nog skäl att misstänka att han fortfarande styr och ställer ganska mycket bakom kulisserna.

Såvitt jag förstår ska han dock sluta helt innan nästa års Melodifestivalen, så att Karin Gunnarsson då ska ta över hela ansvaret. Det blir förmodligen till det bättre, då Christer på senare år verkar ha fått lite för stort svängrum på egen hand och verkar vara lite för förtjust i att fastna i gamla hjulspår...

E

Idag tyckte jag att Frida, Victor, Ellen & Simon och Hanna var bäst

William sjunger mycket bättre än vad han gjorde i Idol men själva låten var bara helt okej, misstänkte att den skulle komma 5:a

Nanne var också bra men inte lika bra som förra gångerna hon var med :-\

Jakob var nog sämst enligt mig, tycker hans sommarplåga "Fan va bra" är bättre

Nu har också duellerna i Andra Chansen avslöjats

Duell 1: Anis Don Demina mot Ellen och Simon

Duell 2: Malou Prytz mot Paul Rey

Duell 3: Felix Sandman mot Frida Öhrn

Duell 4: Mendez och Alvaro mot Drängarna


Dom är som vanligt orättvisa >:(

Om Anis och Drängarna går till final vet jag inte vad jag gör >:(

TonyTonka

Jag tycker Jakob Karlberg borde ha gått vidare i stället för duetten, annars är jag nöjd med resultatet.  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 22 februari 2020 kl. 22:35:16
Idag tyckte jag att Frida, Victor, Ellen & Simon och Hanna var bäst

William sjunger mycket bättre än vad han gjorde i Idol men själva låten var bara helt okej, misstänkte att den skulle komma 5:a

Nanne var också bra men inte lika bra som förra gångerna hon var med :-\

Jakob var nog sämst enligt mig, tycker hans sommarplåga "Fan va bra" är bättre

Nu har också duellerna i Andra Chansen avslöjats

Duell 1: Anis Don Demina mot Ellen och Simon

Duell 2: Malou Prytz mot Paul Rey

Duell 3: Felix Sandman mot Frida Öhrn

Duell 4: Mendez och Alvaro mot Drängarna


Dom är som vanligt orättvisa >:(

Om Anis och Drängarna går till final vet jag inte vad jag gör >:(

Kollade faktiskt igenom det lite idag eller jag hörde lite så om det.
Men ska jag vara ärlig så får jag nog vara ganska nöjd med resultatet. Minst nöjd dock att Frida Öhrn gick vidare vilket hon inte förtjänade. Skit kass är hon.
Skitglad att han inte gick vidare Jakob Tärngren eller vad han hette. Fyfan vad kass hans låt var. Även han som artist är inget vidare jag diggar.
Rästen var väl liksom man kan komma ihåg bra i efterhand.
Men hoppas Hannah Ferm vinner i år. Även om det känns svårt. ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️😛 :P

Daniel Hofverberg

Jag tycker det var ganska svagt startfält ikväll, och inte så många som imponerade. Men överlägset bäst var i alla fall Hanna Ferm, med en mycket vacker låt, snyggt scenspråk och en fantastisk sångröst. :) Hennes låt var den enda som skulle kunna ha vinstchans i finalen av kvällens låtar.

Näst bäst tyckte jag om Ellen Benediktson & Simon Peyron, som hade en ganska fin låt och sjöng bra. Inte i närheten av Hanna Ferm, men ändå ganska bra.

Victor Crone var också ganska bra - jag har lite svårt för hans sångröst, som låter lite ansträngd i mina ögon (öron), men låten var det inget fel på. Möjligen kan den låten vinna på fler genomlyssningar.

Frida Öhrn var helt okej, med bra sångröst men ingen alltför imponerande låt.

Personligen tyckte jag ganska bra om Jakob Karlberg, som jag tycker hade förtjänat att gå vidare till Andra Chansen. Han är väl ingen suverän artist och inte världens bästa sångröst, men en bra och minnesvärd låt.

William Stridh var helt okej, och hans sångröst var helt klart bättre än under Idol-tiden; men låten var väl inte så mycket mer än hyfsad.

Nanne Grönvall var inte så mycket att hurra för, utan låten kändes inte alls bra - jag har inget emot Nanne som artist, men hon har varit bättre förr och det var en ganska svag och tjatig låt.

Överlag ändå ett hyfsat rättvist resultat, och jag tycker huvudsaken är att Hanna Ferm gick direkt till final; då jag inte tror att någon av de andra bidragen ikväll har någon vinstchans.


Citat från: Erik Dahlberg skrivet 22 februari 2020 kl. 22:35:16
Nu har också duellerna i Andra Chansen avslöjats

Duell 1: Anis Don Demina mot Ellen och Simon

Duell 2: Malou Prytz mot Paul Rey

Duell 3: Felix Sandman mot Frida Öhrn

Duell 4: Mendez och Alvaro mot Drängarna


Dom är som vanligt orättvisa >:(

Om Anis och Drängarna går till final vet jag inte vad jag gör >:(
Inte så jättekul. Framförallt tycker jag det var väldigt tråkigt och irriterande att Malou Prytz ska ställas mot Paul Rey, då jag hade velat att båda de två skulle gå vidare; som båda hade bra låtar. :(

Och att ställa Mendez & Alvaro mot Drängarna känns ju verkligen som att behöva välja mellan pest och kolera. Okej, Mendez är förstås absolut bättre av två onda ting (d.v.s. kolera), men ingen av dem hade jag velat se i finalen då det funnits så många mer värdiga finalister...

Precis som du vill jag verkligen heller inte att Anis Don Demina ska gå till final, som hade en väldigt dålig låt; men ärligt talat vet jag inte hur det ska gå med honom mot Ellen & Simon, som har så olika låtar som det överhuvudtaget är möjligt...

Det här är ju helt klart ett utmärkt exempel på varför duellupplägget är en dålig idé. Att någon av Mendez eller Drängarna kommer att gå till final känns sanslöst, samtidigt som någon av Malou Prytz eller Paul Rey kommer att åka ut; även om båda de två skulle få fler röster än Mendez och Drängarna...

gstone

Jag gillade dem sista deltagaren i söndags. Hon  var VÄLDIGT bra hon som var Tjugo år tror jag. Fast hon såg mycket äldr ut än min lila syater som är 21 och blir 22 i  Mars. Och NMYCKET ÄLDRE än mig. Jag är 22 och blir 23 i April ! Hon var i ala fall JÄTEBRA !

Jag blev RÄTT LEDSEN när Nanne Grönval åkete ut  :'(

Hon var inte jätte bra men jämfört med resten var bland dom fyra BÄSTA i lördags.

Frida Örn var BÄST och det säjer jg inte BARA för jag Brukade KÄNNA Fridas mamma jätte nära j när jag var tolv år
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

För första gången på 9 år är jag helt nöjd med resultatet av Andra Chansen.  :o
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

Jag är INTE nöjd med resultatet

Jag fattar inte hur Anis kunde gå vidare med sin dåliga låt >:(, han var bättre förra året

Samma med Paul, hans låt är så tråkig och jag trodde verkligen att Malou skulle vinna mot honom

Och Felix låt var också tråkig, Frida förtjänade platsen mer

Mendez och Alvaro och Drängarna tyckte jag faktiskt om efter en genomlyssning

TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 29 februari 2020 kl. 22:24:56
Jag är INTE nöjd med resultatet

Jag fattar inte hur Anis kunde gå vidare med sin dåliga låt >:(, han var bättre förra året

Samma med Paul, hans låt är så tråkig och jag trodde verkligen att Malou skulle vinna mot honom

Och Felix låt var också tråkig, Frida förtjänade platsen mer

Mendez och Alvaro och Drängarna tyckte jag faktiskt om efter en genomlyssning

Du får givetvis ha dina åsikter, men Malou Prytz var inte mycket bättre på tråkfronten än vad Paul Rey var enligt min enkla åsikt. Personligen tycker jag att Paul Rey har en väldigt bra låt och grym röst, även om hans röst inte var helt hundra i deltävlingen, vilket jag misstänker är orsaken att han missade direktbiljetten till final.

Jag var dock orolig att Malou Prytz skulle besegra honom, då majoriteten av bidragen jag gillat i Andra Chansen de senaste 10 åren kastats ut med huvudet före. xD
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Haha Anis är fan amazing, blir så jävla pumped av hans låt! ;D

Daniel Hofverberg

Jag blev väldigt besviken över resultatet i Andra Chansen, då det var fel låt som gick vidare i varenda enskilt fall - förutom då förstås sista duellen, där det visserligen är som att välja mellan pest och kolera men där Mendez icke desto mindre är tio gånger bättre än skrattretande usla Drängarna...

Jag tycker det är väldigt tråkigt och orättvist att Malou Prytz och Paul Rey hamnade i samma duell, då båda de låtarna var bra och jag verkligen hade velat att båda skulle gå till final. När det nu var ett faktum tycker jag dock att Malou var strået vassare, som dessutom vann på fler genomlyssningar, men båda låtarna är som sagt bra. Paul Rey har en bra låt, men artisten imponerar inte så mycket som jag hade hoppats på.

Då är det ännu värre hur Anis Don Demina kunnat vinna över den mycket vackra och stämningsfulla duetten med Ellen Benediktsson och Simon Peyron - den här smörjan till raplåt är en av de värsta låtar jag hört under flera års tid, och riktigt dålig... :(

Frida Öhrn tycker jag vann på fler genomlyssningar och kändes bättre under Andra Chansen än första gången vi fick höra låten, samtidigt som Felix Sandmans låt fick motsatt effekt och upplevdes sämre nu. Således hade jag hoppats på att Frida skulle vinna, och jag tycker inte Felix Sandmans låt var så mycket att hurra för (även fast jag inte har något emot honom som artist)...

Också lite tråkigt att inte en enda kvinnlig artist gick vidare ikväll...

Trösten i sammanhanget är väl att jag inte tror någon av låtarna från Andra Chansen har någon rimlig chans att vinna i finalen, varken de som gick vidare eller inte, så på så sätt spelar det förmodligen ingen roll vilka låtar som gick vidare ikväll...

E

Jag tror att The Mamas, Hanna, Anna eller Dotter kommer vinna :)

Vem tror ni vinner