Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kompletta dubbningar av Datorspel & TV-spel (Disney och annat)

Startat av Disneyfantasten, 29 januari 2022 kl. 10:43:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 11 juli 2023 kl. 00:27:04Imorgon ska jag nog hjälpa er lite med rösterna i Bilar spelet :D
Rösterna i Bilar spelet är följande.

Blixten McQueen = Fredrik Lycke 

Sheriffen = Gunnar Ernblad

Mack = Torsten Wahlund

Sally = Jennie Jahns

Sedan som @Disneyfantasten nämnde så görs Doc av Johan Hedenberg och Bärgarn görs som sagt av Jan Modin.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 31 januari 2024 kl. 15:35:35Rösterna i Bilar spelet är följande.

Blixten McQueen = Fredrik Lycke

Sheriffen = Gunnar Ernblad

Mack = Torsten Wahlund

Sally = Jennie Jahns

Sedan som @Disneyfantasten nämnde så görs Doc av Johan Hedenberg och Bärgarn görs som sagt av Jan Modin.
Tack :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Brukar svenska röster stå i manualerna ?


Vart på själva Disney spelen klickar man om man vill vilka som var med och gjord( röster med mer)  spelet.

Har bara lyckats få fram en sådan funktion på Bilar 2 än så länge, går det ,ed andra, nyare Disney Dataspel ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 16 februari 2024 kl. 23:15:45Brukar svenska röster stå i manualerna ?


Vart på själva Disney spelen klickar man om man vill vilka som var med och gjord( röster med mer)  spelet.

Har bara lyckats få fram en sådan funktion på Bilar 2 än så länge, går det ,ed andra, nyare Disney Dataspel ?

1. Till vissa av Disneys spel står de manualerna. Exempel på det är Ett Småkryps liv - Actionspel och Monsters, Inc - Skrämmarön.

2. För nyare spel kan jag inte sägs hur det ser ut, men som exempel har spel i Interaktiva Filmbok-serien en separat sekvens som du själv begöver gå till i deras delar där du kan välja mellan scenerna i spelet. I andra fall spel visas de som del av sluttexterna när spelet avslutas.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 17 februari 2024 kl. 00:16:511. Till vissa av Disneys spel står de manualerna. Exempel på det är Ett Småkryps liv - Actionspel och Monsters, Inc - Skrämmarön.

2. För nyare spel kan jag inte sägs hur det ser ut, men som exempel har spel i Interaktiva Filmbok-serien en separat sekvens som du själv begöver gå till i deras delar där du kan välja mellan scenerna i spelet. I andra fall spel visas de som del av sluttexterna när spelet avslutas.
Berätta gärna mer om dessa Interaktiva Filmböcker ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 17 februari 2024 kl. 00:31:15Berätta gärna mer om dessa Interaktiva Filmböcker ! :D
Med nöje. De kan beskrivas som en digital, interaktiv sagobok där berättaren först läser upp ett textstycke och sedan spelas en animation upp på skärmen. De låter även spelaren uppleva de på två sätt:

* Läs för mig, där berättelsen flyter på automatiskt utan att stanna upp.
* Läs och spela, där du som spelare kan utforska varje sida på egen hand  och klicka på objekt för att se vad som händer. Du kan få spelet att belysa specifika ord och få en förklaring på vad de betyder, samt spela små minispel eller lyssna på sånger på vissa av scenerna.

I USA släpptes många spel i serien (baserade på Toy Story, Ringaren i Notre Dame och Lejonkungen som exempel) men i Sverige kom endast 4 spel ut totalt och fick svenska dubbningar:

* Nalle Puh och Honungsträdet:
* Pocahontas
* Pongo och de 101 dalmatinera (som kuriosa kombinerar spelet aspekter från både den tecknade och första live-action filmen)
* Den Lilla Sjöjungfrun: Berättar-Studio (inte explicit del av serien, men spelupplägget är i princip identiskt och kan ändå räknas till den).

Tekniskt sett så har även Mulan släppts i Sverige som del av serien, men endast till Playstation 1 och med engelskt tal.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i detta spel ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.