Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Röster till diverse karaktärer i tecknade filmer och tv-serier (ICKE-DISNEY)

Startat av E, 4 maj 2019 kl. 16:14:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Det finns ju ett ämne där man kan fråga om röster till diverse disneyfigurer men det finns massor av röster i såna tecknade filmer/tv-serier som inte är Disney som jag undrar över. Ni kan också fråga om röster ;)

Jag undrar om någon här vet vem som gör rösten till dessa karaktärer:

Clark-Dirigenten i Pokémon (medverkar bara i 1 avsnitt av säsong 8 )

Askungen och Rapunzel i Shrek den tredje

Rulle och Vilma i Byggare Bob

Kanske kommer på fler senare

Elios

Måste säga att det känns lite konstigt att vi efter alla dessa år inte här kommit på vem som gör rösten till Vilma i Byggare Bob men jag gissar ju på att det är hon Eva Gröndahl som står med i övriga röster högst upp på creditsen på dubbningshemsidan. Vem är egentligen rulle var så längesen jag såg nånting av det men någon röst görs väl av Björn Gedda här jag för mig.

E

Citat från: Elios skrivet  4 maj 2019 kl. 16:56:20
Måste säga att det känns lite konstigt att vi efter alla dessa år inte här kommit på vem som gör rösten till Vilma i Byggare Bob men jag gissar ju på att det är hon Eva Gröndahl som står med i övriga röster högst upp på creditsen på dubbningshemsidan. Vem är egentligen rulle var så längesen jag såg nånting av det men någon röst görs väl av Björn Gedda här jag för mig.
Rulle är den gröna ångvälten

Björn gör rösten till Bandis i serien (den röda bulldozern)

Jag är väldigt osäker om Eva är Wilmas röst eller om det är Anneli Martini

TonyTonka

Jag har ingen aning om Pokémon-rösterna, men Jennie Jahns spelar Rapunzel i Shrek den Tredje, och Mia Hansson spelar enligt skådespelarindex Askungen i filmen. :)

Vad gäller Byggare Bob är rösterna följande, enligt baksidor på ett par Byggare Bob-vhs:er jag äger:

Byggare Bob - Magnus Ehrner
Vilma - Eva Gröndahl
Plugg - Steve Kratz/Carlo Schmidt
Skopis - Claire Wikholm
Bandis - Björn Gedda
Kranis - Claes Månsson
Rulle - Anneli Martini
Menta - Tuvalisa Rangström
Grålle - Pierre Lindstedt

Hoppas det hjälpte. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

Citat från: TonyTonka skrivet  4 maj 2019 kl. 17:11:02
Jag har ingen aning om Pokémon-rösterna, men Jennie Jahns spelar Rapunzel i Shrek den Tredje, och Mia Hansson spelar enligt skådespelarindex Askungen i filmen. :)

Vad gäller Byggare Bob är rösterna följande, enligt baksidor på ett par Byggare Bob-vhs:er jag äger:

Byggare Bob - Magnus Ehrner
Vilma - Eva Gröndahl
Plugg - Steve Kratz/Carlo Schmidt
Skopis - Claire Wikholm
Bandis - Björn Gedda
Kranis - Claes Månsson
Rulle - Anneli Martini
Menta - Tuvalisa Rangström
Grålle - Pierre Lindstedt

Hoppas det hjälpte. :)
Tack :)

E

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  4 maj 2019 kl. 16:14:20
Clark-Dirigenten i Pokémon (medverkar bara i 1 avsnitt av säsong 8 )
Jag har nu listat ut att hans röst görs av Anton Olofsson (INTE Anton Olofsson Reader)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  7 maj 2019 kl. 19:26:26
Jag har nu listat ut att hans röst görs av Anton Olofsson (INTE Anton Olofsson Reader)
Finns det någon annan Anton Olofsson än han som nuförtiden ofta crediteras Raeder...?

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 maj 2019 kl. 20:44:53
Finns det någon annan Anton Olofsson än han som nuförtiden ofta crediteras Raeder...?
Jag tror det. För när jag kollar på hans wikipedia-sida så står det att han är fotbollsspelare men han KANSKE dubbade några gånger

Nu vet jag inte om Anton Olofsson Reader också är fotbollsspelare så jag kan ha fel

Daniel Hofverberg

Jag känner i alla fall inte till någon annan som varit med i dubbningar än Anton Olofsson Raeder, ibland kallad Anton Olofsson och mer ovanligt kallad Anton Raeder.

TonyTonka

Fotbollsspelaren Anton Olofsson är inte samma som dubbaren. Dubbaren föddes nämligen 18 december 1987, medan fotbollsspelaren föddes 10 september 1992. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

Citat från: TonyTonka skrivet  8 maj 2019 kl. 08:12:28
Fotbollsspelaren Anton Olofsson är inte samma som dubbaren. Dubbaren föddes nämligen 18 december 1987, medan fotbollsspelaren föddes 10 september 1992. :)
Ja det vet jag. Jag sa ju att det inte var samma

E


Alexander

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 maj 2019 kl. 15:12:06
Vem gör rösten till Molly som vuxen i Pokemon 3?

Therese Reuterswärd.  :)
Samma person som gör henne som barn.

E


Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 maj 2019 kl. 16:09:05
Tack :)

Vilken var hennes senaste dubbning? Har inte typ hört henne på länge. Inte typ sedan hon dubbade Vannesa Hudgens i Thunderbirds.  ???