Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  9 juni 2024 kl. 12:00:40Låt oss se när Igor blir riktigt irriterad på Ers Nåd

https://www.youtube.com/watch?v=BMKTyToUO4A
Snart kommer en intro ranking
Nästan lika långt som Duckulas ranking.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  9 juni 2024 kl. 12:56:50Var osäker på om jag skulle ta med Dr Goosewing då han inte medverkar i alla avsnitt. På italienska spelas han av Antonio Paiola
Så... Du tar bara med huvudkaraktärerna?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 juni 2024 kl. 00:34:19Så... Du tar bara med huvudkaraktärerna?
Ja det är därför Coconuts inte är med
Citat från: Skokaka skrivet 10 juni 2024 kl. 00:33:50Nästan lika långt som Duckulas ranking.
Till & med längre
En av få gånger en mansröst funkar på en kvinnlig karaktär

https://www.youtube.com/watch?v=edJ4QPKSTIc

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 juni 2024 kl. 12:53:57Ja det är därför Coconuts inte är medTill & med längre
En av få gånger en mansröst funkar på en kvinnlig karaktär

https://www.youtube.com/watch?v=edJ4QPKSTIc
Kortast, lol. Så Farmor är egentligen inte Duckulas farmor, utan... "Nanny", hm? Kanske lite udda översatt.

MOA

Nu går jag vidare till Alfred J Kwak så behöver repliker till Alfred, Mulle & Dolf(Adolf Hitler som en kråka, det är faktiskt sant)

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 11 juni 2024 kl. 09:49:02Nu går jag vidare till Alfred J Kwak så behöver repliker till Alfred, Mulle & Dolf(Adolf Hitler som en kråka, det är faktiskt sant)
Såg några utav de första avsnitten båda dagarna. Nederländsk anime, hm? Och en till serie om en anka. Den har en del mörka ögonblick, men annars så är det wholesome. Önskar att jag visste om karaktären tidigare. Jag älskar ankor, så det var underhållande. 

Fast... Alfred och Dolf ä' väl äldre i senare avsnitt? Undrar om de fortfarande har samma röster som äldre... Så tyvärr så är jag lite vilse här, men då du hittade åtminstone alternativa repliker åt Duckula och Farmor så kanske du kommer att fundera? 

Nåja, jag kan åtminstone försöka en replik hos Mulle: "Tyvärr finns det en sak jag inte kan lära dig. Jag vet inte hur man simmar." 

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 juni 2024 kl. 00:24:08Såg några utav de första avsnitten båda dagarna. Nederländsk anime, hm? Och en till serie om en anka. Den har en del mörka ögonblick, men annars så är det wholesome. Önskar att jag visste om karaktären tidigare. Jag älskar ankor, så det var underhållande.

Fast... Alfred och Dolf ä' väl äldre i senare avsnitt? Undrar om de fortfarande har samma röster som äldre... Så tyvärr så är jag lite vilse här, men då du hittade åtminstone alternativa repliker åt Duckula och Farmor så kanske du kommer att fundera?

Nåja, jag kan åtminstone försöka en replik hos Mulle: "Tyvärr finns det en sak jag inte kan lära dig. Jag vet inte hur man simmar."
Skapad av samma företag som gjorde Bo Ko & Mumindalen. Antar att repliken kommer från första avsnittet, när det kommer till repliker står det helt stilla i skallen. Dom har också samma röster i alla fall på svenska

Fred

Citat från: Skokaka skrivet 13 juni 2024 kl. 00:24:08Såg några utav de första avsnitten båda dagarna. Nederländsk anime, hm? Och en till serie om en anka. Den har en del mörka ögonblick, men annars så är det wholesome. Önskar att jag visste om karaktären tidigare. Jag älskar ankor, så det var underhållande.

Ganska tydligt politisk serie, så en del avsnitt är rätt mörka. Tyvärr finns bara de första runt 20 avsnitten på VHS på svenska, och de andra avsnitten är lite svåra att få tag på. Men ja, Alfred och Dolf är vuxna i säsong två.

MOA

Citat från: Fred skrivet 13 juni 2024 kl. 14:03:51Ganska tydligt politisk serie, så en del avsnitt är rätt mörka. Tyvärr finns bara de första runt 20 avsnitten på VHS på svenska, och de andra avsnitten är lite svåra att få tag på. Men ja, Alfred och Dolf är vuxna i säsong två.
Kom med några repliker om du kan

Daniel Hofverberg

Citat från: Fred skrivet 13 juni 2024 kl. 14:03:51Tyvärr finns bara de första runt 20 avsnitten på VHS på svenska, och de andra avsnitten är lite svåra att få tag på. Men ja, Alfred och Dolf är vuxna i säsong två.
Jag har hela säsong 1 av Alfred J. Kwak, men säsong 2 är däremot riktigt svår att få tag i då den säsongen bara sänts på TV1000 och inte på TV4.

Citat från: Skokaka skrivet 13 juni 2024 kl. 00:24:08Nederländsk anime, hm?
Skulle man kunna säga - det är huvudsakligen en samproduktion mellan Nederländerna och Japan, även om några fler europeiska länder också varit medproducenter (bl.a. Tyskland och Spanien); men den exekutiva producenten och en av regissörerna är faktiskt finländsk (Dennis Livson, som också producerade I Mumindalen och var drivkraften bakom nöjesparken Muminvärlden i Nådendal).

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 juni 2024 kl. 10:24:17Skapad av samma företag som gjorde Bo Ko & Mumindalen. Antar att repliken kommer från första avsnittet, när det kommer till repliker står det helt stilla i skallen. Dom har också samma röster i alla fall på svenska
Tja, avsnitten är väl delade i två delar, men det är nog första avsnitten men andra delen, antar jag. Mulle säger detta efter att Alfreds familj dog och säger att han ska adoptera honom, fast kan inte lära Alfred hur man simmar. Det är mörkt när hans familj blev överkörda och när han var tänkt att avrättas MITT i sin egna födelsedag... (Han blev "framed" i båda första delarna hos detta avsnittet och när han åker båt, och han blir inlåst i slutet på båda...) Och såklart, att Krax/Dolf är bokstavligen en Hitler kråka... Även tecken på kannibalism. :o (Samt monstret i introt som lyfter upp Alfred och gjorde något med honom...)

Det är ju samma trio som i TAoSMB3, så en del röster kanske inte passar då bara tre personer gör det lite klurigt... Men såklart så var en del bra. ;)

Så Nina Gunke är även Alfred som vuxen? Kanske för att han ska vara gullig. Är osäker på vem som är Krax, men det låter som Håkan Mohede för mig, tror inte att Kenneth Milldoff kan låta så... Tror att Hasse Jonsson kunde passa honom, om man tänker på hur han låter som Mega Man. Kanske Stefan Frelander som jag tycker att han låter som, påminner mig lite om Eddy. Och också Steve Kratz. (Både Stefan och Steve dubbade även Scooby-Doo...) Dock så är kråkans röst obnoxious. Och han är föraktlig som barn. Nåja, han bli ju Hitler när han är äldre, så han är hemsk, men han är nog kanske en cool skurk, men som barn så är han jobbig och unlikeable. Han är både rasist och främlingsfientlig, bara en mobbare så här. Även om Alfred hjälpte Krax att komma till sjukhuset efter att ha varit i brunnen och räddat honom från Klöstass så kastar han Alfred under bussen. Han ljuger till sina vänner om att Alfred knuffade ner honom till att börja med, och då skäller de på Alfred. Alfred räddade Krax och höll löftet om att inte skvallra om hans näbb, och detta är den tack han ger ankan? Det var ju en olycka om att Alfred fick honom att ramla, men tydligen så kan hönshjärnan inte sluta hysa agg... Och att han senare säger till anden om att Alfred öppnade lampan för att inte bli uppäten så stack han därifrån och lämnar Alfred att bli uppäten istället. Han är en riktig karma houdini som barn. :( Man önskar faktiskt att Alfred kunde bara ha lämnat Krax i brunnen och att Klöstass åt honom, men Alfred är väl för snäll för det, även om den kråkan är bara en mobbare. Men det hade varit för det bästa då han blir en riktig antagonist senare, en riktig diktator. Så han skojade inte om att göra alla till sina slavar och att härska över världen. :o Jag som trodde att han bara överdrev... :-\

Ja, jag var inte så värst glad på kråkjäveln, han kanske är coolare som skurk, dock...

Och den sista avsnitten som visades var med den magiska lampan, och det är väl det första avsnitten där Alfred är lite äldre, han har en scarf och några hårstrån, plus är som sagt större, annars så är det inte mycket ändringar...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 14 juni 2024 kl. 00:30:41Tja, avsnitten är väl delade i två delar, men det är nog första avsnitten men andra delen, antar jag. Mulle säger detta efter att Alfreds familj dog och säger att han ska adoptera honom, fast kan inte lära Alfred hur man simmar. Det är mörkt när hans familj blev överkörda och när han var tänkt att avrättas MITT i sin egna födelsedag... (Han blev "framed" i båda första delarna hos detta avsnittet och när han åker båt, och han blir inlåst i slutet på båda...) Och såklart, att Krax/Dolf är bokstavligen en Hitler kråka... Även tecken på kannibalism. :o (Samt monstret i introt som lyfter upp Alfred och gjorde något med honom...)

Det är ju samma trio som i TAoSMB3, så en del röster kanske inte passar då bara tre personer gör det lite klurigt... Men såklart så var en del bra. ;)

Så Nina Gunke är även Alfred som vuxen? Kanske för att han ska vara gullig. Är osäker på vem som är Krax, men det låter som Håkan Mohede för mig, tror inte att Kenneth Milldoff kan låta så... Tror att Hasse Jonsson kunde passa honom, om man tänker på hur han låter som Mega Man. Kanske Stefan Frelander som jag tycker att han låter som, påminner mig lite om Eddy. Och också Steve Kratz. (Både Stefan och Steve dubbade även Scooby-Doo...) Dock så är kråkans röst obnoxious. Och han är föraktlig som barn. Nåja, han bli ju Hitler när han är äldre, så han är hemsk, men han är nog kanske en cool skurk, men som barn så är han jobbig och unlikeable. Han är både rasist och främlingsfientlig, bara en mobbare så här. Även om Alfred hjälpte Krax att komma till sjukhuset efter att ha varit i brunnen och räddat honom från Klöstass så kastar han Alfred under bussen. Han ljuger till sina vänner om att Alfred knuffade ner honom till att börja med, och då skäller de på Alfred. Alfred räddade Krax och höll löftet om att inte skvallra om hans näbb, och detta är den tack han ger ankan? Det var ju en olycka om att Alfred fick honom att ramla, men tydligen så kan hönshjärnan inte sluta hysa agg... Och att han senare säger till anden om att Alfred öppnade lampan för att inte bli uppäten så stack han därifrån och lämnar Alfred att bli uppäten istället. Han är en riktig karma houdini som barn. :( Man önskar faktiskt att Alfred kunde bara ha lämnat Krax i brunnen och att Klöstass åt honom, men Alfred är väl för snäll för det, även om den kråkan är bara en mobbare. Men det hade varit för det bästa då han blir en riktig antagonist senare, en riktig diktator. Så han skojade inte om att göra alla till sina slavar och att härska över världen. :o Jag som trodde att han bara överdrev... :-\

Ja, jag var inte så värst glad på kråkjäveln, han kanske är coolare som skurk, dock...

Och den sista avsnitten som visades var med den magiska lampan, och det är väl det första avsnitten där Alfred är lite äldre, han har en scarf och några hårstrån, plus är som sagt större, annars så är det inte mycket ändringar...
Bra att Skokaka inte är död & vi verkar inte komma någon vart med repliker, antar att jag får övergå till min nyplanerade intro ranking

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 14 juni 2024 kl. 09:35:03Bra att Skokaka inte är död & vi verkar inte komma någon vart med repliker, antar att jag får övergå till min nyplanerade intro ranking
Du var nog inte tydlig om Alfred och Dolf ska vara vuxna eller barn i scenerna som replikerna kommer ifrån. Om du har avsnitt där de är äldre så kan väl någon replik för vuxna Dolf användas, förmodligen samma för Alfred. Eller spelar det ingen roll om de är barn eller vuxna för någon använd replik? Nog för att deras röster inte ändras kanske när de är vuxna...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 15 juni 2024 kl. 00:16:43Du var nog inte tydlig om Alfred och Dolf ska vara vuxna eller barn i scenerna som replikerna kommer ifrån. Om du har avsnitt där de är äldre så kan väl någon replik för vuxna Dolf användas, förmodligen samma för Alfred. Eller spelar det ingen roll om de är barn eller vuxna för någon använd replik? Nog för att deras röster inte ändras kanske när de är vuxna...
Spelar ingen roll alls

MOA

Här är videon som mer eller mindre inspirerade mig till att göra multilanguage, enda skillnaden är att mina videor inte är clickbait

https://www.youtube.com/watch?v=HZ9UWgSRMaQ