Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Angelina Ballerina

Startat av E, 16 april 2019 kl. 15:53:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Det finns ju en tv-serie om Angelina Ballerina från 2002 men det finns också en datoranimerad tv-serie om henne som heter Angelina Ballerina: The Next Steps. Har den också dubbats till svenska ???

gstone

I den första Angelina Ballerina serien vem gör rösten till Miss Lilly på svenska ? Är det någon  som vet  ?!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Usch. Jag gillade verkligen inte denna serie när det väl begav sig.  ::)

gstone

Citat från: Elios skrivet 15 januari 2020 kl. 01:47:33
Usch. Jag gillade verkligen inte denna serie när det väl begav sig.  ::)

Jag tycker din åsikt om serien är helt ickerelevant. Ta inte illa upp, förlåt. Men jag frågade om en röst i  Angelina Ballerina8orginalet) inte folks åsikt om själva serien ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2020 kl. 07:27:32
Jag tycker din åsikt om serien är helt ickerelevant. Ta inte illa upp, förlåt. Men jag frågade om en röst i  Angelina Ballerina8orginalet) inte folks åsikt om själva serien ! >:(

Skulle väl gissa på antingen Elina Raeder eller Jasmine Heikura.

gstone

Citat från: Elios skrivet 15 januari 2020 kl. 07:36:04
Skulle väl gissa på antingen Elina Raeder eller Jasmine Heikura.

På tok FÖR UNGA,  på engelska görs ju rösten Judi Dench som är över 80 !!!

Skulle snare gissa att Elina eller Jasmine gör rösten till Angelina  själv ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2020 kl. 07:27:32
Jag tycker din åsikt om serien är helt ickerelevant. Ta inte illa upp, förlåt. Men jag frågade om en röst i  Angelina Ballerina8orginalet) inte folks åsikt om själva serien ! >:(
Hans åsikt om serien är inte alls orelevant - det är visserligen inget svar på din fråga, men alla har rätt att skriva även åsikter om serier/filmer i trådar om serier/filmer; det behöver inte ha med dubbningen att göra. Och det kan ju faktiskt vara flera ämnen på gång samtidigt i en tråd, och man kan inte förvänta sig att alla ska vänta med sina åsikter bara för att någon har ställt en fråga i en tråd.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2020 kl. 11:24:59
Hans åsikt om serien är inte alls orelevant - det är visserligen inget svar på din fråga, men alla har rätt att skriva även åsikter om serier/filmer i trådar om serier/filmer; det behöver inte ha med dubbningen att göra. Och det kan ju faktiskt vara flera ämnen på gång samtidigt i en tråd, och man kan inte förvänta sig att alla ska vänta med sina åsikter bara för att någon har ställt en fråga i en tråd.

Är du arg p mig för detta ?

Och vist tror att det är troligare att Jasmine eller Elina  gör rösten tiil Angelina Ballerina själv eller hens syster och inte danslärarinna  som ju är en gamla dam- ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Nej, jag är inte alls arg - jag bara konstaterade fakta.

Och det var tyvärr så länge sedan jag såg Angelina Ballerina, att jag inte har en blekaste aning vem miss Lilly var eller hur hennes röst lät... Men om du har något röstprov/ljudklipp, så kanske jag kan känna igen rösten?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2020 kl. 13:27:40
Nej, jag är inte alls arg - jag bara konstaterade fakta.

Och det var tyvärr så länge sedan jag såg Angelina Ballerina, att jag inte har en blekaste aning vem miss Lilly var eller hur hennes röst lät... Men om du har något röstprov/ljudklipp, så kanske jag kan känna igen rösten?
Här är en video !  :) Mss Lily är musen i grönt med den vagt ryska brytningen som lär ut dans.


https://www.youtube.com/watch?v=FwywUy6WPB4
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Nu vet jag inte hur stor rollen är då jag aldrig sett serien, men om karaktären är en av de större karaktärerna i originalserien misstänker jag att antingen Sanna Ekman, Kajsa Reingardt eller Irene Lindh är rösten, om man går på de röster som anges på baksidan av Angelina Ballerina-dvd:erna. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2020 kl. 14:31:23
Här är en video !  :) Mss Lily är musen i grönt med den vagt ryska brytningen som lär ut dans.


https://www.youtube.com/watch?v=FwywUy6WPB4

Om det är den jag tror att det är - musen klädd i heltäckande grön dräkt med huvudbonad - så är det helt klart Irene Lindh. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 januari 2020 kl. 16:08:29
Det här ämnet handlar om EN ANNAN SERIE om Angelina >:(

Gstone: Du kunde väl åtminstone ställt din fråga i denna tråd https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=8402.0

Daniel: Vet du om den här andra serien om Angelina Ballerina har dubbats. Hittar inget som tyder på det
Eftersom vi inte har någon tråd om Angelina Ballerina, så döper jag om den här tråden så får den ta upp båda serierna. :) Det är mer logiskt än att börja fråga i generella trådar, som redan är alldeles för långa. Förmodligen lär nog heller inte intresset för Angelina Ballerina: The Next Steps vara så jättestort, så att det behövs en enskild tråd för just den serien utan att blanda in den första serien...

Jag hittar heller inget som tyder på att Angelina Ballerina: The Next Steps har sänts eller släppts i Sverige, vare sig dubbad eller inte. :(

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 januari 2020 kl. 16:08:29
Det här ämnet handlar om EN ANNAN SERIE om Angelina >:(

Gstone: Du kunde väl åtminstone ställt din fråga i denna tråd https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=8402.0

Daniel: Vet du om den här andra serien om Angelina Ballerina har dubbats. Hittar inget som tyder på det

Jag är hemskt ledsen jag torde bara det fanns en Angelina Ballerina: tråd på forumet !

Jag ber om ursäkt.

Men du behöver inte vara så aggressiv heller !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.