Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 augusti 2021 kl. 09:44:00
Fast vi vet ju att Sun Studio är kända för att ge jobb till andra Studios för att de inte har tid. Var har du förresten fått 1998 ifrån?

Jag antar att VHS-utgåvan måste ha givits ut någonstans mellan hösten 1997 eller omkring 1998 att döma av omslaget, enligt min efterforskning förefallet det som att VHS-utgåvorna som Warner Bros ger ut har Snurre Sprätt med en morot på VHS-omslaget stående utanför med handen hållandes på Warner-loggan högst upp på omslagets framsida för de som är utgivna tidigt 1997 och bakåt (Space Jam gavs ut september 1997 enligt Svensk Filmdatabas) medan Snurre och moroten är inne i loggan med en lucka på VHS-utgåvorna utgivna 1997-2000 (enligt Svensk Filmdatabas gavs Rädda Willy 3 ut november 1997 medan Järnjätten enligt Discshop gavs ut på DVD maj 2000 vilket även borde vara utgivningsdatumet för VHS)

PS: Kollade just upp på Svensk Filmdatabas och enligt den verkar det som att Kalle och Chokladfabriken gavs ut på VHS juli 1998! DS

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2021 kl. 09:54:55
Jag antar att VHS-utgåvan måste ha givits ut någonstans mellan hösten 1997 eller omkring 1998 att döma av omslaget, enligt min efterforskning förefallet det som att VHS-utgåvorna som Warner Bros ger ut har Snurre Sprätt med en morot på VHS-omslaget stående utanför med handen hållandes på Warner-loggan högst upp på omslagets framsida för de som är utgivna tidigt 1997 och bakåt (Space Jam gavs ut september 1997 enligt Svensk Filmdatabas) medan Snurre och moroten är inne i loggan med en lucka på VHS-utgåvorna utgivna 1997-2000 (enligt Svensk Filmdatabas gavs Rädda Willy 3 ut november 1997 medan Järnjätten enligt Discshop gavs ut på DVD maj 2000 vilket även borde vara utgivningsdatumet för VHS)

PS: Kollade just upp på Svensk Filmdatabas och enligt den verkar det som att Kalle och Chokladfabriken gavs ut på VHS juli 1998! DS
Jaha så dubbningen fanns alltså på VHS, Jag trodde att den gjordes för första DVD-utgåvan...
Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2021 kl. 19:10:40
Charlie Elvegård som Archimedes då?
Det skulle nog också funka bra.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2021 kl. 19:12:36
Kom att tänka på en sak; om Trollkarlen Från Oz från 1939 hade fått svensk dubbning på 1990-talet (när på 1990-talet spelar ingen roll), vilka skulle spela rollerna då? (om KM Studio eller Sun Studio hade fått uppdraget att dubba den)
Jag har inte sett filmen sedan 1996 så jag återkommer när jag har sett om den.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 augusti 2021 kl. 09:59:02
Jag har inte sett filmen sedan 1996 så jag återkommer när jag har sett om den.
Det var väldigt längesen.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 augusti 2021 kl. 10:47:54
Det var väldigt längesen.
Ja, varken du eller Disneyfantasten var väl ens födda då.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 augusti 2021 kl. 10:49:02
Ja, varken du eller Disneyfantasten var väl ens födda då.

Jag är född 1996!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2021 kl. 10:50:48
Jag är född 1996!  ;)
Jag vill dock minnas att det var i April jag såg den och om jag minns rätt så var det på TV2.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 augusti 2021 kl. 10:52:35
Jag vill dock minnas att det var i April jag såg den och om jag minns rätt så var det på TV2.
Då hade du rätt! Vi var inte födda.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 augusti 2021 kl. 10:52:35
Jag vill dock minnas att det var i April jag såg den och om jag minns rätt så var det på TV2.
Ja Disneyfantasten föddes i Juli

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 augusti 2021 kl. 10:52:35
Jag vill dock minnas att det var i April jag såg den och om jag minns rätt så var det på TV2.

Jag tror att jag kan ha sett den någon gång på TV när jag var liten eller något vill minnas att det var en film med en snäll häxa...

Sen har jag sökt upp filmen flera gånger på bl.a. Google och YouTube och tycker att filmen ser väldigt bra ut, riktigt fin och välgjord och väl skrivna karaktärer också!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2021 kl. 12:20:29
Jag tror att jag kan ha sett den någon gång på TV när jag var liten eller något vill minnas att det var en film med en snäll häxa...

Sen har jag sökt upp filmen flera gånger på bl.a. Google och YouTube och tycker att filmen ser väldigt bra ut, riktigt fin och välgjord och väl skrivna karaktärer också!  :)
Snäll häxa vad jag minns medverkar hon inte så mycket. Man får mest följa Dorothy, Fega lejonet, Fågelskrämman och Plåtmannen.

gstone

Hur skulle era dubbningar av Peter Pan & Wendy , live action Lila Sjöjungfrun och live action Pinocchio ?

Jag menar den kommande amerikanska live-action Pinocchio som är gjord av Disney.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Så här skulle min dubbning av Croodarna sett ut.

Tommy Nilsson - Grugg
Frida Sandén - Iip
Alexander Skarsgård = Grabb
Kristoffer Appelquist = Klump
Anki Albertsson = Ugga
Barbro Svensson = Mommo
Anna Gyllenberg = Sanna
Hasse Jonsson =Remmy
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 augusti 2021 kl. 18:27:59
Nej, Guy Del la berg som Kanin ! >:(

Det tror jag inte hade passat särskilt bra han känns helt malplacerad i rollen och är i franschisen dessutom synonym till Nalle Puh, det är Charlie Elvegård som är Kanin och ingen annan! (därför tror jag mer på Charlie Elvegård som Archimedes, dessutom tror jag inte heller att Charlie Elvegård hade passat särskilt bra som Nasse)

Men Guy var bra som Archimedes och Charlie var bra som Piggsvinet!  :)

Förresten så var det Steffan jag pratade med inte dig!

Och så en sak till, hur många gånger har jag sagt till dig att sluta med arga gula huvuden och förstöras text, så det är dags att du börjar lyssna!

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 augusti 2021 kl. 18:31:55
Det tror jag inte hade passat särskilt bra han känns helt malplacerad i rollen och är i franschisen dessutom synonym till Nalle Puh, det är Charlie Elvegård som är Kanin och ingen annan! (därför tror jag mer på Charlie Elvegård som Archimedes, dessutom tror jag inte heller att Charlie Elvegård hade passat särskilt bra som Nasse)

Men Guy var bra som Archimedes och Charlie var bra som Piggsvinet!  :)

Förresten så var det Steffan jag pratade med inte dig!

Och så en sak till, hur många gånger har jag sagt till dig att sluta med arga gula huvuden och förstöras text, så det är dags att du börjar lyssna!

Guy Del la berg skulle varit jättebra  som Kanin  >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.