Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tips: Få meddelanden som "Chat"

Startat av Goliat, 20 juli 2021 kl. 09:05:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Det blir lite mer organiserat om man gör denna ändringen. Mer som en chatt att man får senaste meddelandet högst upp och dessutom vad man själv skrivit så man har mer koll på vad man själv skrivit.

Gå till Profil och sedan Privata Meddelande.

Sedan ska det se ut så här:


Goliat

Vill du få meddelande via e-post när du får meddelande här så är det bara att bocka i den med.

Lilla My


Goliat

Citat från: Lilla My skrivet 22 juli 2021 kl. 08:52:59
Åh wow- tack!

Vet att många missat. Fick tips på ett annat forum som har samma....simple machine eller vad den kallas för temat. Borde vara automatiskt egentligen att man får så.

Lilla My

Citat från: King Owl skrivet 22 juli 2021 kl. 21:49:29
Vet att många missat. Fick tips på ett annat forum som har samma....simple machine eller vad den kallas för temat. Borde vara automatiskt egentligen att man får så.

Mycket lättare att hålla koll på olika chattar med olika personer nu! :)

Daniel Hofverberg

Citat från: King Owl skrivet 20 juli 2021 kl. 09:05:13
Det blir lite mer organiserat om man gör denna ändringen. Mer som en chatt att man får senaste meddelandet högst upp och dessutom vad man själv skrivit så man har mer koll på vad man själv skrivit.

Gå till Profil och sedan Privata Meddelande.

Sedan ska det se ut så här:


För mig har "Som en konversation" alltid varit förvalt som standard - är det inte så för er...?

Däremot föredrar jag personligen att inte ha ikryssat att få de senaste meddelanden högst upp, då jag tycker det blir ologiskt att scrolla nedåt för att läsa äldre inlägg - då blir det ju inte längre som en chatt, då alla chattar brukar fungera så att senaste inläggen hamnar längst ned. Det känns mer kronologiskt logiskt med senaste meddelandena längst ned, även fast det innebär att man får bläddra nedåt för att komma till det senaste som någon skrivit.

Goliat

Den var nog iklickad men inte att visa nyaste högsta upp (tycker det är smidigast att inte behöva scrolla ner för att se)

Spara kopia ser man sin egna text mellan vilket ett par inklusive mig själv glömt bort vad man skrivit. Men nu sparas även den. Så mycket smidigare. Blir mer upplägg som "chatt" med senaste högst upp inklusive vad man själv skrev.

Elios

Citat från: Tecknad Film skrivet 27 juli 2021 kl. 07:46:41
Den var nog iklickad men inte att visa nyaste högsta upp (tycker det är smidigast att inte behöva scrolla ner för att se)

Spara kopia ser man sin egna text mellan vilket ett par inklusive mig själv glömt bort vad man skrivit. Men nu sparas även den. Så mycket smidigare. Blir mer upplägg som "chatt" med senaste högst upp inklusive vad man själv skrev.

Tack det låter bra.  ;D