Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ny Jönssonligan film 2024

Startat av Steffan Rudvall, 25 oktober 2023 kl. 10:19:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Det blir en helt ny rollsättning, frågar ni mig så är jag säker på att de har med Robert Gustafsson som Sickan.

https://www.moviezine.se/nyheter/jonssonligan-ny-film-julen-2024

Filmens producenter Rebecka Lafrenz och Anna Anthony utlovar "en film för hela familjen"

Spoiler
Efter år på flykt återförenas Sickan med Vanheden, Harry och Doris för en ny kupp. Planen, tajmad in i minsta detalj, är att stjäla ett komplett T-Rex-skelett från Naturhistoriska museet och sälja det till den skrupelfrie affärsmannen Wall Enberg för 320 miljoner kronor. De har dock inte räknat med Rigmor Gren, en åldrad kriminalare, besatt av idén att ställa Jönsson inför rätta innan hon själv går i pension.
[close]

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 oktober 2023 kl. 10:19:28Det blir en helt ny rollsättning, frågar ni mig så är jag säker på att de har med Robert Gustafsson som Sickan.

https://www.moviezine.se/nyheter/jonssonligan-ny-film-julen-2024
Han spelade ju Kanonkulan i Lilla Jönssonligan På Styva Linan

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 25 oktober 2023 kl. 11:43:41Han spelade ju Kanonkulan i Lilla Jönssonligan På Styva Linan
Inga officiella uppgifter finns om rollbesättningen till den nya filmen ännu de går ut med det först på fredag men det är uppenbart att det är Robert som blir Sickan.

Sabelöga

Tycker också det låter som Robert Gustafsson som gör Sickan.
Houba !

Daniel Hofverberg

Egendomligt att de väljer att starta på ny kula med ny rollbesättning istället för att fortsätta med samma skådespelare som i 2020 års film...?

Nu blev väl kanske den filmen ingen storsuccé, men hur kan man ens avgöra det...? Biopremiären blev ju trots allt inställd i och med pandemin, så att den gick upp direkt på C More (d.v.s. numera betaldelen av TV4 Play) - och C More är det ju dels långt ifrån alla som har, och dessutom lär de väl knappast ha gått ut med några siffror på exakt hur många som sett filmen där...

Visserligen släpptes Se upp för Jönssonligan ett halvår senare på DVD och Blu-Ray, men jag har inte sett några försäljningssiffror där - men i dessa tider när fysisk försäljning sjunker vore det väl ganska anmärkningsvärt om just den filmen hade sålt väldigt bra, i synnerhet när den dessutom hela tiden har funnits tillgänglig på streaming (om än då som sagt på C More).

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2023 kl. 15:23:37Egendomligt att de väljer att starta på ny kula med ny rollbesättning istället för att fortsätta med samma skådespelare som i 2020 års film...?

Nu blev väl kanske den filmen ingen storsuccé, men hur kan man ens avgöra det...?
Inte konstigt alls att den inte fick uppföljning. För den sög. Hoppas denna är bättre

Daniel Hofverberg

Citat från: E skrivet 25 oktober 2023 kl. 15:39:34Inte konstigt alls att den inte fick uppföljning. För den sög.
Tja, smaken är som baken... ;)

Jag tror ju inte att regissören ansåg att den sög, så vem ska egentligen bedöma det...? Av professionella kritiker fick den väl ganska blandad kritik; allt från ganska bra (bl.a. DN) till urusel kritik.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2023 kl. 15:23:37Egendomligt att de väljer att starta på ny kula med ny rollbesättning istället för att fortsätta med samma skådespelare som i 2020 års film...?
Det är väl för att man vet att de aldrig kan bli lika älskade och folkkära som orginalfilmerna, så man försöker väl tills något fastnar och blir populärt.

Lilla My

Ooooh kul!

Tycker personligen det är skoj att de testar lite nya roller och utmaningar med just Jönssonligan. Håller med dessutom, det låter 100% som Robert så är det INTE han blir jag förvånad ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Lilla My skrivet 25 oktober 2023 kl. 18:57:11Ooooh kul!

Tycker personligen det är skoj att de testar lite nya roller och utmaningar med just Jönssonligan. Håller med dessutom, det låter 100% som Robert så är det INTE han blir jag förvånad ;)
Lite dumt av dem att försöka göra allt hemligt så hör man så tydligt vem det är. Men vi på det här forumet kanske är lite skadade av allt röstskådespeleri.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 oktober 2023 kl. 19:11:22Lite dumt av dem att försöka göra allt hemligt så hör man så tydligt vem det är. Men vi på det här forumet kanske är lite skadade av allt röstskådespeleri.
Hur skulle de skada våra hjärnor?Jag e inte hjärnskadad efter att ha varit dubbintresserad i 7 år

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 25 oktober 2023 kl. 20:05:49Hur skulle de skada våra hjärnor?Jag e inte hjärnskadad efter att ha varit dubbintresserad i 7 år
Inte skadad på det sättet, men att vi i och med att vi är intresserade av det här ämnet har bättre koll på röster än andra.

Sabelöga

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 oktober 2023 kl. 20:21:37Inte skadad på det sättet, men att vi i och med att vi är intresserade av det här ämnet har bättre koll på röster än andra.
Det ligger någonting i det. Jag kan överhuvud taget inte känna igen röster så när jag såg teasern första gången ifrågasatte jag inte att det skulle vara Henrik Dorsin. För ingen hadde ju sagt att det skulle vara någon annan. Det var inte förns ni skarpögda nördar på forumet påpekade att det lät som Robert Gustafsson som jag nu hör det så tydligt.
Houba !

Steffan Rudvall

Då så har det gått ut med rollbesättnigen för ligan...

Robert Gustafsson som Sickan

Jonas Karlsson som Vanheden

Anders Jansson som Dynamit-Harry

Jennie Silfverhjelm som Doris

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 oktober 2023 kl. 09:28:26Då så har det gått ut med rollbesättnigen för ligan...

Robert Gustafsson som Sickan

Jonas Karlsson som Vanheden

Anders Jansson som Dynamit-Harry

Jennie Silfverhjelm som Doris
Mike Wazowski, Krösus Sork och Bruce.

Men vem är den sistnämnda? Henne har jag aldrig hört talas om förut...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 oktober 2023 kl. 09:29:25Men vem är den sistnämnda? Henne har jag aldrig hört talas om förut...
Jennie Silfverhjelm är en känd svensk skådespelare, som bland annat medverkat i femtioelva Beck-filmer och vann Guldbagge ifjol för Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 oktober 2023 kl. 09:38:26Jennie Silfverhjelm är en känd svensk skådespelare, som bland annat medverkat i femtioelva Beck-filmer och vann Guldbagge ifjol för Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton.
Okej, då vet jag vad det är, jag har aldrig varit särskilt insatt i just Beck-filmer även om namnet låter väldigt bekant, och Sagan om Karl-Bertil Jonssons Julafton såg jag under januari detta år när den fanns på SVT Play.

Steffan Rudvall

Här är trailern, den verkar hålla sig mer till originalet än den förra om man ser på Robert Gustafssons kostym till exempel.


Lilla My


Steffan Rudvall

Citat från: Lilla My skrivet 27 december 2023 kl. 20:53:20Åååh ser intressant ut ju!
Personligen är jag taggad på Robert Gustafsson som Sickan men det blir också intressant att se hur de kommer behandla Dynamit-Harrys alkoholism.