Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Julfilmer

Startat av moviefan, 11 december 2023 kl. 17:05:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Vilka ligger er varmt om hjärtat ?  Nedan en lista på de jag gillar

Polarexpressen
Skönheten och Odjuret: Den förtrollade julen
Olofs frostiga äventyr 
Tomten är far till alla barnen 



Simon Axelsson

Några favoriter i alfabetisk ordning, med viss information.

Die Hard - action från 1988 med Bruce Willis och Alan Rickman.

Elf - komedi från 2003 med Will Ferrell.

Ensam hemma - komedi från 1990 med Macauley Culkin, Joe Pesci, Daniel Stern och Catherine O'Hara.

Ett päron till farsa firar jul - komedi från 1989 med Chevy Chase och Beverly D'Angelo.

Klaus - animerad familjekomedi från 2019. 

Last Christmas - romantisk komedi från 2019 med Emilia Clarke, Henry Golding och Emma Thompson till tonerna av George Michaels låtar.

Mupparnas julsaga - komisk familjemusikal från 1992 med mupparna och Michael Caine som Ebenezer Scrooge.

The Night Before - komedi från 2015 med Joseph Gordon-Levitt, Seth Rogen och Anthony Mackie.

Spirited - komisk musikaltappning av Charles Dickens En Julsaga från 2022 med Will Ferrell och Ryan Reynolds.

Tomten är far till alla barnen - svensk komedi från 1999 med bl.a Peter Haber och Katarina Ewerlöf. 

Violent Night - actionkomedi från 2022 med David Harbour som våldsam Jultomte.









"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lillefot

Nightmare Before Christmas (i och med att den fokuserar på två högtider anser jag att den kan räknas)

Rudolf med Röda Mulen 1 och 2 av GoodTimes (de är inte direkt några mästerverk, men jag har ändå en viss glädje över de båda)

Home Alone (främst tack vare skådespelet från Joe Pesci men också för handlingen och hur de roliga scenerna är filmade)

Musse Pigg och hans vänner firar jul (mycket trevlig och mysig film som också lär ut bra budskap kring högtiden. Den tar mig öven tillbaka till barndomen då jag såg den för första gången på TV4, innan jag flera år senare köpte den på DVD).

Klaus (ett underbart passionsprojekt som ger mig samma känsla som Disneys gamla tecknade klassiker, och lite mer).
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran