Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 december 2021 kl. 18:45:05
Ganska självklart att den inte är gjord av Blue Sky.

Tänker du på att Blue Sky lagts ner eller att animationen ser bra sämre ut än i de tidigare filmerna?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet  2 december 2021 kl. 18:49:15
Tänker du på att Blue Sky lagts ner eller att animationen ser bra sämre ut än i de tidigare filmerna?
Det är ganska självklart eftersom att Blue Sky inte finns numera men det är också synligt på animationen.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 december 2021 kl. 18:51:08
Det är ganska självklart eftersom att Blue Sky inte finns numera men det är också synligt på animationen.

Blue Sky lades vad jag förstått dock ner efter att filmen blev klar.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Goliat

Undrar lite om någon här märkt om det dykt upp flera svenska avsnitt av Darkwing Duck?

KurageDHH

Citat från: Tecknad Film skrivet  1 januari 2022 kl. 08:56:52
Undrar lite om någon här märkt om det dykt upp flera svenska avsnitt av Darkwing Duck?

Nej, bara 4 styckna än så länge:
Double Darkwings
Cleanliness Is Next to Badliness
Darkly Dawns the Duck - Part 1
Revenge of the Return of the Brainteasers

Varför har dom inte lyckas hitta svensk ljudspår till alla avsnitt på kort tid? Varför måste det dra på tiden?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam

Citat från: gstone skrivet  5 januari 2022 kl. 21:44:42
Tråkigt nog kommer nya Ica Age spin off filmen senare till Sverige  :(

https://www.moviezine.se/nyheter/nya-ice-age-filmen-kommer-till-sverige-senare-an-vantat

Hela två månader  :'( :'( :'(

Två månader är ändå inte mycket. Den kunde ha skjutits upp ännu längre fram här. (till ett år, exempelvis 🤷)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Elios

VARFÖR KUNDE DEN BARA INTE HA KOMMIT PÅ BIO!? 😡

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet  5 januari 2022 kl. 22:26:27
VARFÖR KUNDE DEN BARA INTE HA KOMMIT PÅ BIO!? 😡

Nya Ice Age? Det var aldrig tanken att den skulle släppas på bio vad jag förstått.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Oskar

Det första ice age filmen utan björn granat.

Simon Axelsson

Citat från: Oskar skrivet  6 januari 2022 kl. 00:17:10
Det första ice age filmen utan björn granat.

Ja, det blir det. Ska bli intressant att se vem som har ersatt honom...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Fred

Hur troligt är det att Nya Äventyr Med Nalle Puh någon gång kommer till svenska Disney+ med svensk dubbning?

Daniel Hofverberg

Citat från: Fred skrivet 30 januari 2022 kl. 23:47:27
Hur troligt är det att Nya Äventyr Med Nalle Puh någon gång kommer till svenska Disney+ med svensk dubbning?
Det kan vi nog vara 100% säkra på, med tanke på att serien finns på Disney+ i USA med svenskt tal. Något säger mig att intresset för svenska dubbningar torde vara tämligen begränsat i USA... ;)

Min bästa gissning är att Disney inväntar att alla avsnitt ska få norskt och finskt tal, för att kunna släppa Nya äventyr med Nalle Puh samtidigt i hela Norden. I dagsläget har bara säsong 3 och 4 norskt tal, medan ingen säsong har finskt tal eller text - medan alla säsonger och avsnitt har svenskt och danskt tal.

Jag är inte helt säker på om alla avsnitt har dubbats till norska eller inte, men skulle gissa på det i och med att serien ju sänts mycket på Playhouse Disney förr i tiden. Hur situationen är i Finland är jag mer osäker på...

Mathias

Nu har Darkwing Duck S3E9 Fraudcast News svenskt tal på Disney+. Finns inga dubbcredits än, men låter som en nydubb i mina öron. Bifogar några minuter av avsnittet så andra kan avgöra.

Erika

Citat från: Mathias skrivet  3 februari 2022 kl. 05:14:58
Nu har Darkwing Duck S3E9 Fraudcast News svenskt tal på Disney+. Finns inga dubbcredits än, men låter som en nydubb i mina öron. Bifogar några minuter av avsnittet så andra kan avgöra.

Definitivt nydubb. :)