Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Nu är Rocketman-tävlingen avslutad. Idag var det ju också tänkt att Le Mans '66-tävlingen skulle avslutas, men då jag ännu inte fått tävlingsvinsterna för den (sannolikt har postgången försenats på grund av coronaviruset) har jag valt att förlänga den till veckans slut - utan några vinster att skicka ut ger det liksom inte så mycket att stänga ner tävlingen...

När jag nu gått igenom mina bokhyllor verkar det tyvärr också vara 2 - 3 filmer som jag fått tävlingsvinster för, men som jag faktiskt inte arrangerat någon tävling för. Antingen har jag fått filmer av misstag som jag inte tackat ja till, eller också har jag helt missat att färdigställa de tävlingarna (i så fall förmodligen på grund av att det periodvis varit så många tävlingar som varit på gång)... :( Oavsett vilket kan jag bara beklaga det inträffade.

Då dessa filmer börjar vara gamla och långt ifrån purfärska längre känns det inte försvarbart att lägga ner veckor på att hitta och omarbeta nya spel, utan istället väljer jag att använda mig av "Favorit i repris" alternativt tävlingar som inte bygger på spel - allt för att kunna publicera tävlingarna snabbt, utan att det ska dra ut på tiden. Först ut i den raden är Red Sparrow, där jag valt att återanvända Tetris-spelet från en tidigare tävling. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/redsparrow-tavling.php

Filmen är som sagt långt ifrån dagsfärsk, men är säkert fortfarande intressant för många; och med tanke på att antalet personer som skickar in tävlingsbidrag sällan överstiger ett dussin så är vinstchansen trots allt förhållandevis stor. Och det är väl aldrig fel att spela lite Tetris...

Daniel Hofverberg

Le Mans '66-tävlingen (bilspelet) är nu avslutat, och istället har en ny tävling tillkommit - även den i kategorin "gamla filmer jag hittat i bokhyllan, och som verkar vara bortglömt"...

Den här gången gäller det den verklighetsbaserade komedin Tag med Ed Helms, Jeremy Renner och Isla Fisher. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/tag-tavling.php

Den här gången har jag valt att frångå spelupplägget, och gjort världens absolut enklaste tävling - man behöver bara svara på en enda fråga, och så lottar jag fram tre vinnare av de som svarat rätt. Kanske lite tråkigt att slumpen får avgöra, men jag är nyfiken på att se om det gör att antalet tävlingsbidrag ökar - i och med att de flesta tävlingar på sistone haft en liten skara personer som spelat och skickat in bidrag relativt flitigt, men oftast inte mer än ett dussintal olika personer allt som allt...

Daniel Hofverberg

Tävlingarna för både Red Sparrow och Tag går alltså ut på söndag, så se till att skicka in era tävlingsbidrag före det. För Tag gäller förstås bara ett tävlingsbidrag per person, men med Red Sparrow kan man alltså skicka in hur många som helst när man förbättrat sina resultat i Tetris. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/tag-tavling.php
https://www.dubbningshemsidan.se/redsparrow-tavling.php

Ytterligare två tävlingar är på gång från lite äldre filmer, som jag precis som dessa två också verkar ha missat. En av dem är klar och kommer läggas ut natten till måndag - detta då jag inte vill ha hur många aktiva tävlingar som helst samtidigt, då det oftast har resulterat i att folk helt slutar skicka in tävlingsbidrag till de äldre.

Dessutom har det idag precis blivit klart med en ny udda tävling, som inte handlar om någon DVD/Blu-Ray-aktuell film och som för första gången inte kommer involvera en film som vinst utan istället diverse andra produkter. Den ska jag försöka lägga ut inom några dagar, i och med att tävlingen är högaktuell och därför inte bör försenas mer än absolut nödvändigt. :)

Det har också precis blivit klart med en tävling för en film som kommer släppas på DVD/Blu-Ray i maj. Där ska jag försöka mig på någon form av nytt spel, som inte förekommit förut; men återstår att se om jag kommer hitta åt något passande... Förslag på spel mottages med tacksamhet, om ni hittar åt HTML5-baserade open source-spel med källkod (exempelvis på Github eller andra sajter).

saintetienne

Kul med fler och nya tävlingar sen om det är nya eller gamla filmer spelar mindre roll.
Det roliga är ju att tävla.

Jag bara undrar när vinnarna från
Ad Astra, Rocketman och Le mans kommer att meddelas eller det kanske redan är gjort ?

Hoppas på roliga spel till de nya tävlingarna.

Daniel Hofverberg

Jag har tyvärr inte hunnit gå igenom och sammanställa resultaten för de tre tävlingarna än, då det varit så fullt upp på sistone, men ska försöka göra det före april månads slut.

Nu är en ny tävling publicerad, som handlar om Sonic the Hedgehog som ju alltså släpptes som digital köpfilm på annandag påsk. För första gången kan man här inte vinna filmen, utan istället diverse prylar från SEGAs officiella europeiska shop. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/sonic-tavling.php

I och med att jag blivit ombedd av Paramount att publicera tävlingen så fort som möjligt, så fanns det tyvärr inte tid med något spel; utan det fick duga med en enkel fråga och lottning av vinnarna. När filmen släpps på Blu-Ray hoppas jag kunna ordna en ny tävling med Sonic the Hedgehog för att faktiskt kunna vinna filmen, men det kan jag förstås inte lova då det är helt upp till filmbolaget.

Och så har ni väl inte missat att tävlingen för Alita: Battle Angel legat ute en vecka. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/alita-tavling.php

Där har jag alltså valt att återanvända Frogger som spel, då det tar så väldigt lång tid att hitta åt, bearbeta och anpassa nya spel så att det därför helt enkelt inte är försvarbart att bara använda ett spel en enda gång och sedan aldrig igen...

Fler tävlingar är på gång. :)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 april 2020 kl. 03:11:32
Nu är en ny tävling publicerad, som handlar om Sonic the Hedgehog som ju alltså släpptes som digital köpfilm på annandag påsk. För första gången kan man här inte vinna filmen, utan istället diverse prylar från SEGAs officiella europeiska shop. :)

Med lite tur kanske jag inte vinner! :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 april 2020 kl. 06:58:27
Med lite tur kanske jag inte vinner! :)
Jag tyckte nog ärligt talat inte heller att prylarna var alltför lockande för min del, men flera av dem kostar ganska mycket att köpa så förhoppningsvis är det andra som mer tilltalas av vinsterna... Om inte annat, bör man väl alltid kunna sälja sin vinst till mer intresserade, och förhoppningsvis få en slant.

Det sammanlagda värdet på vinsterna är ungefär 480 svenska kronor, omräknat från Euro utifrån priserna på SEGAs webbsida.

Daniel Hofverberg

Dags för ännu en tävling, och den här gången gäller det skräckfilmen A Quiet Place. I vanlig ordning kan ni vinna filmen på Blu-Ray, och den här gången har jag valt att återanvända Memory-spelet från Three Billboards Outside Ebbing, Missouri-tävlingen; fast med nya bilder från den här filmen förstås. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/aquietplace-tavling.php

Min förhoppning är också att snart få klart en ny tävling för en film som har premiär på DVD och Blu-Ray inom några veckor, och där hoppas jag kunna få till en ny tävling som inte är någon återanvändning. Det tar dock lång tid och är inte helt enkelt, så jag kan inte lova något, men ska göra mitt bästa...

saintetienne


Daniel Hofverberg

Citat från: saintetienne skrivet 19 maj 2020 kl. 21:29:44
Har du förlängt tävlingsperioden för https://www.dubbningshemsidan.se/aquietplace-tavling.php ?
Det står sista dag 17 maj.
Oj, jag trodde att jag redan hade ändrat datumet där; men tydligen hade tydligen den ändringen inte kommit ut på servern utan bara lokalt... :(

Jag ber så mycket om ursäkt. Tävlingen är i alla fall förlängd till nu på söndag, så ni har några dagar på er att fortsätta spela. :)

Innan dess hoppas jag också få klar nästa tävling, vilket tyvärr har dragit ut på tiden då det nya spelet varit svårt att anpassa efter mina behov.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Spelet jag arbetat med visade sig tyvärr vara svårare än jag trodde att få att fungera bra, och att anpassas till tävlingsformatet. :(

Därför har jag tyvärr tvingats lägga spelet åt sidan, och istället göra en enklare tävling där jag lottar fram vinnarna - detta för att kunna få ut den nya tävlingen i acceptabel tid, eftersom 20th Century Fox har riktlinjer för när tävlingar bör publiceras; och eftersom vinsterna den här gången ska skickas ut av 20th Century Fox så kan jag heller inte åsidosätta deras riktlinjer utan måste få klar tävlingen tillräckligt snabbt så att jag kan skicka adresserna till vinnarna till dem någorlunda fort.

Den här gången gäller det den Oscarsnominerade filmen Jojo Rabbit, som släpps på DVD och Blu-Ray om ganska precis en vecka. En fantastisk film, för er som inte redan har sett den; så ta chansen att vinna filmen på Blu-Ray. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/jojorabbit-tavling.php

Jag beklagar att det inte blev något spel den här gången, men ska försöka få spelet som inte blev av den här gången att bli klart till någon kommande tävling istället.

Citat från: TonyTonka skrivet 22 maj 2020 kl. 22:40:30
När kommer resultatet på Sonic-tävlingen?  :)
Jag ber så mycket om ursäkt att jag tyvärr inte hunnit gå igenom och lotta fram vinnarna för Sonic the Hedgehog-tävlingen än. Jag har tänkt göra det ikväll eller imorgon, så bör alla vinnarna kunna underrättas inom ett par dagar. :)

Daniel Hofverberg

För några dagar sedan blev det klart med två nya tävlingar för Dubbningshemsidan, båda för filmer som har premiär under den närmaste månaden. En av dem är ganska bråttom, då det gäller en film som släpps på DVD/Blu-Ray inom de närmaste veckorna, och därför jobbar jag nu febrilt med att få ut den. Min ambition den här gången är att det ska bli ett helt nytt spel (inte tidigare använt på sajten), och att tävlingen/spelet ska kunna publiceras innan veckans slut. :)

På grund av den nya tävlingen har jag tvingats skjuta upp rättningen/genomgången av avslutade tävlingar några dagar, i och med att 20th Century Fox som sagt har riktlinjer för när tävlingar helst ska publiceras; varför det tyvärr måste prioriteras framför redan avslutade tävlingar. Men så fort som den här tävlingen är klar, så kommer jag prioritera att utse vinnare i alla tävlingar som avslutats hittills.

Som parentes kan jag nämna att Jojo Rabbit-tävlingen har blivit en succé, och hittills har 48 personer skickat in tävlingsbidrag; vilket jag tror är nytt rekord för de tävlingar som förekommit på sajten de två senaste åren. I och för sig inte jättemycket ändå, men betydligt bättre än 15 - 20 personer som har varit standard på sistone... Frågan är bara om det beror på tävlingsupplägget (en enkel fråga och vinnare som lottas fram), så att det kräver mindre tid/energi för att ställa upp, eller om det beror på att just den här filmen är populär; eller något helt annat...?

saintetienne

Hej Daniel
Hur går det med de nya tävlingarna  ? Jag förstår att det är mycket att göra med spelen men jag tror du löser det. Jag önskar jag kunde något om att koda själv så att jag kunde hjälp dig.
Såg att Jojo Rabbit är uppe i 72 inlämnade svar nu.
Ser fram emot nytt spel eller nya frågor till näst kommande tävlingar.

saintetienne

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juni 2020 kl. 09:41:20
För några dagar sedan blev det klart med två nya tävlingar för Dubbningshemsidan, båda för filmer som har premiär under den närmaste månaden. En av dem är ganska bråttom, då det gäller en film som släpps på DVD/Blu-Ray inom de närmaste veckorna, och därför jobbar jag nu febrilt med att få ut den. Min ambition den här gången är att det ska bli ett helt nytt spel (inte tidigare använt på sajten), och att tävlingen/spelet ska kunna publiceras innan veckans slut. :)

Om det var bråttom då betyder det att den tävlingen inte kommer alls ?
Sen är det lite synd att det är mer än en månad sedan Jojo Rabbit tävlingen gick ut och den ligger fortfarande kvar på första sidan.
Men jag måste säga att det är kul att 76 personer är med och deltar.
Som du själv skrev innan så har det nog att göra med att det är en fråga och inte ett spel.