Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Musses Jul i Ankeborg

Startat av Disneyfantasten, 14 augusti 2021 kl. 21:03:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Någon mer än jag som tycker det var en idiotisk idé av Disney att ge Max en ny flickvän (Mona) i denna film istället för att behålla Roxanne precis som i tidigare sammanhang? Varför gjorde Disney såhär egentligen...? (jag föredrar absolut att para ihop Max med Roxanne så därför gillar jag inte sen här karaktären)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2021 kl. 21:03:03
Någon mer än jag som tycker det var en idiotisk idé av Disney att ge Max en ny flickvän (Mona) i denna film istället för att behålla Roxanne precis som i tidigare sammanhang? Varför gjorde Disney såhär egentligen...? (jag föredrar absolut att para ihop Max med Roxanne så därför gillar jag inte sen här karaktären)

På engelska har dom till och med sa röst !!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2021 kl. 21:03:03
Någon mer än jag som tycker det var en idiotisk idé av Disney att ge Max en ny flickvän (Mona) i denna film istället för att behålla Roxanne precis som i tidigare sammanhang? Varför gjorde Disney såhär egentligen...? (jag föredrar absolut att para ihop Max med Roxanne så därför gillar jag inte sen här karaktären)
Det skulle vara Roxanne i början men Disney hade problem med att animera hennes hår. Dock så vet vi ju att Max och Roxanne är tillsammans i andra sammanhang till exempel i Hos Musse och nya DuckTales.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 augusti 2021 kl. 21:07:33
Det skulle vara Roxanne i början men Disney hade problem med att animera hennes hår. Dock så vet vi ju att Max och Roxanne är tillsammans i andra sammanhang till exempel i Hos Musse och nya DuckTales.

Ja, att hon är med i Hos Musse det vet jag men det var ju INNAN denna film existerade!

Hur kunde Disney ha problem att animerade hennes hår? (jag antar att du åsyftar att det var datoranimationen)

Jag kan iallafall inte tänka mig att det ska vara så svårt, trots allt är ju Rapunzels hår ännu svårare att animera så långt som det är så nog borde det inte vara några problem att animera Roxannes hår...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2021 kl. 21:10:19
Ja, att hon är med i Hos Musse det vet jag men det var ju INNAN denna film existerade!

Hur kunde Disney ha problem att animerade hennes hår? (jag antar att du åsyftar att det var datoranimationen)

Jag kan iallafall inte tänka mig att det ska vara så svårt, trots allt är ju Rapunzels hår ännu svårare att animera så långt som det är så nog borde det inte vara några problem att animera Roxannes hår...
Hår är faktiskt ganska komplicerat att animera och du måste ju också tänka på att det här var innan Disney riktigt hade koll på 3D animation.

Will Siv

Även om jag tekniskt sett såg den här filmen innan jag såg "Janne Långben The Movie" och den första Julfilmen med Musse och hans vänner, måste jag medge att den här kommer långt efter dom andra och även om det främst beror på att filmen inte är så välgjord ( speciellt jämfört med dom andra ) så håller jag helt med att bytta ut Roxanne var det sämsta beslutet. ( fast hon var ju inte heller med i "En Extremt Långbent Film" )

Och istället för att göra filmen helt datoranimerad kunde dom gjort filmen med en blandning av både "handritad" och "CG" och haft Max & Långbens avsnitt i den "klassiska" stilen och Roxanne är med.

Som animations elev vet jag att hår är extra knepigt att göra i cg och det här var innan Pixar gjorde "Modig" och Disney gjorde "Trassel", lägg märke till att dom flesta karaktärerna i datoranimerade filmer innan dess antingen hade kort hår eller frisyer som alltid håller ( Violets hår var en utmaning för Pixar samma år som "Musses Jul i Ankeborg", fast det var ju en biofilm med större resurser )


Men en bra del är att Nick Atkinson spelar Max igen.

Steffan Rudvall

En sak som jag tycker är ganska konstig är att Max har en onödig sångröst en bra sådan men ändå mycket onödig då vi ju vet att Nick Atkinson kan sjunga.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet 10 maj 2022 kl. 13:02:54
Även om jag tekniskt sett såg den här filmen innan jag såg "Janne Långben The Movie" och den första Julfilmen med Musse och hans vänner, måste jag medge att den här kommer långt efter dom andra och även om det främst beror på att filmen inte är så välgjord ( speciellt jämfört med dom andra ) så håller jag helt med att bytta ut Roxanne var det sämsta beslutet. ( fast hon var ju inte heller med i "En Extremt Långbent Film" )

Och istället för att göra filmen helt datoranimerad kunde dom gjort filmen med en blandning av både "handritad" och "CG" och haft Max & Långbens avsnitt i den "klassiska" stilen och Roxanne är med.

Som animations elev vet jag att hår är extra knepigt att göra i cg och det här var innan Pixar gjorde "Modig" och Disney gjorde "Trassel", lägg märke till att dom flesta karaktärerna i datoranimerade filmer innan dess antingen hade kort hår eller frisyer som alltid håller ( Violets hår var en utmaning för Pixar samma år som "Musses Jul i Ankeborg", fast det var ju en biofilm med större resurser )


Men en bra del är att Nick Atkinson spelar Max igen.

Sen var Stacey inte heller med i En Extremt Långbent Film, skillnaden i den filmen är dock att Max inte alls har någon annan flickvän i den och Roxanne blir därmed aldrig utbytt där. (Tjejen med basker som är med där förälskar sig dock i PJ medans Stacey i Janne Långben The Movie förälskar sig i Bobby)

Men jag håller med om att det är positivt att Nick Atkinson spelar Max för tredje gången.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 maj 2022 kl. 15:49:15
En sak som jag tycker är ganska konstig är att Max har en onödig sångröst en bra sådan men ändå mycket onödig då vi ju vet att Nick Atkinson kan sjunga.

Jag håller helt med om allting du säger. (han sjöng själv sångerna i Janne Långben The Movie)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2021 kl. 21:03:03
Någon mer än jag som tycker det var en idiotisk idé av Disney att ge Max en ny flickvän (Mona) i denna film istället för att behålla Roxanne precis som i tidigare sammanhang? Varför gjorde Disney såhär egentligen...? (jag föredrar absolut att para ihop Max med Roxanne så därför gillar jag inte sen här karaktären)
Om det var Roxanne så skulle väl Max inte skämmas för sin pappa Roxanne känner ju redan honom...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 maj 2022 kl. 23:38:43
Om det var Roxanne så skulle väl Max inte skämmas för sin pappa Roxanne känner ju redan honom...

Det har du helt rätt i.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 maj 2022 kl. 23:38:43
Om det var Roxanne så skulle väl Max inte skämmas för sin pappa Roxanne känner ju redan honom...
Inte bara känner!

Will Siv


Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet 24 maj 2022 kl. 22:55:28
Här har någon gjort en bra 3D modell av henne:
https://www.deviantart.com/lemurfeature/art/Roxanne-685652524
Det är en 3D modell men de matchar ju inte animationen i Musses jul i Ankeborg...

Will Siv

#13
Another thing:

I "Hos Musse" spelas hon av Mia Khil som ju spelade hennes pojkvän ( Max, i "Goof Troop" alltså ) OCH hennes bästa vän ( Stacey, också roligt att Mia ändå var med i filmen ).

Och Marianne och Mia spelade även Fnatte & Tjatte, med Monica Forsberg som Knatte, i "Quack Pack"

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 maj 2022 kl. 23:00:40
Det är en 3D modell men de matchar ju inte animationen i Musses jul i Ankeborg...
Inte helt, men det visar ändå att det var möjligt.

Nu kom jag på en annan "lösning", eftersom filmen utspelar sig under vintern så kunde hon ha på sig en ( stor ) mössa ( så hennes hår inte kommer i vägen ).