Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (22.5%)
The Scooby-Doo Show
14 (35%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.5%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.5%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
3 (7.5%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (12.5%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.5%)

Antal personer som röstat: 38

gstone

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 11 november 2019 kl. 19:06:29
Vem gör Shaggy i trailern låter inte som Jesper?

90% av trailern är han ju tio så det är något helt okänt barn antar jag.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 november 2019 kl. 19:19:22
Håller icke med, Scoob! ser mycket bättre ut än Svampbob tycker jag, säkert för jag är mer bekant med Scooby Doo och gillat det i flera år, men Svampbob ser trots det ut som en åtta, Scoob! mer som en nia, jag har för övrigt sett den trailern runt kanske 15 gånger, och Trolls 2 ser lite ut som Avengers: Infinity War för barn, men den ser också rätt kul ut, kan nog komma att hamna runt 8,5 för mig.

Alla får has sin egna smak !

Bytte beror mycket resernetns smak inte bra själva filmen kavliet. Själv tyckte jag inte om  Scoob trailer. Men du är fira att göra det.

Här lite prespectiv.

Scoby Doo såg mamma som barn på 70-talet textad på julen. medan jag såg själv mycket på Svampbob som Barn och Trolls 2 ser bra så himla färgglad, musikalisk och optimistisk ut . Jag känner jag inte kan hjälpa att älska den.

Jag gillar också jätte Rachel Bloom som gör rösten till skurken som jag tycker både ser ut och låter som Sid Vicious( den nu döda  basisten i Sex Pistols).

Har inte sätt den svenska trailer. Vore väldigt kul om Ralf Gyllenhammar dubbade Ozzy Osbourne. 

Detta lär var en dubbning i prinsip all dubbar behöver någon from sång erfarenhet. Med tacken att det är musikal och orginal röster är mest sångare eller skådespelare som också har visast sig bra på sång. En av rösterna konstigt nog en känd kompositör  Undrar hur det yrket översätt till att sjunga eller än mindre  agera ? Men det kan ju förstå var bara typ en cameo roll.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Från trailer tyckte ni att det lätt som dom behöll dom svenska rösterna ?

Jag tycker Fred och Vilma låter somnat dom fortfarande är spela av Peter Sjöquist och Sharon Dyall.

Men   lätt lie Arlanda och Shaggy lätt mycket mindre nasal än vanligt. Tror också Scooby-Doo möjligt har en annan röster eller är jag bara helt ovan vid Steve Kratz eftersom Setfan dubbade rollen i så många  år.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 18 november 2019 kl. 21:21:55
Från trailer tyckte ni att det lätt som dom behöll dom svenska rösterna ?

Jag tycker Fred och Vilma låter somnat dom fortfarande är spela av Peter Sjöquist och Sharon Dyall.

Men   lätt lie Arlanda och Shaggy lätt mycket mindre nasal än vanligt. Tror också Scooby-Doo möjligt har en annan röster eller är jag bara helt ovan vid Steve Kratz eftersom Setfan dubbade rollen i så många  år.

Själv tyckte jag bara det lät som om Scooby var den enda vars röst inte bytts ut, som på originalspråket ironiskt nog
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

#349
Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 november 2019 kl. 22:11:49
Själv tyckte jag bara det lät som om Scooby var den enda vars röst inte bytts ut, som på originalspråket ironiskt nog

Inrersant är rätt svårt att säja med fred då han har vanlig röst.

Tänk dom ändå byt alla rollernutom Scooby Doo trots.

Så fall är det strike för !

?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 18 november 2019 kl. 22:26:04
Inrersant är rätt svårt att säja med fred då han har vanlig röst.

Tänk dom ändå byt alla rollernutom Scooby Doo trots.

Så fall är det strike för !

Värkar som ni som sa dom inte skulle byta ut Sharon ,Peter , Jesper och Jennies hade fel ! ;D 🎉

Elller sa ni mer ny TYCKTE att dom inte skulle byta röster och inte jag TROR att rösterna inte byts ?

Du firar att folk har fel? Det blir ju lite som i den där novellen jag skrev i skolan där alla skrattade åt någon som fått F på ett prov i svenska...
Varken tror eller tycker betyder att det kommer bli så förresten
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

#351
Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 november 2019 kl. 22:50:22
Du firar att folk har fel? Det blir ju lite som i den där novellen jag skrev i skolan där alla skrattade åt någon som fått F på ett prov i svenska...
Varken tror eller tycker betyder att det kommer bli så förresten

Jag firar at jag hade rätt och påverkade bra att ni kan haft fel.

Får jag inte var glad över att har rätt eller tillsynes har rätt ?

När jag gick i skolan skrev jag berätller om Gamla Mormor en passionerad Spion i 70 som hade äventyr med om till och en historia om Mome.

En gång skrev jag om när jultomtens onda bror kidnappad Jesus från krubban  i stallet och en annan gång om en man som jagades om den romerska Maffian.

En sång skrev jag om en sånger som gick vilse öken och åt upp sig sjäv för at överleva. En annan skrev aptitretar spelen en parodi på Hunger Games . men jag kom bra en liten bit

En gång skrev om hur Djävulen fick Adam och Eva utslängde ur Edens trädgård också. Men alla alver fick stanna i lustgården .


En gång skrev en berättelse vars idé jag fick efter att ha sett både Disneys Frost och en Trailer för 300: Rise of an Empire i ganska snabb följd,

En del av den berättelse egna jag åt göra nar den historiska figuren Mahatma Gandhi och hans filosofi.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 18 november 2019 kl. 23:07:37
Jag firar at jag hade rätt och påverkade bra att ni kan haft fel.

Får jag inte var glad över att har rätt eller tillsynes har rätt ?

När jag gick i skolan skrev jag berätller om Gamla Mormor en passionerad Spion i 70 som hade äventyr med om till och en historia om Mome.

En gång skrev jag om när jultomtens onda bror kidnappad Jesus från krubban  i stallet och en annan gång om en man som jagades om den romerska Maffian.

En sång skrev jag om en sånger som gick vilse öken och åt upp sig sjäv för at överleva. En annan skrev aptitretar spelen en parodi på Hunger Games . men jag kom bra en liten bit

En gång skrev om hur Djävulen fick Adam och Eva utslängde ur Edens trädgård också. Men alla alver fick stanna i lustgården .

Först och främst, så du strukturerade ditt inlägg lät det som ett hån, en tolkning kan se ut så här: "haha, jag hade rätt och ni hade fel". Visst får du vara lycklig över att du hade rätt, men utryck dig kanske inte som om du hånar de som haft fel, speciellt inte bland folk du kanske inte känner så väl.
Nummer två, det var inte meningen att vi skulle börja berätta om berättelser och liknande vi skrivit i skolan, jag använde mitt exempel som en tolkning på hur du skrev ditt inlägg, alltså hånande.
Till sist, jag tänker inte kommentera dina berättelser då det inte hör hemma här, inte mer än så här: okej... några av de där låter väldigt vågade...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 november 2019 kl. 23:55:25
Först och främst, så du strukturerade ditt inlägg lät det som ett hån, en tolkning kan se ut så här: "haha, jag hade rätt och ni hade fel". Visst får du vara lycklig över att du hade rätt, men utryck dig kanske inte som om du hånar de som haft fel, speciellt inte bland folk du kanske inte känner så väl.
Nummer två, det var inte meningen att vi skulle börja berätta om berättelser och liknande vi skrivit i skolan, jag använde mitt exempel som en tolkning på hur du skrev ditt inlägg, alltså hånande.
Till sist, jag tänker inte kommentera dina berättelser då det inte hör hemma här, inte mer än så här: okej... några av de där låter väldigt vågade...

Förlåt om om du tog som ett hån. Jag ber om ursäkt  :(

Var inte meningen att göra dig eller någon annan ledsen.

Och ja är VÄLDIGT våga författare jag har skrift ännu mer som jag inte nämnt. Tar stålhet i vara bågade och orädd för kontrovers eller bakslag , >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Om den nya Scooby-Doo filmen, när den kommer på bio så måste man ju bara se den. Den är ju ren jävla nostalgi. Kul att den kommer på bio igen.  ;D

gstone

Citat från: Elios skrivet 19 november 2019 kl. 05:58:50
Om den nya Scooby-Doo filmen, när den kommer på bio så måste man ju bara se den. Den är ju ren jävla nostalgi. Kul att den kommer på bio igen.  ;D

Jag gillar att Jason Issacs gör en röst  !  :D :D

Varför är han i så få stora filmer `?

Han är en så bra skådespelare ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 19 november 2019 kl. 13:16:18
Jag gillar att Jason Issacs gör en röst  !  :D :D

Varför är han i så få stora filmer `?

Han är en så bra skådespelare ?

Han är med i de tre (ja, jag vet att Rise of Skywalker inte släppts än) av de fem senaste Star Wars-filmerna, han spelade skurken i X-Men: Apocalypse, han var med i en Bourne-film, gjorde rösten till Spider-Man 2099 (Miguel O'Hara) i Into the Spider-Verse, dock var han ju inte med särskilt mycket och sen gjorde han väl nyligen rösten till Gomez i Familjen Addams. Få stora filmer, nja, bra skådis, skulle inte säga emot.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

#357
Citat från: Simon Axelsson skrivet 19 november 2019 kl. 21:05:47
Han är med i de tre (ja, jag vet att Rise of Skywalker inte släppts än) av de fem senaste Star Wars-filmerna, han spelade skurken i X-Men: Apocalypse, han var med i en Bourne-film, gjorde rösten till Spider-Man 2099 (Miguel O'Hara) i Into the Spider-Verse, dock var han ju inte med särskilt mycket och sen gjorde han väl nyligen rösten till Gomez i Familjen Addams. Få stora filmer, nja, bra skådis, skulle inte säga emot.

Du tänker på en helt annan skådespelare alla filmer du nämner har Oscar Isaac inte Jason Isaacs.



Här bilder på båda så du se skillnad
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

#358
Citat från: gstone skrivet 20 november 2019 kl. 19:10:30

Du tänker på en helt annan skådespelare alla filmer du nämner har Oscar Isaac inte Jason Isaacs, 😆.

Förlåt jag skrattar åt men jag vet så mycket så jag tyckte var lite kul att du bland ihop dom. Hoppas du inte tar illa up.

Här bilder på båda så du se skillnad

Jag har inte blandat ihop dem. Vad menar du?

Vänta... Jaha, jag har visst blandat ihop dem, fel av mig... Det var förresten namnen jag blandade ihop, inte hur de ser ut. Jag hade för mig att jag hade läst att det var Oscar som skulle medverka i filmen...

"Förlåt jag skrattar åt men jag vet så mycket så jag tyckte var lite kul att du bland ihop dom. Hoppas du inte tar illa up."

Och där skryter du... lite svårt att inte ta ens lite illa upp när det verkar som att någon hånskrattar åt dig. Börja kanske inte skicka skrattande ansikten när någon har fel eller så...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 november 2019 kl. 22:02:21
Jag har inte blandat ihop dem. Vad menar du?

Vänta... Jaha, jag har visst blandat ihop dem, fel av mig... Det var förresten namnen jag blandade ihop, inte hur de ser ut. Jag hade för mig att jag hade läst att det var Oscar som skulle medverka i filmen...

"Förlåt jag skrattar åt men jag vet så mycket så jag tyckte var lite kul att du bland ihop dom. Hoppas du inte tar illa up."

Och där skryter du... lite svårt att inte ta ens lite illa upp när det verkar som att någon hånskrattar åt dig. Börja kanske inte skicka skrattande ansikten när någon har fel eller så...

Tog bort skrattande ansikten Emoji  för att du inte skulle vara ledsen eller upprörd.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.