Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bubsy

Startat av MOA, 29 oktober 2020 kl. 13:18:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Denna irriterande karaktär med en sjukt irriterande catchphrase skulle fått ett eget program men tack & lov blev de aldrig av.Bubsy e inget annat än den mest ökända Sonic Ripoffen som skapades på 90-Talet.
Jag e också 99% säker på att denna pilot aldrig sänts i Sverige

gstone

Citat från: MOA skrivet 29 oktober 2020 kl. 13:18:07
Denna irriterande karaktär med en sjukt irriterande catchphrase skulle fått ett eget program men tack & lov blev de aldrig av.Bubsy e inget annat än den mest ökända Sonic Ripoffen som skapades på 90-Talet.
Jag e också 99% säker på att denna pilot aldrig sänts i Sverige

What could possibly go wrong.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 29 oktober 2020 kl. 17:18:55
What could possibly go wrong.
Vilket också e namnet på den där förbannade piloten

jimstrom

Problemet med Bubsy var att dom försökte göra honom till Sonic, i spelet "Claws Encounter of the Fur Kind" Har Bubsy sarkastiska kommentarer innan varje bana, bla. sagda replik "What could possibly go worng?" problemet är att Rob Paulsen inte leverar repliken med sarkasm, om Paulsen gjort Bubsy mer som Raphael i TMNT sådär lagom sarkastisk och lite tillbaka dragen, tror jag karaktären hade fungerat bättre.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

MOA

Citat från: jimstrom skrivet 29 oktober 2020 kl. 19:27:40
Problemet med Bubsy var att dom försökte göra honom till Sonic, i spelet "Claws Encounter of the Fur Kind" Har Bubsy sarkastiska kommentarer innan varje bana, bla. sagda replik "What could possibly go worng?" problemet är att Rob Paulsen inte leverar repliken med sarkasm, om Paulsen gjort Bubsy mer som Raphael i TMNT sådär lagom sarkastisk och lite tillbaka dragen, tror jag karaktären hade fungerat bättre.
Rob Paulsen hatade att spela Bubsy

jimstrom

Oh ja, det har han uttryckt tydligt ett flertal gånger i sin egna podcast Talkin' Toons :D
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios

Citat från: MOA skrivet 29 oktober 2020 kl. 13:18:07
Denna irriterande karaktär med en sjukt irriterande catchphrase skulle fått ett eget program men tack & lov blev de aldrig av.Bubsy e inget annat än den mest ökända Sonic Ripoffen som skapades på 90-Talet.
Jag e också 99% säker på att denna pilot aldrig sänts i Sverige

Japp tack och lov för det. Gillade henne aldrig heller.  :o

Will Siv

Citat från: Elios skrivet 24 oktober 2021 kl. 05:33:44Japp tack och lov för det. Gillade henne aldrig heller.  :o
*han, honom.

Fast han spelades av en kvinna i "3D".

Will Siv

#8
Kan också nämna att en annan karaktär som Rob ogillade mer än Bubsy var "Coconut Fred"

har den nånsin visats i Sverige?


MOA

Citat från: Will Stewart skrivet 12 augusti 2022 kl. 22:29:08Kan också nämna att en annan karaktär som Rob ogillade mer än Bubsy var "Coconut Fred"

har den nånsin visats i Sverige?
Tror int de

Lillefot

Citat från: Will Stewart skrivet 12 augusti 2022 kl. 22:29:08Kan också nämna att en annan karaktär som Rob ogillade mer än Bubsy var "Coconut Fred"

har den nånsin visats i Sverige?
Sökte i mediedatabasen och kunde inte hitta någonting. Det är förvisso ingen garanti, men det tyder på att den inte har sänts i Sverige alls. Dubbad eller ej.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Will Siv

Citat från: MOA skrivet 12 augusti 2022 kl. 22:43:05Tror int de
Citat från: Lillefot skrivet 12 augusti 2022 kl. 22:44:40Sökte i mediedatabasen och kunde inte hitta någonting. Det är förvisso ingen garanti, men det tyder på att den inte har sänts i Sverige alls. Dubbad eller ej.
Om den hade det, vem tror ni kunde spela Fred?

Här är mina förslag:

Anders Öjebo.
Andreas Nilsson.
Peter Sjöquist.
Nick Atkinson.

( obs! Kim Sulocki går inte )

Lillefot

#12
Citat från: Will Stewart skrivet 13 augusti 2022 kl. 17:17:38Om den hade det, vem tror ni kunde spela Fred?

Här är mina förslag:

Anders Öjebo.
Andreas Nilsson.
Peter Sjöquist.
Nick Atkinson.

( obs! Kim Sulocki går inte )
Ole Ornered hade kunnat bli en kandidat, hans röst är lite mer speciell men han hade säkert behållit känslan (kanske till och med bättre).
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Skokaka


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.