Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skickade PM

Startat av TBT_STR_QR, 11 december 2016 kl. 09:32:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TBT_STR_QR

Är möjligt att se de meddelanden man har skickat som ett meddelande till andra användare?

Tack på förhand!
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Daniel Hofverberg

Visst kan du det. Gå bara in under "Mina meddelanden", och klicka sen på "Skickade meddelanden" i vänstermenyn. :)

gstone

Fråga Daniel.

Får du alla PM som skickas till dig ?

Alltså är funktionen pålitlig ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Känns väldigt förvirrande nuförtiden. Det heter både PM och DM. Alltså Privat och Direkt meddelanden. Men är det ens någon skillnad på det överhuvudtaget?  ???

Varsågod

PM (eller "pm", som det också kan skrivas) kommer i första hand från den latiska termen "promemoria", som något förenklat kan sägas ha betydelsen "minnesanteckning". Det har länge använts som beteckning för internmeddelanden och/eller instruktioner på arbetsplatser, etc, analogt med "memo" - även det en förkortning av ett latinskt uttryck.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 januari 2020 kl. 15:08:34
Fråga Daniel.

Får du alla PM som skickas till dig ?

Alltså är funktionen pålitlig ?
Hur ska jag kunna veta det...? Jag är ju liksom inte synsk, så att jag vet när alla skickar PM... ::)

Såvitt jag vet är PM-funktionen tillförlitlig, och jag har i alla fall inte hört något som tyder på att någon skickat något som inte kommit fram, men säker kan jag förstås inte vara.

Å andra sidan är ju heller inte e-post 100% tillförlitligt, utan det händer att mejl kommer bort, så om man ska hårdra saken får man väl säga att inga kommunikationsvägar är 100% tillförlitliga och stabila.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 januari 2020 kl. 03:34:02
Hur ska jag kunna veta det...? Jag är ju liksom inte synsk, så att jag vet när alla skickar PM... ::)

Såvitt jag vet är PM-funktionen tillförlitlig, och jag har i alla fall inte hört något som tyder på att någon skickat något som inte kommit fram, men säker kan jag förstås inte vara.

Å andra sidan är ju heller inte e-post 100% tillförlitligt, utan det händer att mejl kommer bort, så om man ska hårdra saken får man väl säga att inga kommunikationsvägar är 100% tillförlitliga och stabila.

Det spelar ändå ingen roll nu. Du besvarade det jag frågade om i mitt PM i en tråd än då. Så det är inte viktigt längre  ;) :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Daniel: Såg du PM:et som jag skickade till dig 19 Januari

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.