Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Mufasa: Lejonkungen (Mufasa: The Lion King, 2024)

Startat av Elios, 6 maj 2023 kl. 15:32:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Borde vi inte byta kategori på denna tråd ?

Erika Kankse du kan flytta den till Filmer och TV-serier
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Tror ni filmen kommer dubbas ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2024 kl. 18:03:03Tror ni filmen kommer dubbas ?
Första filmen dubbas så ja, det tror jag.

TonyTonka

Jag är tyvärr inte så optimistisk för denna filmen. Den första spelfilmen saknade tyvärr all magi som den tecknade klassikern hade, men om det är en originell historia kanske den har potential att vara lite bättre.  :-\
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  1 maj 2024 kl. 20:41:07Jag är tyvärr inte så optimistisk för denna filmen. Den första spelfilmen saknade tyvärr all magi som den tecknade klassikern hade, men om det är en originell historia kanske den har potential att vara lite bättre.  :-\
Har knappt sett den ännu, men jag håller med om att 2019-års spelfilm saknar magi och allt som den tecknade har.

Den enda nyinspelning som är sämre är Pinocchio 2022, har knappt sett den heller, men man ser lång väg att den inte alls är någon höjdare, och filmkritikerna verkar hålla med mig på den punkten, den filmens ton är enormt barnslig t.o.m. för målgruppen i mitt tycke.  :-\ :o

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 maj 2024 kl. 20:57:33Har knappt sett den ännu, men jag håller med om att 2019-års spelfilm saknar magi och allt som den tecknade har.

Den enda nyinspelning som är sämre är Pinocchio 2022, har knappt sett den heller, men man ser lång väg att den inte alls är någon höjdare, och filmkritikerna verkar hålla med mig på den punkten, den filmens ton är enormt barnslig t.o.m. för målgruppen i mitt tycke.  :-\ :o
Jag ser i alla fall väldigt mycket framemot den, men vi är ju alla olika med egna smaker och förutfattad meningar ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2024 kl. 22:24:53Jag ser i alla fall väldigt mycket framemot den
Och det har du givetvis all rätt att göra, finns inget som hindrar dig.  ;)

Steffan Rudvall

Här är den svenska bioafficien. Föräldralös och främling stämmer väl dock mer in på sonen Simba. Det sägs väl aldrig rakt ut i originalfilmen från 1994 men det ska väl inte föreställa att Mufasa är föräldralös han har ju en bror dessutom.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 maj 2024 kl. 20:12:13Här är den svenska bioafficien. Föräldralös och främling stämmer väl dock mer in på sonen Simba. Det sägs väl aldrig rakt ut i originalfilmen från 1994 men det ska väl inte föreställa att Mufasa är föräldralös han har ju en bror dessutom.

I den här filmen är det hans adoptiv bror.

rollista har nämligen både två skådespelare som Mufasas Mamma och Pappa och Scars mamma och pappa 
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 maj 2024 kl. 20:12:13Här är den svenska bioafficien. Föräldralös och främling stämmer väl dock mer in på sonen Simba. Det sägs väl aldrig rakt ut i originalfilmen från 1994 men det ska väl inte föreställa att Mufasa är föräldralös han har ju en bror dessutom.

Undrar om filmen kommer dubbas eller om det blir som Alice i Spegelandet   ???
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Bib

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2024 kl. 20:27:01I den här filmen är det hans adoptiv bror.

rollista har nämligen både två skådespelare som Mufasas Mamma och Pappa och Scars mamma och pappa
Men det betyder ju att Scar faktiskt är den rätta arvingen så det förstör ju originalfilmen

Disneyfantasten

Simba är ju inte heller föräldralös, hans mamma lever ju.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 maj 2024 kl. 21:04:38Simba är ju inte heller föräldralös, hans mamma lever ju.
Han är inte föräldrarlös men han är ifrån sina föräldrar och han är ju en främling för Timon och Pumbaa när de stöter på honom.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 maj 2024 kl. 21:09:08Han är inte föräldrarlös men han är ifrån sina föräldrar och han är ju en främling för Timon och Pumbaa när de stöter på honom.
Ungefär som med Dumbo då, alltså att han inte är föräldralös men är ifrån sin mamma?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 maj 2024 kl. 21:11:17Ungefär som med Dumbo då, alltså att han inte är föräldralös men är ifrån sin mamma?
Ja, föräldralösa är de ju inte men nästintill då i alla fall Simba växer upp utan sina föräldrar.