Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Flykten från hönsgården (Chicken Run)

Startat av love_sharon, 6 december 2006 kl. 16:12:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: Elios skrivet 19 augusti 2019 kl. 22:50:44
På hemsidan står det även Doktor Snuggles, Smurfarna och den förtrollande flöjten & Trolltyg i Tomteskogen.
Utöver dem du nämnde här ovanför.  ;D

Tror vi nog har missförstått varandra lite nu. :)

Disneyfantasten undrade om Kjell Bergqvist dubbat något mer efter "Flykten från hönsgården". Delen "men annars har han knappt dubbat något alls. Vad jag kan komma ihåg." på mitt svar åsyftades på fler dubbningar gjorda efter "Flykten från hönsgården", "Spy Kids" och "Sagoberättaren". Jag uttryckte mig nog inte tillräckligt tydligt på den punkten så jag ursäktar mig. :)   

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 20 augusti 2019 kl. 05:20:23
Tror vi nog har missförstått varandra lite nu. :)

Disneyfantasten undrade om Kjell Bergqvist dubbat något mer efter "Flykten från hönsgården". Delen "men annars har han knappt dubbat något alls. Vad jag kan komma ihåg." på mitt svar åsyftades på fler dubbningar gjorda efter "Flykten från hönsgården", "Spy Kids" och "Sagoberättaren". Jag uttryckte mig nog inte tillräckligt tydligt på den punkten så jag ursäktar mig. :)   

Egentligen undrade jag över rollinsatser överlag av honom, men det gör detsamma, nu minns jag att han är den sista överlevande från ensemblen av Dr Snuggles, jag tänkte inte på att han medverkade där men nu minns jag...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 augusti 2019 kl. 08:14:00
Egentligen undrade jag över rollinsatser överlag av honom, men det gör detsamma, nu minns jag att han är den sista överlevande från ensemblen av Dr Snuggles, jag tänkte inte på att han medverkade där men nu minns jag...

Har inget minne utav det. Bara att det var Dr. Snuggles som spelades av John Harryson.  8)

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 augusti 2019 kl. 08:14:00
Egentligen undrade jag över rollinsatser överlag av honom, men det gör detsamma, nu minns jag att han är den sista överlevande från ensemblen av Dr Snuggles, jag tänkte inte på att han medverkade där men nu minns jag...

Han var med i några dubbningar här och där under 70- och 80-talen, men efter det är det nog bara dessa tre dubbningar (gjorda tidigt 2000-tal) som han har medverkat i.

gstone

Undrar vem som blir ny röst åt Fjäder på svenska .

Tack vare att en ny engelsk röst har valet för honom i den här filmen kan man ju vara rätt säker på att är med och bra skriven brott ur handling med någon replik om hur han gick i pension , dog , åkt på semester eller blev up ät av någon.

Eller att dom bra inte har med honom utan att anmärka på det. En del filmerserie eller uppföljare  kan göra så med karaktärer vars skådespelare har dött.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Ja Timothy Spall som spelade Knyck i originalversionen som spelades av Lasse Brandeby lever ju så om han är med lär dem ju definitivt ta med honom igen.
Men Benjamin Whitrow som spelade Herr Fjäder i originalversionen gick bort för 2 år sedan så om han är med igen tar dem ju antingen in en ny eller så är den karaktären inte med alls.  ::)

gstone

Kommer Mel Gibson ersättas eftersom han är så ogillad idag ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: gstone skrivet 26 november 2019 kl. 21:25:35
Kommer Mel Gibson ersättas eftersom han är så ogillad idag ?
Hittar INGENTING som tyder på att många ogillar honom, jag tror du bara säger så för att DU ogillar honom

gstone

#23
Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 november 2019 kl. 21:31:29
Hittar INGENTING som tyder på att många ogillar honom, jag tror du bara säger så för att DU ogillar honom

Hörde du inte att sa neger och antismetisika oytryck till en polisiär början av 2000-talet.

Och att han gjord en film sär poängen var  " judarna döda Jesus !" Så jag tror många rent av hattar honom idag.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: gstone skrivet 26 november 2019 kl. 21:35:14
Hörde du inte att sa neger och antismetisika oytryck till en polisiär början av 2200-talet.

Och att han gjord en film sär poängen var  " judarna döda Jesus !" Så jag tror många rent av hattar honom idag.
Jag har inte sett några tecken på att några hatar honom för det där, det är nog bara du som gör det

Och 2200-talet har inte ens börjat

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 november 2019 kl. 21:40:26
Jag har inte sett några tecken på att några hatar honom för det där, det är nog bara du som gör det

Och 2200-talet har inte ens börjat

Skrev fel
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 november 2019 kl. 21:40:26
Jag har inte sett några tecken på att några hatar honom för det där, det är nog bara du som gör det

Och 2200-talet har inte ens börjat

Han regerad ganska starkt mot en polis som haffade honom för fort körning tror, och neger och antiimperialistiska saker.

Film journalister   talar alltid  om hur han är utfrusen ur Hollywood  efter det. Alla filmer efter rått värkar funderat mestadels själv tror jag.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Fast nej, Mel Gibson har varit ratad många år nu. Inte bara för sina politiska åsikter men också för att han varit oerhört snobbig och självgod, och rent ut sagt ett svin. Nu har han ju hållt käft många år som tur är, men tycker han kunde hållt käft och stannat borta från rampljuset ännu längre. En gång svin alltid svin.

https://www.huffpost.com/entry/mel-gibson-new-movie-comeback-anti-semitic-rant_n_5cd98cf7e4b0c388e584febd?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAA554DlEO9ooN6bY9_pt5OTO3jZnjEPxIdmraJ2-eyKnkDGuyUdlgFGkuCxD3Exmf3ov7HaJV1dkJXMbeh4JuYZi91x2G9PO1GnRI1kPO9Pm3GFWAYh-fwMbbjG5m4adTFAxlYoAKXg9wctEy5ZCh0wm3rFoBPdYHj4bWlQ3Vr4a

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 26 november 2019 kl. 22:18:19
Fast nej, Mel Gibson har varit ratad många år nu. Inte bara för sina politiska åsikter men också för att han varit oerhört snobbig och självgod, och rent ut sagt ett svin. Nu har han ju hållt käft många år som tur är, men tycker han kunde hållt käft och stannat borta från rampljuset ännu längre. En gång svin alltid svin.

https://www.huffpost.com/entry/mel-gibson-new-movie-comeback-anti-semitic-rant_n_5cd98cf7e4b0c388e584febd?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAA554DlEO9ooN6bY9_pt5OTO3jZnjEPxIdmraJ2-eyKnkDGuyUdlgFGkuCxD3Exmf3ov7HaJV1dkJXMbeh4JuYZi91x2G9PO1GnRI1kPO9Pm3GFWAYh-fwMbbjG5m4adTFAxlYoAKXg9wctEy5ZCh0wm3rFoBPdYHj4bWlQ3Vr4a

Fast det var ändå kul att han var med i Expendables 3. Man glömmer liksom inte hans fight med Sylvester Stallone där.  ;D

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 26 november 2019 kl. 22:18:19
Fast nej, Mel Gibson har varit ratad många år nu. Inte bara för sina politiska åsikter men också för att han varit oerhört snobbig och självgod, och rent ut sagt ett svin. Nu har han ju hållt käft många år som tur är, men tycker han kunde hållt käft och stannat borta från rampljuset ännu längre. En gång svin alltid svin.

https://www.huffpost.com/entry/mel-gibson-new-movie-comeback-anti-semitic-rant_n_5cd98cf7e4b0c388e584febd?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAA554DlEO9ooN6bY9_pt5OTO3jZnjEPxIdmraJ2-eyKnkDGuyUdlgFGkuCxD3Exmf3ov7HaJV1dkJXMbeh4JuYZi91x2G9PO1GnRI1kPO9Pm3GFWAYh-fwMbbjG5m4adTFAxlYoAKXg9wctEy5ZCh0wm3rFoBPdYHj4bWlQ3Vr4a

Man måste lära sig att förlåta.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.