Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Barnprogram på svt

Startat av TonyTonka, 18 juli 2013 kl. 02:33:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gustav Jonsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 september 2019 kl. 07:55:02
Nej, Disneyprogrammen går inte att se i efterhand på SVT Play. Det gäller både Disneydags och Nalle Puh. Man får titta på dem eller spela in dem när de sänds.

Streama går ju på sätt och vis eftersom man kan se kanalerna live.

Innan kunde man se Disneydags & Doktor McStuffins på SVT Play som del av Morgonshowen men den sänds inte på helgerna längre.

Anders M Olsson

Citat från: Gustav Jonsson skrivet  8 september 2019 kl. 20:06:12
Innan kunde man se Disneydags & Doktor McStuffins på SVT Play som del av Morgonshowen men den sänds inte på helgerna längre.

Ja, det stämmer. Det gick ett tag (vet inte hur länge). Men sen ändrade de så att Morgonshowen lades upp på SVT Play med Disneyprogrammen bortklippta.

Doktor McStuffins fanns också ett tag som fristående program på SVT Play 2013-2014. Möjligen kan även andra av söndagsprogrammen kl. 8 ha lagts upp på SVT Play.

Förmodligen tillåter inte SVTs avtal med Disney att de lägger upp programmen på SVT Play. Antingen förbjuder Disney det helt, eller så kräver de mer betalt än vad SVT är berett att betala för möjligheten.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 september 2019 kl. 20:37:24
Förmodligen tillåter inte SVTs avtal med Disney att de lägger upp programmen på SVT Play. Antingen förbjuder Disney det helt, eller så kräver de mer betalt än vad SVT är berett att betala för möjligheten.
Och/eller så kräver Disney att SVT lägger upp program på nätet i krypterad form (DRM-skydd), med högre säkerhet än vad SVT har teknisk möjlighet till.

Trots allt verkar ju exempelvis Kalle Anka och hans vänner önskar god jul publiceras på NRK TV i krypterat skick, men på SVT Play finns det väl ingenting som är krypterat eller DRM-skyddat (såvitt jag vet).

Anders M Olsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 september 2019 kl. 20:37:24
Doktor McStuffins fanns också ett tag som fristående program på SVT Play 2013-2014. Möjligen kan även andra av söndagsprogrammen kl. 8 ha lagts upp på SVT Play.

Tydligen lade SVT upp alla Disneys söndagsprogram (de som sändes c:a kl 8:00) på SVT Play under åren 2013 och 2014. Förutom Doktor McStuffins har jag även hittat nerladdningar från SVT Play från de åren av

  • Sofia den första
  • Jake och piraterna i Landet Ingenstans
  • Små Einsteins
Det skulle vara intressant att veta varför de inte fortsatte. Kanske det blev bråk med Disney?

Disneyfantasten

Goda nyheter! Jag läste just på SVT-tablån att Hotell Kantarell kommer att börja sändas igen vid 2020-01-05, kl. 07:55!  :D

Hoppas att Hemliga Klubben med Tant Lyckra också kommer att visas framöver...

Oskar

Jag har läst att Richard Scarrys äventyrsvärld gått på TV1000 också under titel Richard Scarrys sysselvärld.
Är det samma dubbning som svt eller egen dubbning som bara vissa på TV1000?
Jag har läst på Svensk mediedatabas (SMDB) under Hilbur & Co.

Will Siv

Citat från: Elios skrivet  7 februari 2019 kl. 02:33:39
Jo Fragglarna också.  ;D

Bra att du citerade det för original inlägger verkar ha tagits bort....  :-\

jag kommer ihåg nästan varenda serie på listan :)


Will Siv

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 juni 2019 kl. 20:46:53
Jag har fått fram följande genom att söka på SMDB:

Lantmusen och Stadsmusen - 2008-11-14
Angelina Ballerina - 2008-03-17
Gnottarna - 2008-09-16
Tweenies - 2014-06-13

"Lantmusen och Stadsmusen" . jag har funderat på den serien ett tag nu, men jag kom inte ihåg vad den hette, bara att serien va väldigt likt "Bernard & Bianca"

Serien finns på Prime Video men bara på engelska.


Vilka var dom svenska rösterna?

Jag tror Andreas Nilsson var "Stadsmusen"

E

Citat från: Will Stewart skrivet  4 december 2021 kl. 08:16:46
Jag tror Andreas Nilsson var "Stadsmusen"
Helt rätt. Alexander som musen heter dubbas av honom. Och Emelie som Lantmusen heter dubbas av Anna-Lotta Larsson

Will Siv

en fråga:

har Erik ( som gjorde listan ) hoppat av forumet?

för jag hittar inte inlägg från han, väldigt tråkigt för den listan var jättebra, men jag undrar om det var fler program som inte var med på den som han visste om :-\

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet  4 december 2021 kl. 15:22:12
en fråga:

har Erik ( som gjorde listan ) hoppat av forumet?

för jag hittar inte inlägg från han, väldigt tråkigt för den listan var jättebra, men jag undrar om det var fler program som inte var med på den som han visste om :-\
Han svarade dig så sent som idag.
Citat från: E skrivet  4 december 2021 kl. 08:47:58
Helt rätt. Alexander som musen heter dubbas av honom. Och Emelie som Lantmusen heter dubbas av Anna-Lotta Larsson

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 december 2021 kl. 15:32:49
Han svarade dig så sent som idag.

jag menar Erik Dahlberg.

vänta, nu såg jag att E är Erik.

Will Siv

Citat från: E skrivet  4 december 2021 kl. 08:47:58
Helt rätt. Alexander som musen heter dubbas av honom. Och Emelie som Lantmusen heter dubbas av Anna-Lotta Larsson

har du kvar listorna av program på Barnkanalen? jag hittade inte dit inlägg som Elios citerade....

MOA

Citat från: Lilla My skrivet  9 juni 2019 kl. 15:32:58
En dröm jag har är ju dock att återse gamla Bolibompa-inspelningar från studion. Kommer antagligen inte hända med tanke på hur många gäster, telefonsamtal och annat som hände då som av rättighetsskäl nog inte kan visas på TV igen, men det är ändå en dröm. De få klipp som finns på Youtube från sent 90-tal eller tidigt 2000-tal är magisk nostalgi.

Minns också när de bytte studio (dels första gången och sedan andra gången, när det blev en jättestor grej av det) och hela teamet var inkluderade för att vänja barnen vid att programmet skulle se annorlunda ut i framtiden. Så mycket hjärta på det!
Ja sånt saknar man

Will Siv

#74
en till serie jag kommer ihåg är Dr. Dog ( Dr. Hund ), en del avsnitt finns på YT men bara på Turkiska!

vilka gjorde dom svenska rösterna?

Update: jag tror Björn Gedda spelade titelkaraktären.