Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Askungen 2 Drömmen Slår In

Startat av Disneyfantasten, 13 april 2020 kl. 17:50:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vilka spelar Niclas Ekholm, Maria Kihl, Anna Nyman, Amanda Flack, Tomas Futvoye, Edvin Buregren, Christian Jernbro, Bittan Norman, Benke Skogholt och Stefan Berglund i filmen?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 april 2020 kl. 17:50:44
Vilka spelar Niclas Ekholm, Maria Kihl, Anna Nyman, Amanda Flack, Tomas Futvoye, Edvin Buregren, Christian Jernbro, Bittan Norman, Benke Skogholt och Stefan Berglund i filmen?

Jag känner inte igen namnen Amanda Flack, Tomas Futvoye, Edvin Buregren, Christian Jernbro och Bittan Norman   ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 april 2020 kl. 18:03:17
Jag känner inte igen namnen Amanda Flack, Tomas Futvoye, Edvin Buregren, Christian Jernbro och Bittan Norman   ???

Tomas Futvoye spelar bland annat Tantor som barn i Tarzan och Blunder som barn i Den Lilla Sjöjungfrun 2 Havets Hemlighet!  ;)

Christian Jernbro har bland annat varit med som en av Jordekorrarna i Björnbröder (den andra spelas av Niclas Ekholm), "övriga röster" i Ett Småkryps Liv, m.fl. (dessutom så var han ofta ljudtekniker i KM Studios dubbningar 2000-2004)

Bittan Norman har också varit med och gjort en del mindre roller hos KM Studio 2000-2004, skulle gissa att hon är släkt med Ola Norman (som spelar Bagaren i filmen och som också varit ljudtekniker på KM Studio 2000-2004 likaväl som han hoppat in i mindre roller)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 april 2020 kl. 18:08:22
Tomas Futvoye spelar bland annat Tantor som barn i Tarzan och Blunder som barn i Den Lilla Sjöjungfrun 2 Havets Hemlighet!  ;)

Christian Jernbro har bland annat varit med som en av Jordekorrarna i Björnbröder (den andra spelas av Niclas Ekholm), "övriga röster" i Ett Småkryps Liv, m.fl. (dessutom så var han ofta ljudtekniker i KM Studios dubbningar 2000-2004)

Bittan Norman har också varit med och gjort en del mindre roller hos KM Studio 2000-2004, skulle gissa att hon är släkt med Ola Norman (som spelar Bagaren i filmen och som också varit ljudtekniker på KM Studio 2000-2004 likaväl som han hoppat in i mindre roller)

Vad du vet MYCKET OM DUBBNING ! ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 april 2020 kl. 18:24:11
Vad du vet MYCKET OM DUBBNING ! ;D ;D

Det är faktiskt ganska enkelt, dels har jag googlat på hemsidan och söks upp i "Svenska röster & credits" och dels har jag med åren lärt mig mer och mer inom dubbning...

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 april 2020 kl. 18:03:17
Jag känner inte igen namnen Amanda Flack, Tomas Futvoye, Edvin Buregren, Christian Jernbro och Bittan Norman   ???

Jag trodde att Amanda Flack var släkt med Marie Kühler-Flack (Kajsa Anka, Alkmene i Herkules, Ursula Stanhope i Djungel George, Storasystern i omdubbningen av Alice i Underlandet och Weebo i Flubber) och Peter Flack (Victor i Ringaren i Notre Dame), så jag googlade och fick veta att så var fallet!  :) (hon är deras dotter)

Förresten så kollade jag också upp Lasse Kühler (Maries Pappa) som levde 1938-2014, må han vila i frid...

Elios

Tomas Futvoye låter väldigt bekant. Vad har han mer varit med i?^^

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 14 april 2020 kl. 00:34:54
Tomas Futvoye låter väldigt bekant. Vad har han mer varit med i?^^

Till exempel Tantor som barn Tarzan!

Förresten så antar jag att han måste spela Pojken som ger Askungen en ros!

Någon som vet resten?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 april 2020 kl. 18:08:22
Tomas Futvoye spelar bland annat Tantor som barn i Tarzan och Blunder som barn i Den Lilla Sjöjungfrun 2 Havets Hemlighet!  ;)

Christian Jernbro har bland annat varit med som en av Jordekorrarna i Björnbröder (den andra spelas av Niclas Ekholm), "övriga röster" i Ett Småkryps Liv, m.fl. (dessutom så var han ofta ljudtekniker i KM Studios dubbningar 2000-2004)

Bittan Norman har också varit med och gjort en del mindre roller hos KM Studio 2000-2004, skulle gissa att hon är släkt med Ola Norman (som spelar Bagaren i filmen och som också varit ljudtekniker på KM Studio 2000-2004 likaväl som han hoppat in i mindre roller)

Kom på att Christian Jernbro är Deadpool :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Erika

Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 november 2020 kl. 21:01:32
Wade Wilson?

:D

Men för att vara lite seriös... Disneyfantasten, du kan läsa lite om Deadpool här.

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 21 november 2020 kl. 08:50:59
:D

Men för att vara lite seriös... Disneyfantasten, du kan läsa lite om Deadpool här.

Dock handlade detta ämne egentligen om Askungen 2 Drömmen Slår In...