Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2019 kl. 17:18:54
Andlegingen till att jag gärna vill ha credits till Angry Birds movie 2 så gärna är att jag vill avgöra om jag ska se filmen eller inte.

Jag fakist gjort en lista över all filmer jag ska se fram tilm November 2020 men hag ändrar i fall några filmer som
jag gärna vill se föt realse datum i sverige. Och jag avgöra ofta om jag ska se en animerad utifrån rösterna.

Ibland går filmer bara på svenska då vill jag bara se dom på bio om dom svenska rösterna är bra.

Om det gåt ser jag gärna på engelska. Men biografen som ligger närmast mig visar bara animerad filmer på Svenska. Och det är bra att gå ditr för den ör så himla nära mitt hem !

Jag hoppas jag förklarade allt bra.

Själv har jag bestämt mig för att jag i fortsättningen kommer att se samtliga kommande långfilmer från både Walt Disney Animation Studios och Pixar Animation Studios på bio!  :) (Toy Story 4 kommer att ha premiär i slutet av augusti men jag kommer inte att kunna se den förrän omkring mitten av september, då jag skulle tro att det lär bli överbefolkat vid premiären, Frost 2 har premiär juldagen så där kan min dag då jag ser filmen dröja till januari, i värsta fall ända till mitten av den månaden beroende på när credits kommer till hemsidan, då kanske det blir lättare med Framåt som har premiär nästan i början av mars 2020 och som jag kommer att se i mitten av mars om allt går som det ska, Soul har amerikansk premiär i juni 2020 så jag antar att den enligt traditionen lär få svensk premiär i slutet av augusti, sedan har Disney Animation också annonserat filmpremiärer med obestämda titlar 2020-11-25, 2021-11-24 respektive 2022-11-22 enligt Wikipedia, likaväl som Pixar också annonserat filmpremiärer med obestämda titlar 2021-06-18, 2022-03-18 respektive 2022-06-17, möjligen kan några av dessa vara Insidan Ut 2 och Zootropolis 2, som nu är på tal, och i framtiden kanske t.o.m. Zootropolis 3 släpps, men det återstår att se och jag hoppas att Disney såsmåningom avslöjar mer om sina kommande filmpremiärer...)

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2019 kl. 17:18:54
Andlegingen till att jag gärna vill ha credits till Angry Birds movie 2 så gärna är att jag vill avgöra om jag ska se filmen eller inte.


Det är ju typ 2 veckor kvar till release, så det är inte så länge kvar till credits bör släppas och dessutom är det inte direkt bråttom med att få dem. Senare trailrar för filmen verkar dock innehålla rösterna som ska medverka på själva filmens dubbning, så om du tycker det låter bra i trailrarna lär du uppfatta hela dubbningen som bra.
Jag själv känner inte att man kan avgöra om en dubbning är bra enbart efter en lista röstskådespelare, man får ju försöka hitta ljudklipp för att kunna avgöra det, det är just därför jag har sett många av de senaste filmerna jag sett, som jag vet är dubbade, på originalspråk. När det gäller Spider-Verse var jag tveksam över dubbningen, hittade inte särskilt många ljudklipp och föredrog rösterna jag hörde i den engelska trailern över den svenska, till Aladdin hittade jag inte ens en svensk trailer, jag hörde de svenskdubbade låtarna och föredrog låtarna på engelska och till Lejonkungen fanns ingen svensk trailer, jag hörde de svenskdubbade låtarna, jag gillade en av dem på svenska, men föredrog låtarna på engelska. De tre ovanstående såg jag på engelska, Lego-Filmen 2 och Röjar-Ralf kraschar internet såg jag dock svenskdubbade då jag sett deras föregångare på svenska och gillat hur det låter på svenska.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 juli 2019 kl. 17:43:52
Det är ju typ 2 veckor kvar till release, så det är inte så länge kvar till credits bör släppas och dessutom är det inte direkt bråttom med att få dem. Senare trailrar för filmen verkar dock innehålla rösterna som ska medverka på själva filmens dubbning, så om du tycker det låter bra i trailrarna lär du uppfatta hela dubbningen som bra.
Jag själv känner inte att man kan avgöra om en dubbning är bra enbart efter en lista röstskådespelare, man får ju försöka hitta ljudklipp för att kunna avgöra det, det är just därför jag har sett många av de senaste filmerna jag sett, som jag vet är dubbade, på originalspråk. När det gäller Spider-Verse var jag tveksam över dubbningen, hittade inte särskilt många ljudklipp och föredrog rösterna jag hörde i den engelska trailern över den svenska, till Aladdin hittade jag inte ens en svensk trailer, jag hörde de svenskdubbade låtarna och föredrog låtarna på engelska och till Lejonkungen fanns ingen svensk trailer, jag hörde de svenskdubbade låtarna, jag gillade en av dem på svenska, men föredrog låtarna på engelska. De tre ovanstående såg jag på engelska, Lego-Filmen 2 och Röjar-Ralf kraschar internet såg jag dock svenskdubbade då jag sett deras föregångare på svenska och gillat hur det låter på svenska.

Gör som du vill. Men jag vill se rollistan innan jag väljer att se en film på svenska. Det är bara sån jag är.

Ta inte illa up,

Jag gör saker på mitt sätt, du gör dom på ditt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2019 kl. 17:18:54

Jag har faktiskt gjort en lista över alla filmer jag ska se fram till och med November 2020 men jag ändrar i fall några filmer som jag gärna vill se får releasedatum i Sverige.


Jag gör faktiskt också upp listor på vilka filmer jag ska se, fast de gäller bara enskilda år och jag listar bara filmer som släpps under det kommande året (i år 2019 dvs) då jag inte har koll på alla filmer som släpps på bio året därefter. Inte alla filmer jag listar vill jag se på bio, men jag vill se dem ändå, ta till exempel Toy Story 4, jag vill se den men kanske inte på bio.
I år känner jag att de filmer jag har kvar att se på bio är Fast & Furious: Hobbs & Shaw vilken ser skithäftig ut, kanske Stuber som verkar rolig men är lite osäker på om den är biovärd eller ej, möjligen Förfärliga Snömannen som jag gärna ser en trailer till för innan jag bestämmer mig, nya Charlie's Angels verkar kul, Sune i Sunne då föregångaren var bra, Jumanji: The Next Level ser skitrolig samt ascool ut, Star Wars: The Rise of Skywalker verkar intressant fast jag inte vet särskilt mycket om den, En Del av mitt Hjärta verkar som något att gå på med familjen och Frost 2 verkar mycket bättre än föregångaren.
Det finns väldigt få filmer så jag vet att jag ska se 2020 och de är Black Widow, Eternals (älskar Marvel filmer om någon undrar), Framåt verkar rätt så bra, Mulan kanske om jag får se mer av den och My Spy som verkar väldigt rolig. Detta kanske inte hörde hit men det kändes naturligt att ta upp det här med tanke på det ovanstående citatet.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2019 kl. 17:49:39
Gör som du vill. Men jag vill se rollistan innan jag väljer att se en film på svenska. Det är bara sån jag är.

Ta inte illa up,

Jag gör saker på mitt sätt, du gör dom på ditt.

Nä, varför skulle jag ta illa upp? Du har inte gått till personangrepp. Vi är alla olika och gör lite som vi vill, ja, du verkar i varje fall bedöma filmer bättre än min vän som bedömer efter tröga skämt och påstår sig vara en proffskritiker trots att han inte är en kritiker över huvudtaget.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 juli 2019 kl. 18:00:18
Jag gör faktiskt också upp listor på vilka filmer jag ska se, fast de gäller bara enskilda år och jag listar bara filmer som släpps under det kommande året (i år 2019 dvs) då jag inte har koll på alla filmer som släpps på bio året därefter. Inte alla filmer jag listar vill jag se på bio, men jag vill se dem ändå, ta till exempel Toy Story 4, jag vill se den men kanske inte på bio.
I år känner jag att de filmer jag har kvar att se på bio är Fast & Furious: Hobbs & Shaw vilken ser skithäftig ut, kanske Stuber som verkar rolig men är lite osäker på om den är biovärd eller ej, möjligen Förfärliga Snömannen som jag gärna ser en trailer till för innan jag bestämmer mig, nya Charlie's Angels verkar kul, Sune i Sunne då föregångaren var bra, Jumanji: The Next Level ser skitrolig samt ascool ut, Star Wars: The Rise of Skywalker verkar intressant fast jag inte vet särskilt mycket om den, En Del av mitt Hjärta verkar som något att gå på med familjen och Frost 2 verkar mycket bättre än föregångaren.
Det finns väldigt få filmer så jag vet att jag ska se 2020 och de är Black Widow, Eternals (älskar Marvel filmer om någon undrar), Framåt verkar rätt så bra, Mulan kanske om jag får se mer av den och My Spy som verkar väldigt rolig. Detta kanske inte hörde hit men det kändes naturligt att ta upp det här med tanke på det ovanstående citatet.


Jag vill se The Voyage of Doctor Dolittle för det är ett Fantasy äventyr med Robert Doweny Jr i huvudrollen och fast Doweny är live action är det en massa bra skådspelare i filmen som bara gör olika röster.

Jag vill se Cats för jag älskar musikaler och Trailer ser vacker ut, Jag gillar också Ian McKellen jätte mycket och han är med.

Jag vill se Spies in Disguise. Handlingen värkar inte så intersant men jag gillar Tom Holland som gör en röst i filmen och Karen Gillan gör också en röst.

Jag gärna se Framåt för Pixar gör bra  filmerr.

Jag gillar Fantasy och jag älskar Chris Pratt som gör rösten till en an huvudrollerna och Tom Holland är med i den här med.

Jag kankse ser Hitler Komdein JoJo Rabbit för jag gillad regisörernn föra film.

Jag ska abesulte se The King's men för Jane Goldman skrev manus och Ralph Fennis, Charles Dance och Gemma Arterton är med.

Jag ska se Trolls World Tour för Rachel Bloom är skurken och är fantastisk. San Rockwell gör också en röst.

Jag kankse ser Svampbob tre för
Awkwafina gör en röst och handlingen är om hut Svampbob först mötte film andras kartaärnav så det kan bli intersant. Och ebb massa känd sångare kommer ha låter i filmen.

Minions: The Rise of Gru ser jag bara pm dom ta litte nya bra skådspelare att höta röster och om filmstaden visar den på engekska.

Bob's Burgers: The Movie ska jag se.

Mulan ser väldigt artistisk ut.

Måste jag se Birds of Prey för jag vill ha met Harley Quinn Handlingen låter bisarre. All färske få tag ett asiatisk barn för hon har svalt Bilder av Skurkeni filmens penis.

Soul kankse jag ser jag VIill veta met om handlingen.

Live Action Barbie film måste jag se. Marget Robbie spelar Barbie.

Och Greta Gerwig som nyligen var nominerad för två Oscar skriver manus tillsammans med
Noah Baumbach som också är Oscar nominerad.

The Mitchells vs. the Machines kommer jag och se om det är några kändisar som göt rösterna.

Death on the Nile kommer jag se för det en uppföljare till en superbra film.

Jag kanske ser Morbius.

Dune måste jag se för Regissören är ett geni och Boken av Frank Hebert är hyllade


Vivo är en animerad musikal om apor med 11 nya sånger av han som gjord Hamilton så det låter kul.

Cruella måste jag se får Emma Stone har huvudrollen och  Tony MacNamara och Aline Brosh McKenna är bakom manus.

The Eternals värker cool. Hoppas in för mycket av filmen utspelar sig på jorden dock.

Jag har inget intresse för Sonic alls.

Clifford the big red dog värkar hel ointressant och Candyman och Purge 5 bry jag mer inre om heller.

Behöver ung fler Halloiween filmer !

Såg tänker inte se Halloween kills.

Ron's Gone Wrong värkar inte eller intersant och John Laster är inbland och han är en sex offender så nej  !

West Side Story blir nog jätte bra.

Om inte hinderna talar och deras röster görs ac kändisar jag ingen interse för Call of the Wild.


The Witches baserad på en bok av han som skrev Kalle och Cholkad fabriken. Värkar lie väl hemsk för mig med barn som far illa och vad tusan gör Chris Tucker i en skräck film ?😲


X-Men filmen New Mutants kommer jag nog se. Men har väldigt mycket production problem. Mycket filmads om,

Dom byte till och med ute en skådspelare under omfolmimgarna, Jon Hamm  byts ut mot  Antonio Banderas.

Det ät allt jag har att säga om nästa års filmer.



[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2019 kl. 19:26:48

Jag vill se The Voyage of Doctor Dolittle för det är ett Fantasy äventyr med Robert Doweny Jr i huvudrollen och fast Doweny är live action är det en massa bra skådspelare i filmen som bara gör olika röster.

Jag vill se Cats för jag älskar musikaler och Trailer ser vacker ut, Jag gillar också Ian McKellen jätte mycket och han är med.

Jag vill se Spies in Disguise. Handlingen värkar inte så intersant men jag gillar Tom Holland som gör en röst i filmen och Karen Gillan gör också en röst.

Jag gärna se Framåt för Pixar gör bra  filmerr.

Jag gillar Fantasy och jag älskar Chris Pratt som gör rösten till en an huvudrollerna och Tom Holland är med i den här med.

Jag kankse ser Hitler Komdein JoJo Rabbit för jag gillad regisörernn föra film.

Jag ska abesulte se The King's men för Jane Goldman skrev manus och Ralph Fennis, Charles Dance och Gemma Arterton är med.

Jag ska se Trolls World Tour för Rachel Bloom är skurken och är fantastisk. San Rockwell gör också en röst.

Jag kankse ser Svampbob tre för
Awkwafina gör en röst och handlingen är om hut Svampbob först mötte film andras kartaärnav så det kan bli intersant. Och ebb massa känd sångare kommer ha låter i filmen.

Minions: The Rise of Gru ser jag bara pm dom ta litte nya bra skådspelare att höta röster och om filmstaden visar den på engekska.

Bob's Burgers: The Movie ska jag se.

Mulan ser väldigt artistisk ut.

Måste jag se Birds of Prey för jag vill ha met Harley Quinn Handlingen låter bisarre. All färske få tag ett asiatisk barn för hon har svalt Bilder av Skurkeni filmens penis.

Soul kankse jag ser jag VIill veta met om handlingen.

Live Action Barbie film måste jag se. Marget Robbie spelar Barbie.

Och Greta Gerwig som nyligen var nominerad för två Oscar skriver manus tillsammans med
Noah Baumbach som också är Oscar nominerad.

The Mitchells vs. the Machines kommer jag och se om det är några kändisar som göt rösterna.

Death on the Nile kommer jag se för det en uppföljare till en superbra film.

Jag kanske ser Morbius.

Dune måste jag se för Regissören är ett geni och Boken av Frank Hebert är hyllade


Vivo är en animerad musikal om apor med 11 nya sånger av han som gjord Hamilton så det låter kul.

Cruella måste jag se får Emma Stone har huvudrollen och  Tony MacNamara och Aline Brosh McKenna är bakom manus.

The Eternals värker cool. Hoppas in för mycket av filmen utspelar sig på jorden dock.

Jag har inget intresse för Sonic alls.

Clifford the big red dog värkar hel ointressant och Candyman och Purge 5 bry jag mer inre om heller.

Behöver ung fler Halloiween filmer !

Såg tänker inte se Halloween kills.

Ron's Gone Wrong värkar inte eller intersant och John Laster är inbland och han är en sex offender så nej  !

West Side Story blir nog jätte bra.

Om inte hinderna talar och deras röster görs ac kändisar jag ingen interse för Call of the Wild.


The Witches baserad på en bok av han som skrev Kalle och Cholkad fabriken. Värkar lie väl hemsk för mig med barn som far illa och vad tusan gör Chris Tucker i en skräck film ?😲


X-Men filmen New Mutants kommer jag nog se. Men har väldigt mycket production problem. Mycket filmads om,

Dom byte till och med ute en skådspelare under omfolmimgarna, Jon Hamm  byts ut mot  Antonio Banderas.

Det ät allt jag har att säga om nästa års filmer.

Spies in Disguise lär jag se då den verkar rätt så rolig. Jojo Rabbit håller jag med om, första trailern var dock inte lika rolig som jag hoppats, men Taika Waititi är ju otroligt rolig så han kan knappast göra mig besviken, Rangnarök och What We Do In The Shadows är några av de roligaste filmerna jag någonsin sett.
Trolls 2: Världsturnén (som den heter på svenska) ser jag fram emot, dock var inte första trailern för denna heller särskilt rolig, men föregångaren var bra så jag tvivlar inte på att denna också är det. Svampbob, Minioner och Dolittle kommer jag säkert se, men knappast på bio, är inte särskilt intresserad. Birds of Prey lär vara bra, bara jag får veta mer om handlingen så kanske jag blir mer hypad. Soul vet jag typ ingenting om, samma sak gäller Dune.
Döden på Nilen kanske är bra, föregångaren var enligt mig inget mästerverk, men den underhöll. Morbius verkar kul, Venom var väldigt rolig och jag tvivlar inte på att samma sak gäller denna. Cruella kan bli bra, gillar också Emma Stone.
Sonic verkar... ingen aning. New Mutants känns knappt som om den kommer släppas ändå. Wonder Woman 1984 kan nog bli riktigt bra, bara den tar mig ut ur upplevelsen som den första gjorde. Fast & Furious 9 lär även den bli bra.
Andra filmer jag ser fram emot inkluderar Pelle Kanin 2, Godzilla vs Kong, tjugofemte Bondfilmen, Scoob, Ghostbusters 2020, Jungle Cruise, Venom 2 och Croodarna 2.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2019 kl. 17:18:54
Andlegingen till att jag gärna vill ha credits till Angry Birds movie 2 så gärna är att jag vill avgöra om jag ska se filmen eller inte.
Jag har inte fått någon creditlista än till Angry Birds 2, och i och med att det är semestertider räknar jag nog inte riktigt med att jag ska få det heller.

Jag kommer kontakta min kontaktperson på SF Studios/Svensk Filmindustri när det är ungefär en vecka kvar tills premiären, d.v.s. om ungefär en vecka, så du får nog ge dig till tåls nån vecka till. Förhoppningsvis är hen tillgänglig och inte på semester, så att jag kan få en creditlista ganska snart efter det. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 juli 2019 kl. 15:57:53
Har du hunnit sammanställa dom 4 serierna som jag skrev här för ett tag sen
Nej, tyvärr inte. :(

Just nu är det stekhett i Skellefteå (över 30 grader), så jag sitter inte vid datorn mer än nödvändigt; och när jag sitter vid datorn går mycket av tiden åt till Dubbningshemsidans nya mobilvänliga och responsiva design, vilket är mycket jobb med.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2019 kl. 22:38:26
Jag har inte fått någon creditlista än till Angry Birds 2, och i och med att det är semestertider räknar jag nog inte riktigt med att jag ska få det heller.

Jag kommer kontakta min kontaktperson på SF Studios/Svensk Filmindustri när det är ungefär en vecka kvar tills premiären, d.v.s. om ungefär en vecka, så du får nog ge dig till tåls nån vecka till. Förhoppningsvis är hen tillgänglig och inte på semester, så att jag kan få en creditlista ganska snart efter det. :)

Inte för att vara jobbig men tror du kommer få credits innan Angry Birds movie 2 har premiär på bio ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2019 kl. 12:28:01
Inte för att vara jobbig men tror du kommer få credits innan Angry Birds movie 2 har premiär på bio ?

Man kan ju inte vara riktigt säker men jag skulle inte tro att han lyckas få credits innan premiären, jag skulle gissa att han får credits tidigast sent på premiärdagen, men man vet ju aldrig säkert
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 juli 2019 kl. 12:54:45
Man kan ju inte vara riktigt säker men jag skulle inte tro att han lyckas få credits innan premiären, jag skulle gissa att han får credits tidigast sent på premiärdagen, men man vet ju aldrig säkert

Hoppas jag inte är jobbig. Som jag ska så vilja veta rösterna för avgöra om jag ska se filmen.

Jag tror inte Angry Birds movie visas me engelsk tal.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Credits till den skotska tv-serien Skokartongens Hemlighet (Shoebox Zoo):

Marnie McBride     Sandra Kassman
Michael Scott        Claes Ljungmark
Toledo                Johan Hedenberg
Edwin                 Björn Granath
Bruno                 Björn Gedda
Ailsa                  Elin Klinga
Wolfgang            Claes Ljungmark
McTaggart          Ola Forssmed
Ross McBride       Niclas Wahlgren
Kyle Stone: Norea Sjöquist
Berättaren: Anders Ahlbom Rosendahl

Övriga röster:
Lucas Krüger
Ewa Fröling
Oliver Åberg
Love Bergström
Jan Modin
Louise Raeder
Ewa Roos

Översättning:
Anoo Bhagavan

Tekniker/mix:
Hasse Jonsson

Dubbproduktion Eurotroll AB/Lasse Svensson

Projektledare SVT: Per-Arne Ehlin


Skådespelarna anges i grupp så jag har identifierat huvudkaraktärernas röster

Källa:
https://www.youtube.com/watch?v=4mIM5fXyZiA

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2019 kl. 12:28:01
Inte för att vara jobbig men tror du kommer få credits innan Angry Birds movie 2 har premiär på bio ?
SF Studios brukar vara väldigt hjälpsamma, så under förutsättning att de har tillgång till uppgifter och att min kontaktperson inte är på semester, så tror jag att jag ska få creditlista senast ett par dagar innan premiären. :)

Dock är jag inte säker på hur det ligger till med dubbningen av just Angry Birds 2, i och med att filmen kommer från Sony Pictures men distribueras av Svensk Filmindustri. Då är ju frågan vem av dem som beställt dubbningen, och om det nu inte är SF, om SF ens har tillgång till uppgifter om dubben...? De borde ha det, men säker kan man som sagt inte vara. Skulle det vara så att Sony Pictures beställt dubben, utan att ha skickat creditlista till SF Studios, så kan det tänkas ta tid och/eller bli svårt att få fram credits. Det är ju också semestertider, så det finns förstås också en risk att min kontaktperson är på semester, och i så fall är jag inte säker på om jag kan få tag i lämplig person i tid. Så det är som sagt ett par stora om...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juli 2019 kl. 18:22:28
SF Studios brukar vara väldigt hjälpsamma, så under förutsättning att de har tillgång till uppgifter och att min kontaktperson inte är på semester, så tror jag att jag ska få creditlista senast ett par dagar innan premiären. :)

Dock är jag inte säker på hur det ligger till med dubbningen av just Angry Birds 2, i och med att filmen kommer från Sony Pictures men distribueras av Svensk Filmindustri. Då är ju frågan vem av dem som beställt dubbningen, och om det nu inte är SF, om SF ens har tillgång till uppgifter om dubben...? De borde ha det, men säker kan man som sagt inte vara. Skulle det vara så att Sony Pictures beställt dubben, utan att ha skickat creditlista till SF Studios, så kan det tänkas ta tid och/eller bli svårt att få fram credits. Det är ju också semestertider, så det finns förstås också en risk att min kontaktperson är på semester, och i så fall är jag inte säker på om jag kan få tag i lämplig person i tid. Så det är som sagt ett par stora om...

Värsta fall för jag vänta med att se film några veckor. Tills dubbnings hemsidan fått in credits eller så skriv någon ner rösterna på Wikipedia vilket händer ibland. Det är ju en så passa stor film att den lär gå på bio ett tag,

Jag antar credits kommer att komma till dubbningshemsidan innan filmen släpps på Blu Ray och Dvd i alla fall ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.