Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 12 maj 2019 kl. 12:53:18
Okej men kommer Pingvinresan 2 upp på hemsidan vid nästa uppdatering :)
Ja, det gör den. :)

gstone

Kommer Angry Birds 2 dubbas av Eurotroll ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 maj 2019 kl. 22:25:13
Kommer Angry Birds 2 dubbas av Eurotroll ?
Det beror på om det är Sony Pictures centralt som beställt dubbningarna, eller om Svensk Filmindustri/SF Video beställt dubbningen - det är inte alls solklart hur det kommer fungera, vid en så udda situation som att SF kommer att distribuera en film från Sony Pictures, istället för UIP (som det logiskt sett borde vara).

Om SF beställer dubbningen lokalt för Skandinavien, så blir det med all säkerhet Eurotroll som dubbar - SF har berättat att det intressant nog brukar både bli bättre resultat och billigare att anlita Eurotroll jämfört med andra dubbningsstudior; så utifrån det är det ju inte förvånansvärt att de håller fast vid dem.

Om det däremot är Sony Pictures som beställer dubbningarna av Angry Birds 2 centralt för hela världen, så gissar jag att det sannolikt kommer bli SDI Media som utför dubbningen; precis som med den första filmen.

Sabelöga

Skulle vilje se creditlista för Dragon Nest: Warriors Dawn. Bra film förresten.

Referens: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dragon_Nest:_Warriors%27_Dawn

När det ändå är på tal, vet nån om tvåan dubbades också?
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 14 maj 2019 kl. 02:52:04
Skulle vilje se creditlista för Dragon Nest: Warriors Dawn. Bra film förresten.
Jag misstänker att det inte blir helt enkelt att få fram, men jag ska göra allt jag kan. :)

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 13 maj 2019 kl. 16:22:12
Vill se credits till dessa:

Trolls
Antz
Brum
Eloise (en serie som går på Barnkanalen)
Scooby Doo - Mysteriegänget
Thomas och vännerna
I drömmarnas trädgård
Vildkatten Banjo
Tinga Tinga Sagor
Flåklypa Grand Prix
Jag var 100% säker på att jag redan hade publicerat creditlista till Trolls, men jag lyckas inte hitta åt den nu - antingen har den försvunnit från sajten på något mystiskt vis, eller också minns jag fel... Jag är i alla fall helt säker på att jag ska ha creditlista till den, så det ordnar jag snarast. :)

Tyvärr har jag ännu inte hittat åt mitt VHS-exemplar av Antz, vilket väl var den enda utgåvan som haft utsatta dubbcredits. Men jag ska leta vidare, och förr eller senare bör den väl dyka upp...

Vildkatten Banjo har jag creditlista till, så det är nog bara ett förbiseende att den saknas. Det ordnar jag.

Flåklypa Grand Prix borde heller inte vara några större svårigheter att ordna.

Jag ska se vad jag kan göra med resterande önskemål, men Scooby-Doo - Mysteriegänget misstänker jag tyvärr kommer bli väldigt svårt att få fram creditlistor till; men jag hoppas att jag har fel då jag verkligen skulle vilja få tag i dubbcredits till den serien... :(

Daniel Hofverberg

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 maj 2019 kl. 08:52:33
Jag var 100% säker på att jag redan hade publicerat creditlista till Trolls, men jag lyckas inte hitta åt den nu - antingen har den försvunnit från sajten på något mystiskt vis, eller också minns jag fel... Jag är i alla fall helt säker på att jag ska ha creditlista till den, så det ordnar jag snarast. :)
Jo, som jag trodde så publicerade jag creditlista till Trolls på sajten 2016-11-09. Jag fattar inte vad som hänt med den, och varför den försvunnit - helt obegripligt... Kanske finns troll på webbservern...? ;)

Men den kommer i alla fall upp igen vid nästa uppdatering, troligtvis ikväll.

gstone

Daniel tror du du kan få credits till sago parodin Charming som jag nyss fick veta kommer på Dvd i Sverige i augusti ?

Tyvär värkar det vars en Avatar sitvation där dvd bara ha svensk tal och inte orginal språket.   
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 maj 2019 kl. 17:04:49
Daniel tror du du kan få credits till sago parodin Charming som jag nyss fick veta kommer på Dvd i Sverige i augusti ?

Tyvär värkar det vars en Avatar sitvation där dvd bara ha svensk tal och inte orginal språket.   
Det verkar som att Charming distribueras av Scanbox Entertainment, och i så fall borde det inte vara några svårigheter att få tag i dubbcredits; om filmen nu kommer att dubbas. Men det verkar vara delade meningar om det, för enligt CDON ska filmen inte ha svenskt tal utan bara engelskt tal med svensk/norsk/dansk/finsk text.
https://cdon.se/film/prince-charming-47608209

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 maj 2019 kl. 11:50:43
Hur går det med creditlistorna till

Buzz Lightyear Rymdjägare
Blixten och det magiska huset
Phineas och Ferb filmen: Den andre dimensionen
Geronimo Stilton
Tyvärr inga framsteg än vad gäller Geronimo Stilton. :(

De övriga är jag rädd att jag totalt glömt bort, men ska försöka ordna det så fort som möjligt.

Alexander

#893
Här är credits till Geronimo Stilton

(Säsong 1 & 2)
Geronimo: Linus Lindman
Tea: Anna Engh
Tiburtus: Mats Nilsson
Benjamin: Benjamin Tesfazion
Pandora: Mia Kihl (Säsong 1), Alice Sjöberg Brise (Säsong 2)
Sally Rasmus: Kia Skog

Övriga röster:

Adam Fietz
Daniel Sjöberg
Elis Carlsson
Fredrik Hiller
Gunnar Ernblad
Hannes Gille
Jesper Adefeldt
Johan Reinholdsson
Maria Simonsson
Mathias Blad
Matilda Knutsson
Niclas Ekholm
Ole Ornered
Peter Kjellström
Roger Storm
Sharon Dyall
Ulrik Spjut

mfl

Tekniker:

Andreas Eriksson
Christian Jernbro
Daniel Bergfalk
Fredrik Andersson
Mattias Söderberg

Översättning:

Johan Wilhelmsson

Dubbproduktion:

KM Studio för SVT Programinköp


Säsong 3:

Geronimo: Kristian Ståhlgren
Tea: Anna Engh
Tiburtus: Mats Nilsson
Benjamin: Love Hedlund Stenmarck
Pandora: Meleah Rydberg
Sally Rasmus: Anna Rydgren
Professor von Holt: Peter Kjellström

Övriga röster
Mikaela Tidermark
Jan Modin
Leon Pålsson Sälling
Peter Kjellström
mfl

Översättning: Maria Rydberg

Dubbproduktion: Cineast Dub för SVT International AB

gstone

När jag skulle vilja ha credits till nya Aladdin i över morgon och Mysteriet med Herr Länk när den kommer ut i juni.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 maj 2019 kl. 15:14:58
När jag skulle vilja ha credits till nya Aladdin i över morgon och Mysteriet med Herr Länk när den kommer ut i juni.
Jag ska kontakta Disney Character Voices International på onsdag och be om creditlista till Aladdin. :) Det är väl kanske tveksamt om jag hinner få det på onsdag, men nästan garanterat innan helgen i alla fall.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 maj 2019 kl. 15:21:41
Jag ska kontakta Disney Character Voices International på onsdag och be om creditlista till Aladdin. :) Det är väl kanske tveksamt om jag hinner få det på onsdag, men nästan garanterat innan helgen i alla fall.

Ja just det. Det är ju bara måndag igår. Det kändes dock igår som att det var måndag. Men ja det går fort och snart har den ju premiär. Hoppas jag hinner se den på engelska innan den svenska visningarna tar över.  :o

gstone

Jag skulle verkligen uppskatta Credits till Leika filmen Mysteriet om herr Länk !

I alla fall vore en rollista kul. Om dubbnings regisör och översättare inte går att få tag på.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 maj 2019 kl. 21:58:21
Jag skulle verkligen uppskatta Credits till Leika filmen Mysteriet om herr Länk !

I alla fall vore en rollista kul. Om dubbnings regisör och översättare inte går att få tag på.
Det är ju tre veckor kvar innan Mysteriet om herr Länk får svensk premiär, men när det börjar närma sig premiären ska jag göra allt jag kan för att få tag i dubbcredits (precis som jag brukar försöka göra med alla nya dubbade filmer som går upp på bio).

Noble Entertainment är inte alltid så jättehjälpsamma, men jag ska göra mitt allra bästa i alla fall; och jag brukar inte ge mig i första taget...

gstone

Daniel. Någon lycka med Aladdin Credits än ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.