Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

DisneyDVD - Röster i bonusmaterial och Trailers

Startat av TonyTonka, 1 oktober 2023 kl. 20:27:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 oktober 2023 kl. 20:43:55Fabian Ovik Karlsson spelade Cody i de första säsongerna av Zack & Codys ljuva hotelliv på Disney Channel, innan han senare byttes ut mot Simon Edenroth. Tyvärr vet jag inte exakt när han byttes ut, men vi kan väl gissa att han kanske kom in i målbrottet och att det var anledningen till bytet...?

Sen verkar han ha varit borta från branschen en längre tid, men medverkade igen i den animerade Disney-serien Hamster & Greta från 2022.

Han verkar nuförtiden vara programmerare och IT-konsult till yrket, så förmodligen hoppar han in som röstskådespelare som extraknäck då och då.

Visst var det så att den andre av huvudpersonerna fick behålla sin svenska röst genom hela serien? Har inte sett serien personligen, men har för mig att jag läst det.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 oktober 2023 kl. 20:43:55Fabian Ovik Karlsson spelade Cody i de första säsongerna av Zack & Codys ljuva hotelliv på Disney Channel, innan han senare byttes ut mot Simon Edenroth. Tyvärr vet jag inte exakt när han byttes ut, men vi kan väl gissa att han kanske kom in i målbrottet och att det var anledningen till bytet...?

Sen verkar han ha varit borta från branschen en längre tid, men medverkade igen i den animerade Disney-serien Hamster & Greta från 2022.

Han verkar nuförtiden vara programmerare och IT-konsult till yrket, så förmodligen hoppar han in som röstskådespelare som extraknäck då och då.
Han var ändå 14 när han spelade Mowgli

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  4 oktober 2023 kl. 19:11:16Visst var det så att den andre av huvudpersonerna fick behålla sin svenska röst genom hela serien? Har inte sett serien personligen, men har för mig att jag läst det.
Det stämmer bra, Zack spelades av Oskar Karlsson igenom hela originalserien plus uppföljarserien Det ljuva havslivet.

TonyTonka

Citat från: Anders M Olsson skrivet 14 mars 2009 kl. 16:21:52Troligen har det blivit fel i baksidestexten. Frågesporten finns bara på Blu-rayutgåvan.
14 år (!) efter att detta inlägget skrevs har jag nu skaffat Blu-Ray-utgåvan från Tradera. Har inte tittat igenom den mycket ännu, men hittade ett spel med Lampis och Kusken, där Kusken spelades av Bengt Järnblad, medan Lampis spelas av en okänd person. Tyvärr klarar inte min dator Blu-Ray-skivor, så jag fick spela in röstprovet via min padda och högtalarna, så ljudkvalitén är inte helt hundra. Är det någon som vet vem som gör Lampis röst?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D