Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Det var en gång en filmstudio (Once Upon a Studio, 2023)

Startat av gstone, 12 juni 2023 kl. 00:00:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 januari 2024 kl. 09:39:58Samt arkivinspelningar av Fredde Granberg, Figge Norling och Svante Thuresson.
Om det inte var väldigt duktiga imitatörer ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


MOA


Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 januari 2024 kl. 13:54:57Men infon är ju för bristfällig :(

Det står nästan inte vem som spela vem !
Nej, jag håller helt med dig - men eftersom det är likadant på alla språk på Disney+ är det ju uppenbarligen inget unikt för Sverige, varför det verkar vara ett medvetet beslut och med största sannolikhet direktiv från Disney i USA.

Således knappast troligt att deras direktiv ändras i närtid... :(

Disneyfantasten

#349
Både Laila Adéle och Jan Johansen står angivna i rollistan men Sisu skrattar bara här och Dodger ylar bara, undrar om dessa är dubbade eller inte.

Kaa tror jag kan vara Anton Olofsson Raeder.

Clocksworth skulle kunna vara Bjarne Heuser.

Tyvärr har jag fortfarande inga bra gissningar på rösterna till Stampe, Blomma, Prinsen, Mowgli, Blunder, Joey, Odjuret, Aladdin, Mulan eller Antonio...

Någon som vet om Bernards, Jim Hawkins, Filurkatten, Jacks, Gus och Plommonstoppsmannens repliker är dubbade eller inte?

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 16 oktober 2023 kl. 18:24:02Varsågod.

Nu när jag lyssnar igen tycker jag inte att det låter som att Dan Ekborg gör Hades.
Det kan mycket väl bero på att han är äldre nu, trots allt var det ju många år sedan som både Herkules-långfilmen och TV-serien släpptes.

Disneyfantasten

Okej, då har jag gjort en ny genomgång med medverkande, med min gissning;

- Amy Diamond Deasismont: Intern

- Jan Modin: Bunny Martinson och Benjamin Syrsa

- Anders Öjebo: Musse Pigg, Peter Pan, Timon och Jago

- Lizette Pålsson: Mimmi Pigg, Askungen och Magdalena

- Yamineth Dyall: Tiana

- Miller Morris: Pinocchio

- Hilda Henze: Judy Hopps

- Jakob Stadell: Nick Wilde

- Fredde Granberg (arkivljud): Roffe

- Laila Adéle: Sisu

- Ole Ornered: Maui och Butter

- Jan Johansen: Dodger

- Wiktoria Johansson: Vaiana

- Bjarne Heuser: Clocksworth

- Calle Carlswärd: Merlin

- Andreas Rothlin Svensson: Hattmakaren

- Mimmi Sandén: Anna

- Annika Herlitz: Elsa

- Morgan Alling: Carl

- Erik Haag: Flash

- Andreas Nilsson: Kalle Anka

- Nassim Al Fakir: Olof

- Dan Ekborg: Anden och Hades

- Christopher Wollter: Gaston

- Olli Markenros: Nalle Puh

- Sebastian Karlsson: Kristoffer

- Joachim Bergström: Robin Hood

- Urban Wrethagen: Lille John

- Pierre Tafvelin: Baymax

- Charlotte Ardai Jennefors: Ursula

- Anton Olofsson Raeder: Kaa

- Dominique Pålsson Wiklund: Rapunzel

- Ellen Bergström: Raya

- Magnus Roosmann: Röjar-Ralf

- Johan Hedenberg: Scar

- Leif Andrée: Herr Padda

- Johan Jern: Trofast och Baloo

- Kajsa Ernst: Flora

- Figge Norling: Kuzco (arkivljud)

- Svante Thuresson: Rafiki (arkivljud)

- Björn Andrésen: Ior

- Sofia Källgren: Belle

- Joakim Jennefors: Quasimodo

- Marsha Songcome: Pocahontas

- Mikaela Tidermark Nelson: Ariel

- Anna-Lotta Larsson: Snövit

- Daniela Sörensen: Asha

- Ruben Adolfsson

- Wilhelm Åkerlind

- Lars Arvidson

- Martin Åsander

- Sixten Haag Carlsson

- Emilia Feldt

- Gustav Heed

- Kristin Lidström

- Sebastian Rilton

- Laban Sterckx

- Marianne Wallin

- Vincent Werner

Skulle man kunna få hjälp med resten? (Blomma, Stampe, Bernard, Jim Hawkins, Aladdin, Vanilja Von Sockertopp, Joey, Blunder, Hans, Antonio, Jack, Gus, Prinsen, Plommonstoppsmannen, Odjuret, Mowgli och Mulan)

Hos Blomma, Stampe, Joey, Blumder, Antonio och Mowgli så borde det vid det här laget definitivt vara barnskådespelare, enligt min uppsökning gäller detta Ruben Adolfsson (Simba som barn i Lejonkungen 2019), Wilhelm Åkerlind och Sixten Haag Carlsson (Bläckvard som barn i Svampbob På Rymmen eller vad filmen nu hette), så det borde vara någon av dessa.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 oktober 2023 kl. 20:51:11Du har nog rätt om att det är en engångsföreteelse. Det här verkar vara någon slags specialföreteelse där man har försökt få tillbaks så många gamla röster som möjligt.

Anna-Lotta Larsson är ju tillexempel tillbaka efter 40 år som Snövit och Peter Pan spelas av Anders Öjebo som inte gjort rollen sedan 1992.
Jo, en gång faktiskt, han var även Peter Pan i en Disney On Ice föreställning från 1993 som sedan använts i repris en del gånger.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 22 oktober 2023 kl. 16:55:47Är det inte Anders Öjebo som spelar Kaa? Låter väldigt mycket som honom för mig.
Nja, jag är inte så säker på det, jag brukar ha ganska lätt att känna igen honom nuförtiden.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 december 2023 kl. 23:41:05Men de står väl med i creditlistan...? I så fall är det förstås inte omöjligt att de farit till studion enkom för just den här dubbningen, även om Disney förmodligen har velat spara in pengar genom att låta så många som möjligt spela in något annat samtidigt. Jag kan inte tänka mig att någons insatser i Det var en gång en filmstudio kan ha tagit ens i närheten av en timme att spela in...
Nja, de enda medverkande i dubbningen som vi med 100% säkerhet kan konstatera togs in enkom för just denna dubbning är Johan Lindqvist, Olli Markenros och Sofia Källgren, och ni vet säkert varför.  ;)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 december 2023 kl. 23:41:05Om det nu inte bara är någon som är väldigt lik honom, vill säga.
Kan ingen fixa ljudklipp på Rafikis, Kuzcos, och Roffes repliker från filmerna och jämföra dem med replikerna i denna kortfilm så att vi kan få det här ur världen en gång för alla...?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 december 2023 kl. 23:45:25De har väl kommit in för Det var en gång en filmstudio helt enkelt.
Nja, jag är nog inte så säker på det, min bästa gissning är att de flesta som crediterats i denna kortfilm men inte i Önskan antingen skulle vara med i den filmen också men inte kom med eller så kan de ha provspelat för några karaktärer men inte blivit godkända...

Både Joakim och Charlotte som medverkar i denna är också inblandade bakom dubbningen av Önskan och det är möjligt att de medverkar som röster i den också, jag tyckte mig höra Joakim som hjorten i den filmen.

Däremot kan vi med all säkerhet konstatera att Johan Lindqvist, Olli Markenros och Sofia Källgren togs in enbart för denna dubbnings skull.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 februari 2024 kl. 23:50:38Okej, då har jag gjort en ny genomgång med medverkande, med min gissning;

- Amy Diamond Deasismont: Intern

- Jan Modin: Bunny Martinson och Benjamin Syrsa

- Anders Öjebo: Musse Pigg, Peter Pan, Timon och Jago

- Lizette Pålsson: Mimmi Pigg, Askungen och Magdalena

- Yamineth Dyall: Tiana

- Miller Morris: Pinocchio

- Hilda Henze: Judy Hopps

- Jakob Stadell: Nick Wilde

- Fredde Granberg (arkivljud): Roffe

- Laila Adéle: Sisu

- Ole Ornered: Maui och Butter

- Jan Johansen: Dodger

- Wiktoria Johansson: Vaiana

- Bjarne Heuser: Clocksworth

- Calle Carlswärd: Merlin

- Andreas Rothlin Svensson: Hattmakaren

- Mimmi Sandén: Anna

- Annika Herlitz: Elsa

- Morgan Alling: Carl

- Erik Haag: Flash

- Andreas Nilsson: Kalle Anka

- Nassim Al Fakir: Olof

- Dan Ekborg: Anden och Hades

- Christopher Wollter: Gaston

- Olli Markenros: Nalle Puh

- Sebastian Karlsson: Kristoffer

- Joachim Bergström: Robin Hood

- Urban Wrethagen: Lille John

- Pierre Tafvelin: Baymax

- Charlotte Ardai Jennefors: Ursula

- Anton Olofsson Raeder: Kaa

- Dominique Pålsson Wiklund: Rapunzel

- Ellen Bergström: Raya

- Magnus Roosmann: Röjar-Ralf

- Johan Hedenberg: Scar

- Leif Andrée: Herr Padda

- Johan Jern: Trofast och Baloo

- Kajsa Ernst: Flora

- Figge Norling: Kuzco (arkivljud)

- Svante Thuresson: Rafiki (arkivljud)

- Björn Andrésen: Ior

- Sofia Källgren: Belle

- Joakim Jennefors: Quasimodo

- Marsha Songcome: Pocahontas

- Mikaela Tidermark Nelson: Ariel

- Anna-Lotta Larsson: Snövit

- Daniela Sörensen: Asha

- Ruben Adolfsson

- Wilhelm Åkerlind

- Lars Arvidson

- Martin Åsander

- Sixten Haag Carlsson

- Emilia Feldt

- Gustav Heed

- Kristin Lidström

- Sebastian Rilton

- Laban Sterckx

- Marianne Wallin

- Vincent Werner

Skulle man kunna få hjälp med resten? (Blomma, Stampe, Bernard, Jim Hawkins, Aladdin, Vanilja Von Sockertopp, Joey, Blunder, Hans, Antonio, Jack, Gus, Prinsen, Plommonstoppsmannen, Odjuret, Mowgli och Mulan)

Hos Blomma, Stampe, Joey, Blumder, Antonio och Mowgli så borde det vid det här laget definitivt vara barnskådespelare, enligt min uppsökning gäller detta Ruben Adolfsson (Simba som barn i Lejonkungen 2019), Wilhelm Åkerlind och Sixten Haag Carlsson (Bläckvard som barn i Svampbob På Rymmen eller vad filmen nu hette), så det borde vara någon av dessa.
Sixten Haag Carlsson var egentligen Patrik som ung i filmen, dock.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 februari 2024 kl. 00:07:54Nja, jag är inte så säker på det, jag brukar ha ganska lätt att känna igen honom nuförtiden.
Det finns en viss likhet med Anders Öjebo tycker jag men det är väldigt lite.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 16 februari 2024 kl. 02:40:31Sixten Haag Carlsson var egentligen Patrik som ung i filmen, dock.
Jag har fortfarande inte sett filmen.