Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Det var en gång en filmstudio (Once Upon a Studio, 2023)

Startat av gstone, 12 juni 2023 kl. 00:00:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.


Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 oktober 2023 kl. 10:43:00- Leif Andrée lät inte så värst lyckad som Herr Padda
Okej, efter att ha lyssnat om på insatsen flera gånger och även jämfört med originalversionen flera gånger får jag ändå säga att jag tycker han är relativt bra i rollen, röstlikheten är kanske inte helt slående, men han förmedlar ändå röstkaraktären på ett bra sätt.

Disneyfantasten

Här är ett klipp med Rafiki i slutet, jämför rösten noggrant med ljudklippet i tråden;


https://www.youtube.com/watch?v=yrYTgxXhUFM

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 februari 2024 kl. 23:50:38- Fredde Granberg (arkivljud): Roffe
Är du säker? För mig låter det som nån annan som gör rösten, det låter inte som Fredde

Disneyfantasten

Citat från: E skrivet 20 februari 2024 kl. 15:59:04Är du säker? För mig låter det som nån annan som gör rösten, det låter inte som Fredde
Nu var det ett bra tag sedan jag såg filmen, men jag fattade det som att ni sa förut att det var arkivljud...

Nästa gång jag ser filmen ska jag lyssna och jämföra...

Ni sa även att man använt arkivljud från Figge Norlings Kuzco, även där var det ett bra tag sedan jag senast såg filmen i sin helhet, nästa gång jag ser filmen ska jag jämföra...

Disneyfantasten

Nu har jag även hört rösten till Antonio i kortfilmen via Daniels intervju med Robert Cronholt, vet någon vem som kan tänkas göra rösten?

Undrar förresten hur det gick med Daniels andra del av intervjun med Robert...

Disneyfantasten

Efter att ha lyssnat om på Kaa igen kan jag höra en viss likhet med Jan Modin, dock ej tillräckligt för att dra någon hundraprocentig slutsats...

Det bästa vore dock att fråga efter en komplett rollista och få allt det här ur världen...

Disneyfantasten

Jag har fått bekräftat av Joakim Jennefors att han sjunger åt Odjuret i denna.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 mars 2024 kl. 15:39:56Jag har fått bekräftat av Joakim Jennefors att han sjunger åt Odjuret i denna.
Han har ju dubbat Odjurets original röst förut.

Så lite logiskt är det :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 mars 2024 kl. 15:39:56Jag har fått bekräftat av Joakim Jennefors att han sjunger åt Odjuret i denna.
Min hjärna tror dig och vet att du inte skulle ljuga men mina öron tror dig inte alls. Han sjunger ju som Quasimodo kanske har han själv missförstått och trott att du menade Quasimodo?

Steffan Rudvall

Citat från: BPS skrivet 18 mars 2024 kl. 16:58:42Min hjärna tror dig och vet att du inte skulle ljuga men mina öron tror dig inte alls. Han sjunger ju som Quasimodo kanske har han själv missförstått och trott att du menade Quasimodo?
Jag tror inte att Joakim skulle ta fel på Quasimodo och odjuret Quasimodo är ju trots allt en betydande roll för honom.

Om Joakim själv har bekräftat att det är han så finns det ingen anledning att ifrågasätta det även fast jag själv tycker att det låter som Tommy Körberg. Jag antar att Joakim helt enkelt har försökt efterlikna Tommys röst och lyckats.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 mars 2024 kl. 17:05:19Jag tror inte att Joakim skulle ta fel på Quasimodo och odjuret Quasimodo är ju trots allt en betydande roll för honom.

Om Joakim själv har bekräftat att det är han så finns det ingen anledning att ifrågasätta det även fast jag själv tycker att det låter som Tommy Körberg. Jag antar att Joakim helt enkelt har försökt efterlikna Tommys röst och lyckats.
Stämmer, han dubbade både Quasimodo och Odjuret, och jag håller med om att han lyckats efterlikna Tommy Körberg.

Faktum är att jag tycker det lät som att Tommy imiterade Joakim när Odjuret sjunger sin del av "Någonting som inte fanns förut", så det var ändå rätt coolt här.

Då återstår fortfarande gåtan med Aladdins röst...

MB

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 mars 2024 kl. 18:10:31Stämmer, han dubbade både Quasimodo och Odjuret, och jag håller med om att han lyckats efterlikna Tommy Körberg.

Faktum är att jag tycker det lät som att Tommy imiterade Joakim när Odjuret sjunger sin del av "Någonting som inte fanns förut", så det var ändå rätt coolt här.

Då återstår fortfarande gåtan med Aladdins röst...
Aladdins röst är ju mer logiskt om det faktiskt är Peter Jöback som ju ändå var inne för Önskan. Dessa bör ju ha dubbats samtidigt eftersom att de var tänkt att släppas tillsammans.

gstone

synd att man inte kan bekräfta fler roller.

några jag skulle vilja ha klarhet i.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: MB skrivet 18 mars 2024 kl. 18:14:09Aladdins röst är ju mer logiskt om det faktiskt är Peter Jöback som ju ändå var inne för Önskan. Dessa bör ju ha dubbats samtidigt eftersom att de var tänkt att släppas tillsammans.
Det låter logiskt, men det bästa vore såklart att fråga Bjarne Heuser.