Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2024 kl. 10:29:32Jan kanske tog över som Kai eller Lord Shen
Att någon skulle ta över för Thomas Hanzon, för vad jag tror inte är någon jättestor roll, är inte helt orimligt. Att Steve Kratz inte skulle reprisera sin roll skulle vara betydligt mer förvånande, men Jans röst ligger i varje fall närmare Steves än Thomas.


Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 februari 2024 kl. 10:50:36Eller så kanske Vargbossen är med i filmen igen.


Svårt att veta egentligen innan filmen haft premiär, men det är inte omöjligt att Jan är med som en ny karaktär, det har ju trots allt ändå hänt förut att en skådespelare återkommit i en uppföljare eller TV-serie men som en annan karaktär.
Jag har inte sett några som helst tecken på det, men man vet ju visserligen inte helt säkert i det här skedet. Jag tror i varje fall mer på det senare.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 februari 2024 kl. 11:17:44Att någon skulle ta över för Thomas Hanzon, för vad jag tror inte är någon jättestor roll, är inte helt orimligt. Att Steve Kratz inte skulle reprisera sin roll skulle vara betydligt mer förvånande, men Jans röst ligger i varje fall närmare Steves än Thomas.
Steve gör en pjäs på Dramten just nu ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2024 kl. 13:29:10Steve gör en pjäs på Dramten just nu ;)
Om pjäsen redan har haft premiär bör det inte ställa till med något, för teaterpjäser visas ju oftast för publik på kvällstid medan dubbningar nästan alltid sker under kontorstid. Om pjäsen däremot inte har haft premiär än, så kan ju det ställa till det, då repetitioner och förberedelser inför teaterpjäser oftast sker på dagtid.

(Det här är då under förutsättning att Steve inte har skrivit under något exklusivavtal om att han inte får ta sig an andra uppdrag under tiden, men är han inte anställd av Dramaten utan bara frilansar har jag svårt att tro det)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 februari 2024 kl. 15:24:59Om pjäsen redan har haft premiär bör det inte ställa till med något, för teaterpjäser visas ju oftast för publik på kvällstid medan dubbningar nästan alltid sker under kontorstid. Om pjäsen däremot inte har haft premiär än, så kan ju det ställa till det, då repetitioner och förberedelser inför teaterpjäser oftast sker på dagtid.

(Det här är då under förutsättning att Steve inte har skrivit under något exklusivavtal om att han inte får ta sig an andra uppdrag under tiden, men är han inte anställd av Dramaten utan bara frilansar har jag svårt att tro det)
Jag såg den i December.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag ska se  Rallygänget den 27 februari så då ska jag försöka fota den svenska creditlistan :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vet någon nåt om rösterna i första  Yu-Gi-Oh!  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 21 februari 2024 kl. 10:53:45Vet någon nåt om rösterna i första  Yu-Gi-Oh!  ?
Vilken första? Tv-serie eller långfilm?

gstone

Citat från: Erika skrivet 21 februari 2024 kl. 16:16:49Vilken första? Tv-serie eller långfilm?
TV Serien

Den finnas att streama nu på svenska ;D
 
Det bör vara samma dubbning som förut eftersonm Guy de la Berg varit död i många år.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 21 februari 2024 kl. 16:23:33TV Serien

Den finnas att streama nu på svenska ;D
 
Det bör vara samma dubbning som förut eftersonm Guy de la Berg varit död i många år.
Tack. :)

Kunde svurit på att det fanns en creditlista för tv-serien med på Dubbningshemsidan, men hittade endast en för långfilmen. Vill dock minnas det stod credits (dock ej kompletta sådana, åtminstone de fåtalet avsnitt jag såg) utsatta när Yu-Gi-Oh sändes på TV4.

gstone

Citat från: Erika skrivet 21 februari 2024 kl. 16:30:14Tack. :)

Kunde svurit på att det fanns en creditlista för tv-serien med på Dubbningshemsidan, men hittade endast en för långfilmen. Vill dock minnas det stod credits (dock ej kompletta sådana, åtminstone de fåtalet avsnitt jag såg) utsatta när Yu-Gi-Oh sändes på TV4.
Är du intresserad över att veta vilken streamingtjänst som har den ? :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nya Bakugan är dubbat av Transprefect studio Mikael Roupé är bland rösterna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag håller på att tiita på DVDN X-Men - Legenden Om Wolverine

Jag åter kommer med dubb credits om en crika 50 minuter :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 februari 2024 kl. 10:50:36Eller så kanske Vargbossen är med i filmen igen
Shen dödade honom i tvåan så han är nog inte med

Disneyfantasten

Citat från: E skrivet 26 februari 2024 kl. 15:44:19Shen dödade honom i tvåan så han är nog inte med
Nu var det ett bra tag sedan jag såg 2an, så jag minns inte allting till punkt och prickar.

DingoPictures2005

@Daniel Hofverberg 
Skulle gärna vilja att du la in och korrigerade följande.


Änglahund.
Lizette Pålsson är inte crediterad som Ann-Maries sångröst.
Hon står omnämnd i eftertexterna som Ann-Maries sångröst och hon har bekräftat här att hon sjöng för karaktären.
https://youtu.be/sbnn_V-R3Rk?t=1215&si=Rd-550sa32pSy8Zr


Aladdin serien tycker jag också du kan komplettera.
Som övriga röster hör vi Per Sandborgh och Annelie Bhagavan.
Per Sandborgh hör vi som trollkarlen i ett av avsnitten.
Annelie Bhagavan spelar Sjöjungfrun Celine i ett avsnitt.
Dessa står inte crediterad.


Räddningspatrullen (MediaDubb)
Har lyckats få tag i avsnitt från dubben och rösterna är följande.

Johan Hedenberg = Oskar
Lena Ericsson = Pärlan
Svinpäls = Per Sandborgh
Doktor Grymm = Andreas Nilsson
Vårtan/Råttis = Hasse Jonsson

För Piff & Puff är väldigt pitchade och kan tyvärr ej avgöra vem som spelar dom.