Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Scooby doo serier

Startat av Scoobydoofan1, 1 mars 2020 kl. 17:20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 april 2021 kl. 00:47:06
Kollade på Scooby doo och de 13 gastarna, den serien Väcker nostalgi känslan när dom brukade visa serien på cartoon network i början av 2000 talet.... är glad att den gavs ut på dvd i polen med svensk ljudspår. Synd att Cartoon network inte visar den på deras kanal längre.

Visar dom äldre Scooby doo serier eller har dom bara gett up på det?
Kan visas på Boomerang

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 januari 2021 kl. 08:19:59
Ja, tyvärr är det som sagt 4 avsnitt som jag saknar av Mediadubb Internationals dubbning av The Scooby-Doo Show (eller 5 om To Switch a Witch dubbades, vilket jag som sagt är tveksam till).

Förr eller senare måste jag förstås ge upp förhoppningen om att få tag i de saknade avsnitten, och göra klar synkningsprojekten och DVD-skivorna i alla fall. Men tills vidare väljer jag att avvakta, i förhoppning att någon har något av de saknade avsnitten. Framförallt vore det mycket värdefullt att få tag i The Fiesta Host Is an Aztec Ghost från säsong 1, för att kunna färdigställa hela säsong 1. Det grämer mig verkligen, då jag är 99,9% säker på att jag spelade in det avsnittet och har tydliga minnen av dialogen i den dubbningen (som skiljde sig ganska markant från VHS-dubben från Kanal 10, som jag annars är mest van vid), men likväl inte lyckas att hitta åt bandet... :'(
Hur går sökningen för det avsnitten från säsong 1? Har du lyckats hitta den än?

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 25 april 2021 kl. 12:51:18
Kan visas på Boomerang
Har den visats på boomerang förut? Under dom här åren?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 april 2021 kl. 12:51:55
Har den visats på boomerang förut?
Ja det har den men tyvärr visar de ju inte så mycket gamla serier nu för tiden.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 april 2021 kl. 12:53:16
Ja det har den men tyvärr visar de ju inte så mycket gamla serier nu för tiden.
Den biten är dålig med tanken på att man saknar dom där serierna.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 april 2021 kl. 12:53:57
Den biten är dålig med tanken på att man saknar dom där serierna.
Ja jag såg de när jag var barn

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 25 april 2021 kl. 13:10:15
Ja jag såg de när jag var barn
Serien med 13 gastarna var bra, det var bara synd att dom gjorde en film som avlutade serien så där. Den verkar inte va i samma format eller riktning.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 april 2021 kl. 13:41:06
Serien med 13 gastarna var bra, det var bara synd att dom gjorde en film som avlutade serien så där. Den verkar inte va i samma format eller riktning.
Den filmen får det att verka som att hela serien varit hallucinationer.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 april 2021 kl. 13:57:22
Den filmen får det att verka som att hela serien varit hallucinationer.
Vilket är konstigt, inte bara det men zombie ön 2 är likadan. Förstår inte vad poängen med dom här filmerna var om dom bara soppar allting under mattan dom tidigare serierna & filmerna hade byggt up.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 april 2021 kl. 14:02:50
Vilket är konstigt, inte bara det men zombie ön 2 är likadan. Förstår inte vad poängen med dom här filmerna var om dom bara soppar allting under mattan dom tidigare serierna & filmerna hade byggt up.
I Scooby Doo från 80 och 90-talen var monstren oftast riktiga men nu för tiden har man gått tillbaks till att det är människor som är utklädda vilket gör att de inte kan ha riktiga monster.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 april 2021 kl. 14:06:25
I Scooby Doo från 80 och 90-talen var monstren oftast riktiga men nu för tiden har man gått tillbaks till att det är människor som är utklädda vilket gör att de inte kan ha riktiga monster.
den delen är urusel med tanken på att det var monster osv som räddade Scooby doo franchisen och välte ny intresse för karaktärerna och filmerna, inklusive dom gamla serierna.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 april 2021 kl. 14:08:04
den delen är urusel med tanken på att det var monster osv som räddade Scooby doo franchisen och välte ny intresse för karaktärerna och filmerna, inklusive dom gamla serierna.
När det gäller Scooby-Doo på Zombieön så har den ju på sätt och vis redan uppföljare (alltså Scooby-Doo och häxans spöke, Scooby-Doo och inkräktarna från rymden och Scooby-Doo och Cyberjakten) så jag förstår inte varför man gjorde Tillbaka på zombieön som bara ignorerar allt det som gänget upplevde i Scooby Doo på Zombieön.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 april 2021 kl. 14:14:29
När det gäller Scooby-Doo på Zombieön så har den ju på sätt och vis redan uppföljare (alltså Scooby-Doo och häxans spöke, Scooby-Doo och inkräktarna från rymden och Scooby-Doo och Cyberjakten) så jag förstår inte varför man gjorde Tillbaka på zombieön som bara ignorerar allt det som gänget upplevde i Scooby Doo på Zombieön.
Ja, det är den biten som är irriterande med tanken på att dom löste mysteriet om turister som gick till ön. Dom här nya uppföljarna av dom filmerna är helt värdelösa och zombien på de andra filmen var inte alls läbbig som den första filmen. Dom borde inte ha gjort dom nya filmerna och låtit Scooby doo och de 13 gastarna och zombien få vara ifred istället för att använda det som en pengar idé.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 april 2021 kl. 14:14:29
När det gäller Scooby-Doo på Zombieön så har den ju på sätt och vis redan uppföljare (alltså Scooby-Doo och häxans spöke, Scooby-Doo och inkräktarna från rymden och Scooby-Doo och Cyberjakten) så jag förstår inte varför man gjorde Tillbaka på zombieön som bara ignorerar allt det som gänget upplevde i Scooby Doo på Zombieön.
När set gäller dom filmerna var in cyberjakten sluter på den filmserien? Med tanken på att dom har ju gjort allting eller var slutet på den filmserien inkräktarna från rymden?

Scoobydoofan1