Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Röster till diverse karaktärer i Disneys filmer och tv-serier

Startat av TonyTonka, 16 juli 2016 kl. 19:53:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 28 juli 2019 kl. 07:03:21
Olli Markenros är med i avsnittet "Rebeccas tryffeljakt/The bigger they are the louder they oink" som en grisförsäljare. Försäljaren är en flodhäst.  :)

Tack för informationen! (då är han alltså med i det avsnitt som är med på VHS-filmen Luftens Hjältar: På Skattjakt och det är en av de tre volymer av serien som jag ännu inte har hittat ännu, de två andra är Den Stora Luftcirkusen och Lita på Baloo )

Men vänta lite du, först säger du att han är en grisförsäljare och sen säger du att försäljaren är en flodhäst, nu får du förklara dig...

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juli 2019 kl. 08:56:11
Tack för informationen! (då är han alltså med i det avsnitt som är med på VHS-filmen Luftens Hjältar: På Skattjakt och det är en av de tre volymer av serien som jag ännu inte har hittat ännu, de två andra är Den Stora Luftcirkusen och Lita på Baloo )

Men vänta lite du, först säger du att han är en grisförsäljare och sen säger du att försäljaren är en flodhäst, nu får du förklara dig...

Han är en flodhäst som säljer grisar. :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 28 juli 2019 kl. 09:30:43
Han är en flodhäst som säljer grisar. :)

Tackar!  :) (eftersom jag vet avsnittets originaltitel så kan jag ta en titt på den på YouTube)

Men är inte alla djur i Luftens Hjältar typ som människor?  ???

Disneyfantasten

Kollade in avsnittet och såg att det var tre mindre grisar och en stor och det var alltså "vanliga" grisar!  :) (avsnittet var dock på engelska)

E

#94
Vem dubbar Molly i Toy Story 3

Disneyfantasten


TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Vet någon vilka Niclas Ekholm, Peter Kjellström, Anders Byström, Frida Nilsson och Johan Hedenberg spelar i Hitta Nemo? (de står med i creditlistan under "övriga röster") och vet någon vem Anders Byström spelar i Björnbröder? (där han också står med under "övriga röster")

I Kejsarens Nya Stil spelas iallafall en vakt av Roger Storm (som står med under "övriga röster"), han spelar vakten med följande repliker;
- oturligt nog störde du kejsarens tunggung
- för sista gången vi har inte beställt någon jumbotrampolin

Vet någon vilka Monica Forsberg, Niclas Ekholm och Gunnar Uddén spelar i den filmen?

Vet någon vilka Frida Nilsson, Lizette Pålsson, Peter Kjellström, Niclas Ekholm, Johan Wilhelmsson och Daniel Bergfalk spelar i Monsters Inc?

Vet någon vilka Anders Öjebo, Isabelle Moreau och Roger Storm spelar i Tarzan? (jag är rätt säker på att både Monica Forsberg och Gunilla Orvelius spelar några Gorilla-Mammor)

Vet någon vilka Ulf Källvik, Roger Storm och Åsa Jonsson spelar i Mulan?

Vet någon vilka Andreas Nilsson, Bo Maniette och Daniel Bergfalk spelar i Ett Småkryps Liv?

Kommer kanske på fler frågor senare...

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 augusti 2019 kl. 09:18:59
Vet någon vilka Niclas Ekholm, Peter Kjellström, Anders Byström, Frida Nilsson och Johan Hedenberg spelar i Hitta Nemo? (de står med i creditlistan under "övriga röster") och vet någon vem Anders Byström spelar i Björnbröder? (där han också står med under "övriga röster")

I Kejsarens Nya Stil spelas iallafall en vakt av Roger Storm (som står med under "övriga röster"), han spelar vakten med följande repliker;
- oturligt nog störde du kejsarens tunggung
- för sista gången vi har inte beställt någon jumbotrampolin

Vet någon vilka Monica Forsberg, Niclas Ekholm och Gunnar Uddén spelar i den filmen?

Vet någon vilka Frida Nilsson, Lizette Pålsson, Peter Kjellström, Niclas Ekholm, Johan Wilhelmsson och Daniel Bergfalk spelar i Monsters Inc?

Vet någon vilka Anders Öjebo, Isabelle Moreau och Roger Storm spelar i Tarzan? (jag är rätt säker på att både Monica Forsberg och Gunilla Orvelius spelar några Gorilla-Mammor)

Vet någon vilka Ulf Källvik, Roger Storm och Åsa Jonsson spelar i Mulan?

Vet någon vilka Andreas Nilsson, Bo Maniette och Daniel Bergfalk spelar i Ett Småkryps Liv?

Kommer kanske på fler frågor senare...

Jag vet att Monica Forsberg är med under "Ett jätte-jätte grattis" sången i Kejsarens nya stil.  :)


https://m.youtube.com/watch?v=YhfSTxWIxFE

Disneyfantasten

Jag såg att Johan Lindqvist stod med i Luftens Hjältar, vem spelar han där?

Vilka spelar Gunnar Ernblad, Johan Jern och Karl-Arne Wahlgren i Trassel?

Vilka spelar Jesper Adefeldt, Karl Windén, Daniel Goldmann, Joakim Jennefors och Michael Blomqvist i Modig?

Vilka spelar Josefina Hylén och Clara Henry i Big Hero 6?

Vilka spelar Fredrik Lycke, Kajsa Reingardt och Magnus Ehrner i Insidan Ut?

Vilka spelar David Inghamn, Alexander Lycke, Fredrik Lycke, Vicki Benckert, Jennie Jahns, Cecilia Wrangel Schoug och Jan Åström i Hitta Doris?

Vilka spelar Alexander Lycke, Anna Isbäck, Cecilia Wrangel Schoug, Fredrik Lycke, Gunilla Backman och Jan Åström i Vaiana?

Vilka spelar Maria Rydberg, Andreas Rothlin Svensson, Anton Olofsson Raeder, Magnus Rongedal, Daniel Sjöberg, Joakim Jennefors, Annica Edstam och Anna Isbäck i Coco?

Kommer kanske på fler frågor senare...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 augusti 2019 kl. 09:16:44
Vilka spelar Maria Rydberg, Andreas Rothlin Svensson, Anton Olofsson Raeder, Magnus Rongedal, Daniel Sjöberg, Joakim Jennefors, Annica Edstam och Anna Isbäck i Coco?

Om jag inte minns fel spelar Maria Rydberg Mama Imelda i Coco.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 augusti 2019 kl. 11:36:42
Om jag inte minns fel spelar Maria Rydberg Mama Imelda i Coco.

Men Mama Imelda spelas ju faktiskt av Maria Möller! (aka Stella i Hitta Nemo)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 augusti 2019 kl. 09:16:44
Jag såg att Johan Lindqvist stod med i Luftens Hjältar, vem spelar han där?

Vilka spelar Gunnar Ernblad, Johan Jern och Karl-Arne Wahlgren i Trassel?

Vilka spelar Jesper Adefeldt, Karl Windén, Daniel Goldmann, Joakim Jennefors och Michael Blomqvist i Modig?

Vilka spelar Josefina Hylén och Clara Henry i Big Hero 6?

Vilka spelar Fredrik Lycke, Kajsa Reingardt och Magnus Ehrner i Insidan Ut?

Vilka spelar David Inghamn, Alexander Lycke, Fredrik Lycke, Vicki Benckert, Jennie Jahns, Cecilia Wrangel Schoug och Jan Åström i Hitta Doris?

Vilka spelar Alexander Lycke, Anna Isbäck, Cecilia Wrangel Schoug, Fredrik Lycke, Gunilla Backman och Jan Åström i Vaiana?

Vilka spelar Maria Rydberg, Andreas Rothlin Svensson, Anton Olofsson Raeder, Magnus Rongedal, Daniel Sjöberg, Joakim Jennefors, Annica Edstam och Anna Isbäck i Coco?

Kommer kanske på fler frågor senare...

Maria Rydberg spelar en Guide i Coco.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Simon Axelsson

#103
Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 augusti 2019 kl. 12:26:00
Men Mama Imelda spelas ju faktiskt av Maria Möller! (aka Stella i Hitta Nemo)
Det har du rätt i, mindes fel. Kan det möjligen vara så att alla de skådisarna krediterats som "övriga roller"?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 augusti 2019 kl. 12:38:12
Det har du rätt i, mindes fel. Kan det möjligen vara så att alla de skådisarna krediterats som "övriga roller"?

Det gör de!