Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Angående vår planet!

Startat av Disneyfantasten, 26 augusti 2021 kl. 22:43:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Enligt vad de sa på Lilla Aktuellt i måndags så är kändisar som flyger också miljöbovar! Värst är Taylor Swift, vars privatplan använts 170 gånger det senaste halvåret! Detta beror på att planet ofta lånas ut! Andra kändisar som pekats ut som klimatbovar är Jasie, Kim Curdation, Djik och Cajli Jenner.

Jag har aldrig hört talas om någon av dessa förutom Taylor Swift, så jag vet inte hur de stavas.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 augusti 2022 kl. 17:54:17Enligt vad de sa på Lilla Aktuellt i måndags så är kändisar som flyger också miljöbovar! Värst är Taylor Swift, vars privatplan använts 170 gånger det senaste halvåret! Detta beror på att planet ofta lånas ut! Andra kändisar som pekats ut som klimatbovar är Jasie, Kim Curdation, Djik och Cajli Jenner.

Jag har aldrig hört talas om någon av dessa förutom Taylor Swift, så jag vet inte hur de stavas.

Ifall ni undrar så var det avsnitt 41 av veckans hög av kortare klipp som visas på sommarlovet!;

https://www.svtplay.se/video/35741669/lilla-aktuellt/lilla-aktuellt-8-aug-10-00-4

Säg till om ni känner igen de andra kändisarna och berätta isåfall gärna för mig hur de stavas!

Fred

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 augusti 2022 kl. 19:16:10Ifall ni undrar så var det avsnitt 41 av veckans hög av kortare klipp som visas på sommarlovet!;

https://www.svtplay.se/video/35741669/lilla-aktuellt/lilla-aktuellt-8-aug-10-00-4

Säg till om ni känner igen de andra kändisarna och berätta isåfall gärna för mig hur de stavas!
Tror du syftar på Jay-Z, Kim Kardashian, och Kylie Jenner. Djik vet jag inte vem det är.

Disneyfantasten

Citat från: Fred skrivet 13 augusti 2022 kl. 22:10:12Tror du syftar på Jay-Z, Kim Kardashian, och Kylie Jenner. Djik vet jag inte vem det är.

Om du följer min länk kanske du kommer fram till något?

Racnar

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 augusti 2022 kl. 22:29:05Om du följer min länk kanske du kommer fram till något?
Förlåt för det jag tidigare sagt. Jag vill bara rekommendera att sätta på videoklippet mig undertexter så kan ni läsa hur man stavar deras namn och sen Googla vem det är

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 augusti 2022 kl. 22:29:05Om du följer min länk kanske du kommer fram till något?
Den du kallat Djik heter i själva verket Drake och är en känd rappare. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten



Disneyfantasten

Citat från: Racnar skrivet 13 augusti 2022 kl. 23:13:59Jag menade inget illa men får jag fråga hur du fick Drake till Djik?

De kanske sa så fort så det lät som de sa Djik.

Sabelöga

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 augusti 2022 kl. 23:15:02De kanske sa så fort så det lät som de sa Djik.
Det engelska r:et kan absolut sluddras så pass det låter en aning frikativt och därmed förväxlas med j eller sj-ljudet. Så det är inget konstigt. Med det sagt kan namnen Drake och Jake låta lite lika om man lyssnar snabbt eller pratar otydligt.
Houba !


Racnar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 augusti 2022 kl. 09:41:56Biogasbussar har funnits i Malmö nästan 30 år så att det skulle börja bryr sig om miljön mer och mer nu stämmer inte helt. Men jag förstår att du antagligen menar införskaffningen av elbussar och besluten att låta vissa linjer endast köra med elbuss.
Du ljuger Malmö har dieselbussar också

Steffan Rudvall

#42
Citat från: Racnar skrivet 13 augusti 2022 kl. 23:35:52Du ljuger Malmö har dieselbussar också
Det finns 12 stadsbussar med dieselmotor men Skånetrafiken kör de med HVO.

Fred

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 augusti 2022 kl. 22:29:05Om du följer min länk kanske du kommer fram till något?
Jag var ganska säker på att det var de som jag du skrev som du menade.

Disneyfantasten

Citat från: Fred skrivet 13 augusti 2022 kl. 23:42:49Jag var ganska säker på att det var de som jag du skrev som du menade.

Jag tror dig, men jag menade den fjärde.