Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Tiden för din session gick ut medan du skrev inlägget

Startat av TonyTonka, 29 juli 2022 kl. 17:53:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vad betyder egentligen felmeddelandet som syns på bilden nedan? Jag förstår inte syftet, för när man trycker på posta, så postas ju ändå inlägget, så den enda anledningen jag kan se att felmeddelandet existerar är för att helt enkelt jävlas.  ::)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 29 juli 2022 kl. 17:53:34
Vad betyder egentligen felmeddelandet som syns på bilden nedan? Jag förstår inte syftet, för när man trycker på posta, så postas ju ändå inlägget, så den enda anledningen jag kan se att felmeddelandet existerar är för att helt enkelt jävlas.  ::)
Jag måste medge att jag också är väldigt konfunderad över detta "Tiden för din session gick ut medan du skrev inlägget", som man får stup i kvarten nuförtiden... Jag vet inte om det är en tillfällighet eller inte, men jag fick aldrig det där meddelandet förr i tiden, medan det däremot har uppstått de senaste månaderna - och verkar hända varenda gång som man lägger ner lite för lång tid på att skriva ett inlägg (d.v.s. det verkar inte hända om man skriver snabba inlägg som inte tagit någon längre tid att skriva)... :(

Det gör ju inte så mycket, för texten man skrivit finns ju kvar bara man trycker "Posta" en andra gång - men lite störande är det hursomhelst...

Är det alla här som får det här meddelandet, eller varierar det beroende på webbläsare, operativsystem, o.s.v.? Jag använder oftast Edge, men jag vet inte om det är webbläsarberoende eller inte.

Jag hoppas i alla fall att uppgraderingen till den nya forumprogramvaran kommer att lösa det här problemet, men om det inte gör det så får jag fråga utvecklingsteamet vad det beror på och hur man åtgärdar det.
(Det ger inget att fråga innan uppgraderingen, för nuvarande huvudversion av SMF får bara säkerhetsuppdateringar nuförtiden; och inga buggfixar eller andra uppdateringar)

Steffan Rudvall

Får det både via Chrome och Edge. Sedan jag började skriva här regelbundet 2020 så har den dykt upp när jag skrivit längre inlägg så det är nog inget nytt.

BPS

Det kanske går att stänga av, Man kan ju stänga av det som varnar en om någon postade ett inlägg medans man skrev.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 30 juli 2022 kl. 01:53:24
Det kanske går att stänga av, Man kan ju stänga av det som varnar en om någon postade ett inlägg medans man skrev.
Det verkar inte röra sig om någon inställning, jag har sökt igenom och något sådant finns inte.

Jag har sökt lite på SMFs supportforum, och hittar ett fåtal personer i världen som har haft samma problem - men det är inget stort antal, och jag hittar ingen röd tråd för vad som tycks ha orsakat problemet. Oftast har personerna som klagat på problemet bara fått en hänvisning till inställningarna för cookies och sessioner, men där hittar jag inget anmärkningsvärt som borde kunna orsaka något sådant här. Sessionslängden på det här forumet är inställt på 1 timme, vilket inte verkar logiskt då åtminstone jag får felmeddelandet långt fortare än en timme; alltså verkar det inte ha med den angivna sessionslängden att göra...

I övrigt ser det ut som att jag har påslaget de rekommenderade inställningarna i den avdelningen.

Nu är det i och för sig svårt att veta hur många forum som haft problemet, men det är i alla fall bara 3 - 4 personer genom åren som skrivit om det på supportforumet; så det verkar alltså inte vara något genomgående som många har drabbats av.

TonyTonka

Jag vet inte vad som har hänt, men jag har inte fått det här felmeddelandet sedan innan uppdateringen, så den löste nog problemet. :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D