Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Konstgjorda bilder

Startat av Disneyfantasten, 14 september 2021 kl. 20:23:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Photoshop är tydligen inte alls gratis... (till skillnad från Paint 3D)

Jag har dock gjort mina dubbningskollage på Paint 3D, tror ni att det går att göra konstgjorda omslag i Paint 3D också?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2021 kl. 20:23:34
Photoshop är tydligen inte alls gratis... (till skillnad från Paint 3D)

Jag har dock gjort mina dubbningskollage på Paint 3D, tror ni att det går att göra konstgjorda omslag i Paint 3D också?
Kanske inte lika avancerade som med Photoshop men har man rätt bilder så borde det funka.

Daniel Hofverberg

Annars finns alltid open source-programvaran GIMP, som kanske inte är riktigt i klass med Photoshop men inte alls kommer så långt efter:
https://www.gimp.org/

Det är definitivt 20 gånger mer kraftfullt än Paint 3D.

GIMP använder vi på jobbet, där de inte har haft råd med i närheten av tillräckligt många Photoshop-licenser.

Fördelen är att GIMP inte kräver en lika kraftfull dator som Photoshop, utan fungerar hyfsat även på en ganska långsam dator; till skillnad från Photoshop som är krävande.

Goliat

Gimp är underbart. Använt det i snart 4 år sedan jag bytte från Adobes Photoshop. skulle säga Gimp är lika kraftfullt om inte mer då det finns möjlighet att installera massa plugins m.m. som är outstanding jämfört med Photoshops.

Så finns det så klart haters som har som någon form av religion att hata och yttra sitt hat mot gimp.

G'mic är också att tipsa om att installeras som är ett plugin som har massor av features.

https://gmic.eu/

Heal selection finns också men heter Resynthesizer. Den måste dock installeras separat:

https://github.com/bootchk/resynthesizer

Mathilda Gustafsson

Citat från: King Owl skrivet 15 september 2021 kl. 08:06:28
Gimp är underbart. Använt det i snart 4 år sedan jag bytte från Adobes Photoshop. skulle säga Gimp är lika kraftfullt om inte mer då det finns möjlighet att installera massa plugins m.m. som är outstanding jämfört med Photoshops.

Så finns det så klart haters som har som någon form av religion att hata och yttra sitt hat mot gimp.

G'mic är också att tipsa om att installeras som är ett plugin som har massor av features.

https://gmic.eu/

Heal selection finns också men heter Resynthesizer. Den måste dock installeras separat:

https://github.com/bootchk/resynthesizer
Jag har en känsla av att han inte vet hur man laddar ner program.

Goliat

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 15 september 2021 kl. 09:03:29
Jag har en känsla av att han inte vet hur man laddar ner program.

Om så är fallet kanske det finns någon i personens närhet som kan hjälpa till. :)

Marcusen

Citat från: King Owl skrivet 15 september 2021 kl. 11:14:21
Om så är fallet kanske det finns någon i personens närhet som kan hjälpa till. :)
Den har en bror.

Disneyfantasten

Citat från: Marcus R skrivet 15 september 2021 kl. 11:25:51
Den har en bror.

Och personal på DVn!

Men jag brukar ofta försöka själv först!

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2021 kl. 11:45:40
Och personal på DVn!

Men jag brukar ofta försöka själv först!
Det är bra att den försöker.

Goliat

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2021 kl. 11:45:40
Och personal på DVn!

Men jag brukar ofta försöka själv först!

Håller tummarna att det går bra. Det är lite att lära sig men den finns på svenska. Har du problem eller inte lyckas få något att funka är det bara att skriva här så försöker vi hjälpa dig så gott det går med instruktion.  :)


Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 15 september 2021 kl. 16:06:59
Dessutom e brorsan fast i London

Inte nu, han anlände hit omkring juni, han ska komma hem till mig idag och hjälpa mig med klippningen, dock kommer han att resa tillbaka till London igen omkring september-oktober...

Detta blir alltså hans sista jobbpass i London, under sommaren 2022 kommer han att söka annat jobb...

Steffan Rudvall

Bernard och Bianca om Egmont hade givit ut den på köpvideo...


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 september 2021 kl. 21:08:46
Bernard och Bianca om Egmont hade givit ut den på köpvideo...



Det verkar vara en bra utgåva, ser bättre ut än hyr-utgåvan då den inte är lika mörk!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 september 2021 kl. 21:14:39
Det verkar vara en bra utgåva, ser bättre ut än hyr-utgåvan då den inte är lika mörk!  :)
Jag försökte dock hitta samma bild som hyr-utgåvan men det verkar vara omöjligt.