Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Eriks Dubbningskollage

Startat av E, 31 augusti 2019 kl. 15:31:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 september 2019 kl. 07:48:28
Kommer du även att ta med roller som skådespelaren gjorde som barn? Bara nyfiken!  :)
Du får se

Kommer ta dom roller som jag gillar mest med den personen

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 september 2019 kl. 09:15:40
Du får se

Kommer ta dom roller som jag gillar mest med den personen

Jag kanske kan göra egna kollage på mitt jobb som jag sedan kan visa för mina arbetskollegor... (om du inte misstycker) (dessa kommer dock INTE att hamna här på forumet bara så att ni vet, så ni kommer alltså inte att kunna se dem, utan ni får iställer skicka PM till mig)

Det kommer att vara både skådespelare i originalversionen och de som medverkar i svenska dubbningar...

Jag kommer även att ta med roller i skådespelar-kollaget utan att själv behöva tycka om hen i den rollen...

Jag kommer dock medvetet att hoppa över många LIVE ACTION filmer/serier (Hannah Montana, Highschool Musical, Violetta, ect.) och i stort sätt alla serier med Nickelodeon/Cartoon Network känsla... (gäller även många barnprogram, och mycket annat)

Jag kommer dock att ta med Jake och Piraterna i Landet Ingenstans i kollagen, varesig jag tycker om den eller inte, bara för att den är relaterad till Peter Pan...

Karaktärer ur ex vis Pocahontas 2 kommer dock att vara med trots att jag som tidigare nämnt här på forumet egentligen ogillar den uppföljaren... (likaså Atlantis 2, Ringaren i Notre Dame 2, Micke och Molle 2 och Tarzan 2)

Jag kommer att ta med både karaktärer från spelfilmer/spelserier och karaktärer från tecknade & animerade filmer/serier i kollagen... (men bara om en del av filmen/serier är gjord utomlands)

Även Disney Infinity kommer att vara med i kollagen...

E

Tycker ni att jag ska skriva vilka rollfigurer och vilken film/tv-serie/spel det är under kollagen ifall någon skulle undra vem vissa figurer är

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  7 september 2019 kl. 08:32:39
Tycker ni att jag ska skriva vilka rollfigurer och vilken film/tv-serie/spel det är under kollagen ifall någon skulle undra vem vissa figurer är

Bra idé! Det kan absolut fungera!  :)  ;)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 september 2019 kl. 08:33:59
Bra idé! Det kan absolut fungera!  :)  ;)
Nu har jag gjort det på alla. Gör det också på kommande

Disneyfantasten

Det är en sak jag funderat över; du har med Bo-Ko hos Steve Kratz, men han görs väl ändå av Hasse Jonsson, eller har jag fel?

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 september 2019 kl. 16:48:26
Det är en sak jag funderat över; du har med Bo-Ko hos Steve Kratz, men han görs väl ändå av Hasse Jonsson, eller har jag fel?
Bo har dubbats av båda två

Hasse gjorde rösten endast på en dvd med några avsnitt

Disneyfantasten

Förresten; Rosa Pantern har väl aldrig haft repliker, eller har jag fel?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 september 2019 kl. 17:27:38
Förresten; Rosa Pantern har väl aldrig haft repliker, eller har jag fel?
Rosa Pantern hade repliker i TV-serien The Pink Panther (också känd som The New Pink Panther Show) från 1993, som i Sverige sändes på TV3 under titeln Rosa Pantern, där han talade regelbundet. I alla övriga serier och kortfilmer har Rosa Pantern varit helt stum.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 september 2019 kl. 17:36:46
Rosa Pantern hade repliker i TV-serien The Pink Panther (också känd som The New Pink Panther Show) från 1993, som i Sverige sändes på TV3 under titeln Rosa Pantern, där han talade regelbundet. I alla övriga serier och kortfilmer har Rosa Pantern varit helt stum.

Ungefär då som med karaktärerna Tom och Jerry, som båda var stumma i alla projekt utom långfilmen Tom och Jerry Gör Stan Osäker från 1992...

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 september 2019 kl. 17:36:46
Rosa Pantern hade repliker i TV-serien The Pink Panther (också känd som The New Pink Panther Show) från 1993, som i Sverige sändes på TV3 under titeln Rosa Pantern, där han talade regelbundet. I alla övriga serier och kortfilmer har Rosa Pantern varit helt stum.
Pantern pratar också regelbundet i dataspelen Rosa Pantern: Resa på egen risk och Hokus Pokus Pantern fast i dom så dubbas han av Andreas Nilsson

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 september 2019 kl. 17:38:30
Ungefär då som med karaktärerna Tom och Jerry, som båda var stumma i alla projekt utom långfilmen Tom och Jerry Gör Stan Osäker från 1992...
Ja, nästan. Men både Tom och Jerry har faktiskt haft repliker i enstaka kortfilmer genom åren, även fast de i 95% av fallen varit stumma.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 september 2019 kl. 19:37:34
Jag kanske kan göra egna kollage på mitt jobb som jag sedan kan visa för mina arbetskollegor... (om du inte misstycker) (dessa kommer dock INTE att hamna här på forumet bara så att ni vet, så ni kommer alltså inte att kunna se dem, utan ni får iställer skicka PM till mig)

Det kommer att vara både skådespelare i originalversionen och de som medverkar i svenska dubbningar...

Jag kommer även att ta med roller i skådespelar-kollaget utan att själv behöva tycka om hen i den rollen...

Jag kommer dock medvetet att hoppa över många LIVE ACTION filmer/serier (Hannah Montana, Highschool Musical, Violetta, ect.) och i stort sätt alla serier med Nickelodeon/Cartoon Network känsla... (gäller även många barnprogram, och mycket annat)

Jag kommer dock att ta med Jake och Piraterna i Landet Ingenstans i kollagen, varesig jag tycker om den eller inte, bara för att den är relaterad till Peter Pan...

Karaktärer ur ex vis Pocahontas 2 kommer dock att vara med trots att jag som tidigare nämnt här på forumet egentligen ogillar den uppföljaren... (likaså Atlantis 2, Ringaren i Notre Dame 2, Micke och Molle 2 och Tarzan 2)

Jag kommer att ta med både karaktärer från spelfilmer/spelserier och karaktärer från tecknade & animerade filmer/serier i kollagen... (men bara om en del av filmen/serier är gjord utomlands)

Även Disney Infinity kommer att vara med i kollagen...

Om du gör ett eget collage så ta då med Heather från Total Drama Island till Elina Raeder.  ;D

Anders M Olsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 31 augusti 2019 kl. 15:31:59
Förlåt om bilderna blev så små, jag vet inte hur man gör dom större (klicka på dom om ni vill se dom i större format)

Det har att göra med den gratistjänsten som du använder för att ladda upp bilderna. Förbaskat tråkigt ställe med alla oseriösa annonser som man får på köpet. Har du inget bättre ställe att ladda upp bilder till?

Så här kan det se ut från en riktig, seriös webbserver:


Det går även att ladda upp bilder som bilagor direkt till ett inlägg här på forumet. Då blir det visserligen bara miniatyrbilder i inlägget (se nedan), men man slipper i alla fall annonserna när man klickar upp dem.

Förlåt om jag lånade din bild som exempel. Om du inte tycker att jag ska göra det är det bara att säga till så tar jag bort den.

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet  8 september 2019 kl. 02:32:31
Om du gör ett eget collage så ta då med Heather från Total Drama Island till Elina Raeder.  ;D

Det kommer inte att hända, som sagt kommer jag att hoppa över Nickelodeon & Cartoon Network serier...

Samma sak kommer även att gälla serier som Phineas och Ferb, Kim Possible, Doug, Rasten, Hannah Montana, Violetta, Highschool Musical, osv.

De enda karaktärer ur "Jake och Piraterna i Landet Ingenstans" som jag kommer att ta med är Kapten Krok, Herr Smee, Peter Pan och Lena, eftersom det är de enda karaktärerna från Walt Disneys originalklassiker som medverkar där... (101 Dalmatiner kommer absolut att vara med även om animationsstilen på den TV-serien inte är vidare snygg)

Jag kommer inte att ta med musiksagor eller TV/datorspel (med undantag för Disney Infinity spelen)

Jag kommer dock att ta med DreamWorks, Don Bluth, Warner Bros, osv.

Du kan göra ett eget kollage med Elina Raeder om du vill!  :)