Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

DuckTales - Disney+ (Nydubb på Svenska)

Startat av Goliat, 6 november 2020 kl. 07:04:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2021 kl. 11:32:06
Det gör den, det var därför jag tidigare föreslagit att Jan skulle ha spelat Joakim i KMs musiksagor.

Bättre än Peter Wanngren iallafall, Hans Gustafsson tror jag hade klarat rollen skapligt...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2021 kl. 11:34:56
Bättre än Peter Wanngren iallafall, Hans Gustafsson tror jag hade klarat rollen skapligt...
Men det bästa skulle dock vara om  John Harryson spelade Joakim von Anka även där.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2021 kl. 11:36:55
Men det bästa skulle dock vara om  John Harryson spelade Joakim von Anka även där.

Det håller jag absolut med om, vissa musiksagor använder dock autentiskt ljud från avsnitten...

Här är en musiksaga med KM-rösterna;

www.youtube.com/watch?v=lpdnHwiFZYU

(den riktiga dubbningen har jag dock för mig är utförd av MediaDubb, jag vet inte om jag någonsin sett det avsnittet varesig på engelska eller svenska, om jag har det så har jag mest troligt glömt det, undrar vem som spelar Armstrong i den riktiga TV-dubbningen)

Hursomhelst så tycker jag redan om avsnittet, intressant handling...

Erik Friman

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2021 kl. 11:41:20
(den riktiga dubbningen har jag dock för mig är utförd av MediaDubb, jag vet inte om jag någonsin sett det avsnittet varesig på engelska eller svenska, om jag har det så har jag mest troligt glömt det, undrar vem som spelar Armstrong i den riktiga TV-dubbningen)
Gunnar Ernblad spelar Armstrong i TV-serien. Avsnittet användes även till den äldre VHS-utgåvan med titeln "Knatte, Fnatte och Tjatte på nya upptåg".

Steffan Rudvall

#334
Citat från: Erik Friman skrivet 20 september 2021 kl. 21:37:01
Gunnar Ernblad spelar Armstrong i TV-serien. Avsnittet användes till äldre VHS-utgåvan med titeln "Knatte, Fnatte och Tjatte på nya upptåg".
Har de avsnittet dubbats om? I sådana fall, Vem är det som spelar honom där?

Erik Friman

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2021 kl. 21:38:40
Har de avsnittet dubbad om? I sådana fall, Vem är det som spelar honom där?
Jag vet inget om den nya dubbningen och har inte skaffat Disney+. Jag bara vet och minns nästa alla avsnitt från Media Dubbs dubbning och vilka antal avsnitt som användes från de äldsta VHS-samlingen.

Christer

Steve Kratz spelar Armstrong i den nya dubbningen på D+.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2021 kl. 10:16:21
Du har fullständigt rätt i det, detta gäller bl.a. Monica Forsberg, Bertil Engh, Ingemar Carlehed och Gunnar Uddén...

Kom förresten att tänka på en sak, tycker det låter lite som att Jan Koldenius spelar Joakims samvete i detta avsnitt;

www.youtube.com/watch?v=-DBFlKpgT_8

Är det förresten bara jag som tycker att Sigge i detta avsnitt låter som Anders Öjebo?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 oktober 2021 kl. 16:01:29
Är det förresten bara jag som tycker att Sigge i detta avsnitt låter som Anders Öjebo?
Jag skulle till och med vilja påstå att det absolut är Anders.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 oktober 2021 kl. 16:10:14
Jag skulle till och med vilja påstå att det absolut är Anders.

Ulf Källvik måste nog ha haft någon form av förhinder när avsnittet dubbades...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 oktober 2021 kl. 16:10:14
Jag skulle till och med vilja påstå att det absolut är Anders.
Ett tillfälligt inhopp alltså

Disneyfantasten

Fråga; är alla Svartepetters framträdanden i serien omdubbade eller finns det vissa orörda? Isåfall; vem spelar Petter i vilka avsnitt?

Anledningen till att jag frågar är för säkerhetens skull; i MediaDubbs originaldubbning spelas karaktären av inte mindre än fyra olika skådespelare; Per Sandborgh, Gunnar Ernblad, Carl-Johan Rehbinder och Hasse Jonsson, medan han i SDI Medias omdubbning till Disney+ spelas av två; Johan Hedenberg och Hasse Jonsson!

Goliat

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 december 2021 kl. 14:37:01
Fråga; är alla Svartepetters framträdanden i serien omdubbade eller finns det vissa orörda? Isåfall; vem spelar Petter i vilka avsnitt?

Anledningen till att jag frågar är för säkerhetens skull; i MediaDubbs originaldubbning spelas karaktären av inte mindre än fyra olika skådespelare; Per Sandborgh, Gunnar Ernblad, Carl-Johan Rehbinder och Hasse Jonsson, medan han i SDI Medias omdubbning till Disney+ spelas av två; Johan Hedenberg och Hasse Jonsson!

Det enklaste är nog om man kan ta reda på vilka avsnitt han är med i. Det avsnittet jag kommer på direkt är den med sjöodjuret som är en maskin, där plockar han ju lådor. Men osäker på vilket avsnitt den tillhör. För enbart en del av DuckTales är omdubbad inte hela serien.

Disneyfantasten

Jag vill gärna fråga en sak för säkerhetens skull; vilka är de omdubbade avsnittens titlar?

Scoobydoofan1

Varför inte ha VHS utgåvorna, jämför dom med Disney+ och dvd utgåvorna och kolla med andra användare osv om dom har saknade avsnitt inspelade på svenska. Behövs dom andra nordiska ljudspåren med tanken på att mer än 50 avsnitt blev omdubbad ut av 65 avsnitt?