Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Scooby-Doo! Meets Courage the Cowardly Dog ny direkt till DVD långfilm

Startat av Steffan Rudvall, 22 juni 2021 kl. 19:53:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Jabberjaw skrivet 14 september 2021 kl. 20:25:24
Dom behandlar vissa saker i sina arkiv som trash vilket är synd. Och vad gäller bonus materialen håller jag fullständigt med, urdåligt av den svenska avdelningen att inte stå upp för svenska dubbningar och tvinga Warner gräva fram ljudspår till allt bonus material.  >:( :(
Det som är ännu hemskare är att resten av Norden får nöja sig med textning på allt inklusive själva filmen.

Mathilda Gustafsson

Jag vet inte om det är något fel på min TV eller om det faktiskt är ett problem, men det låter som att alla läspar när jag ser filmen på DVD.

Goliat

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 november 2021 kl. 15:54:21
Jag vet inte om det är något fel på min TV eller om det faktiskt är ett problem, men det låter som att alla läspar när jag ser filmen på DVD.

Du kanske har för hög diskant på?

Mathilda Gustafsson


Goliat

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 november 2021 kl. 19:26:34
Jag är för dåligt insatt för att veta vad det är.

Vid hög diskant kan s:ljud bli väldigt höga och jobbiga. Antar det är detta du försöker förklara. Om du söker i manualen efter exempelvis EQ och Diskant eller kanske Treble så finner du någon lösning. Lycka till. :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: King Owl skrivet 25 november 2021 kl. 19:36:48
Vid hög diskant kan s:ljud bli väldigt höga och jobbiga. Antar det är detta du försöker förklara. Om du söker i manualen efter exempelvis EQ och Diskant eller kanske Treble så finner du någon lösning. Lycka till. :)
Det är första gången detta sker, Hur kan jag vara säker på att det diskant och inte något fel på själva dubbningen?

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 november 2021 kl. 19:44:40
Det är första gången detta sker, Hur kan jag vara säker på att det diskant och inte något fel på själva dubbningen?

Köp den igen och genomför.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 25 november 2021 kl. 19:46:53
Köp den igen och genomför.
Varför? Det finns ju folk som har hört dubbningen och skrivit om den på forumet om de upplevt samma sak så vet jag att det är problem med själva dubbningen

Goliat

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 november 2021 kl. 19:57:20
Varför? Det finns ju folk som har hört dubbningen och skrivit om den på forumet om de upplevt samma sak så vet jag att det är problem med själva dubbningen

Vem upplevde samma sak? Hittade inget om det, eller så läste jag dåligt

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 november 2021 kl. 19:44:40
Det är första gången detta sker, Hur kan jag vara säker på att det diskant och inte något fel på själva dubbningen?

Klart det kan vara fel på ljudet. Jag upplevde inte något läspande alls dock.

Mathilda Gustafsson

Det var inte alls mina ljudinställningar det var fel på jag har sett den på ett annat sätt nu och det var exakt samma läspande